• Jennie89

Försöka igen efter MA :/

Hur har ni det?

Vi var på vul igår och den verkar ha det bra där inne. De flyttade oss från 12+5 till 13+3 så nytt bf 12 juli. Vi behåller dock vår räkning tills rul. Jag samlar energi för att berätta för chefen på onsdag.

Aug-13 - T
  • Jennie89

Haha det blev aldrig av =P Första inskolningsveckan blev inte som planerat och chefen var aldrig på kontoret när jag var där. Men nu på onsdag ska hon vara där. Jag har berättat för en kollega och har börjat ta vännerna i takt vi träffas. Jag har känt den lilla vid ett par tillfällen nu. 
    Har du berättat än Bubbas?

Aug-13 - T
  • Jennie89

Åh vad skönt! Otrolig lättnad =) 
    Jag blev flyttad 5 dagar, så är i 15+2 idag med bf 12 juli.
    Magen syns inte alls på förmiddagen men på eftermiddagen blir den gigantisk =s... Mannen kommer vänta med att berätta på sitt jobb till efter rul. Nästa vecka blir hans första heltidsvecka sen Tove kom, de skojar med honom och säger att han inte får skaffa fler barn på ett tag så det tar nog emot att berätta för honom.
    Det är jobbigt att berätta på jobbet, man vet ju att det krånglar till det... På mitt jobb frågar de hela tiden om vi inte är sugna på en till så det kommer vara väntat.

Aug-13 - T
  • Jennie89

Mamma, det bästa ordet som finns =) Orden kommer och går hos Tove med, ena dagen kan hon massor av ord och nästa är det bara svammel =). De lär sig snabbt från dagis - När hon inte får som hon vill "ramlar" hon och ligger och skriker på golvet en stund. Det är såå synd om henne =) Vi kan inte låta bli att skratta.

50% låter lagom! Är din man hemma på förmiddagarna då?

Idag är första dagen vi jobbar båda två, hon ska få en mjukstart och bli hämtad halv två, men imorgon är det 6.30-17.00 som gäller. Känns hemskt... Tur det bara är fem månader.
    15+3 (16+1 enl vul) idag, skrev fel sist ;) känner småbuffar nästan varje dag nu sen en vecka tillbaka. Har dessvärre börjat få ont i ryggen - Det började en månad tidigare förra gången.  Nu börjar hoppet stiga att det ska gå vägen =) Imorgon är det två veckor kvar till rul.

Aug-13 - T
  • Jennie89

Hej tjejer! En lillasyster är beräknad att komma den 11 juli. 

Tove trivs bra på dagis, men blev sjuk förra veckan och har varit hemma en vecka. I måndags var vi på bvc på 1,5 års kontroll. Hon har knappt ätit på en vecka och vågen visade bara 250g upp på två månader. 10,29 kg och 83 cm är hon nu.

Hoppas allt är bra med er!

Aug-13 - T
  • Jennie89

Då är inte Max heller någon knubbis ;) 
    Sprutan gick som förväntat, hon blev jätteledsen och ville inte kolla på sköterskan mer. Hon har sovit ovanligt mycket sen dess, vet inte om det beror på sprutan eller att det är mycket med dagis. Feber och flammor kommer mellan 10-12 dagar efter (om det kommer alls) så på torsdag-fredag är vi beredda på vab.

Vad skönt att ni fått dagisplats nära! Måste kännas som en lättnad =) Jag har bestämt att Tove ska vara hemma juli-december sen får vi se hur tråkigt hon tycker det är att vara hemma med mig och en liten bebis, går det bra får hon vara hemma ett tag till annars börjar hon igen i början på året.

Åh vad roligt att ni ska börja bebisverkstaden =D Tänk så skönt om det tagit sig på första försöket och gått vägen. Kan man bara hålla sig till inställningen "det blir när det blir" tar nog inte de misslyckade månaderna lika hårt. Håller tummarna att det går fort för er! Din kropp har kommit igång helt och är "normal"?

Aug-13 - T
  • Jennie89

Hon har fått lite feber efter varje vaccin, hon verkar dock ha klarat sig denna gