• Jennie89

Försöka igen efter MA :/

Tasgu- Ett stort Grattis! Vilken underbar julklapp =D

Igår när jag vaknade hade jag börjat få ont i brösten (det slutade göra ont i bröstvårtorna för någon dag sen så humöret har inte varit på topp), detta kommer jag leva på i måånga dagar =D Skönt att kunna vara glad över jul.

Går och trycker ihop bröstet titt som tätt för att se om de fortfarande gör ont, men jo, det gör de! Det som fick mig att åka in (förutom en fläck) var att brösten slutade göra ont i krympte 4cm på ett par dagar)

Ha en underbar jul allihopa!        

• Jennie89
    Tasgu skrev 2012-12-26 09:52:14 följande:
    Nu känner jag mig alldeles nervös. Inatt drömde jag att jag började blöda och när jag vaknade hade jag inte längre ont i brösten och tog ett nytt test som fortfarande är rätt svagt, fast liite starkare än igår. Kaffet smakade ok i morse också och inga andra symptom :( hoppas verkligen att det inte är kört igen, men statistiken är ju inte på min sida längre :(

Då hade vi liknande drömmar inatt. Vaknade dock medans jag låg i en gynstol innan jag fick veta hur det gått... Ja, dessa drömmar! När hade du BIM?
  • Jennie89

Jo, man får försöka se drömmarna som något positivt.

Ja, 121212 måste vara ett turdatum :) Det var då jag fick ett starkt plus fyra dagar efter BIM (vågade inte testa innan då min cykel också är lite oregelbunden ibland) så jag är ganska säker på att jag är gravid. 6+5 idag och illamåendet har börjat, något jag slapp helt sist. Jag bad om mer symptom och det verkar jag ha fått haha.

Imorgon ska jag ringa till BM för att få tid till inskrivning. Får höra vad de säger om kub/nupp, för som sagt tänker jag inte gå till v 16 med ett dött foster i mig denna gången. Men det känns bättre i sinnet denna gången.

Har du haft flera mf/ma Tasgu?      

• Jennie89
    Tasgu skrev 2012-12-27 14:22:40 följande:
    Ja jag har haft 3 tidiga ma i år. Jag blir gravid hur lätt som helst men sen vill det inte stanna kvar. Så jag är så jäkla nervös! Kommer inte kunna slappna av förrän jag sett att fostret lever. Så tänkte ringa gyn och se om de kan göra ett tidigt ultraljud om jag fortfarande är gravid om några veckor. Ser jag hjärtat slå så ska jag lugna ner mig.

Vad jobbigt med flera ma, jag som var helt förstörd efter bara ett... Jag kommer nog inte våga tro på det till 100 förrn jag klarat 12 veckor, sist dog det i v 9-10... Men jag tänker inte vara orolig. Är glad för varje dag med symptom :)
    Diche79 skrev 2012-12-28 10:35:37 följande:
    God fortsättning allihopa, hoppas ni haft en bra julhelg! 

Jag är på cykeldag 10 idag, började testa med stickor igår.   
    Känner mig lite nervös på nåt sätt, det märks att det är första försökte
    sen MA i augusti!  ÄL borde komma mitten på nästa vecka om den är
    som vanligt, men med tanke på en cykel på 40dgr sist så törs jag
    inte räkna med det!

Tasgu - hoppas plusset blir starkare nu, grattis isf!
    Jennie, såg att du börjat bli illamående! Jag är avundsjuk på dig :)

Bubbas - hur går det för dig? ÄL förra veckan va? När har du BIM?
    Killerqueen - ÄL för dig oxå snart?  

Hörs vi inget mer så önskar jag er alla en mkt trevlig nyårsnatt och ett
    riktigt bra 2013! Nästa år vi den här tiden hoppas jag att vi alla har en liten bebis
    i famnen!
    Kram till er alla!

Tänker du använda älstickor eller du kör med det naturliga? Jobbigt med långa cyklar, tycker mitt började krångla när jag började tänka tanken på barn (innan vi ens började försöka) för drygt ett år sedan.

Ja, igår och i förrgår mådde jag inte alls bra. Gårdagen var hemsk. Men idag har jag knappt känt av det alls (förutom att frukosten åkte upp tre timmar efter att jag ätit den, urk) jag är hungrig hela tiden men så fort jag tagit en tugga tappar jag aptiten. Jag har mer ont i brösten idag, skönt då det nästan försvunnit annars.

Bokat tid till inskrivning idag, 21a januari, ett tag till men inte mycket att göra åt.    

Bubbas: Håller tummarna för ett plus om en vecka!

• Jennie89

Usch Bubbas, jag får ångest av att tänka på rummet där jag låg (som förövrigt låg ovanför förlossningen, kändes verkligen bättre av att höra massa bebisskrik) hoppas det fick bra med svärfar. Vågat testa än?

Nej Diche, vad tråkigt det är när kroppen gör så, och två månader i rad. Fast jag märke inte av några älflytningar sist, trots att jag verkligen kände efter... Håller tummarna för helgen!

Jag mår bra, nästan lite för bra tycker jag. Illamåendet försvann igen och jag börjar tvivla på om jag verkligen mådde illa. Suck... Magen tar knäcken på mig då det känns som jag svalt fem liter luft. Ballongmage. Om 1,5 vecka är jag i samma vecka som när den lille gav upp sist och ångesten börjar komma krypande. Men jag ska hålla huvudet högt tills jag är i v 13 och göra vul då, eller kub om det blir något.
    Annars har jag planerat hur vi ska berätta för alla. Åh vad jag längtar tills att få se den glimten tändas i allas ögon igen. Första barnbarnet och första barnbarnsbarnet på båda hållen. 

• Jennie89

Vad skönt med svärfar. Strongt att vänta en vecka till, men de där blanka testen är inget att hurra för.
    Även om jag försöker att tänka på annat hamnar tankarna på magen varje ledig sekund. Haha, varför kan man inte bara ta det som det kommer?

Här i Blekinge är det dåligt med privata gyn... Vill man kolla är det att åka till akuten som gäller, dvs ingen tidbokning. Sist var fostret i v 8+4 (men vem vet hur mycket det krypmt på de där 5-6 veckorna) så jag tror inte att jag blir lugn av att kolla det just nu (v7+5 idag), jag har bestämt att jag ska kolla i v 13, om det bli kub (som görs i min hemstad) eller jag får åka till akuten (som ligger 8 min bort) får jag se efter inskrivningen den 21e. Och då är frågan... Ska jag kolla det både i v 13 och i v 10... Ah, aja, jag får se hur kroppen känns när jag väl är där. 

Till v 16 ska jag inte gå, det är en sak som är säker!

• Jennie89

Jag är en fegis så det hade jag nog inte. I maj väntade jag till +4 så kunde inte vara sämre denna gången. Har haft lite tvångstankar " sist var jag inte inne och googlade eller läste någonting som hade med barn och graviditet mellan äl och bim, gör jag inte det denna gången heller så blir jag säkert gravid" haha men nej, den fungerade inte i november. I december var det att vänta fyra dagar till bim som gällde.

Jag hade gått efter det som var vanligast! Och sen väntat någon dag. Lite extra mysigt att plussa på helgen tycker jag :) 

• Jennie89

Jag håller tummarna för er tjejer!

Vi flyttade till hus för tre månader sedan och renoveringen går vääldigt långsamt. Jag är trött mest hela tiden och sambon har svårt att få tummarna ur när jag ligger på soffan.

Vi har inte berättat för många av vi flyttat ( inte som "alla andra" som skriver på facebook) just för att jag inte orkar med frågorna "jaha, då är det dags för barn snart?"  det gör så ont och jag orkar inte berätta om ma:t för allt och alla. Jag har även blivit dålig på att gå ut och träffa folk, mina allra närmsta vänner går bra men annars undviker jag det helst, känner bara hur de tycker synd om mig. Står inte ut.

Min mamma hade en liknande kommentar " Då blir det en sommarbebis istället", jaha, hur tänkte hon där? Vet att hon menade väl men det gjorde ändå ont. Jag har pratat mycket om det med min mamma och med de närmsta vännerna, men ingen som vet att vi börjat försöka igen.
    Jag berättade för en på jobbet första arbetsdagen efter skrapningen (fick en gråtattack så åkte hem tidigt) och hennes kommentar var " Du är gravid innan jul ska du se", visst, nu fick hon rätt men det gjorde ändå så ont.

Liten symptomuppdatering: 
    Jag mätte mina bröst förra veckan och då hade de växt 0,5 cm, mätte igen igår och nu är det tot +3cm.  Tack och lov för sportbhar!
    Inget illamående men fortfarande svårt att äta vanlig mat. Frukt och godis slinker ner lätt. Aningen blodtrycksfall, men tyckte det var värre sist. Magen fungerar ungefär var tredje dag. Jag höll på att svimma i morse på jobbet, vet inte vad det berodde på (ni vet början till, ljud försvinner och det piper och kroppen börjar domna av). Och den där tröttheten, kan likaväl bero på att det är vinter visseligen.

Nej, jag har inte så många symptom än... Två veckor kvar till inskrivning och ungefär fyra kvar till vul/kub.     

Usch vad mycket jag skriver. 

• Jennie89

Det måste vara frustrerande att veta att man har äl och att man inte har haft möjligheten att ha sex. Jag som kan bli irriterad på min gubbe när han inte har varit sugen just de där dagarna. Att ha sex på beställning är inget han har föredragit.

• Jennie89

Hur går det tjejer?

Jag är också avis på alla i gravidtrådarna, har lite svårt att förstå att jag är en av dom. Jag tänker inte längre än till vul/kub, även om det känns mycket bättre denna gången med aningen starkare symptom så tycker jag att jag mår lite för bra. Råkade hamna på en barnvagnssida och fick ångest.
    Bara för att jag skrev att magen fungerar var tredje dag har den varit som vanligt både igår och idag. Nej, jag får ta och börja med lite järntabletter så den slutar fungera igen, såhär kan jag inte ha det.

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/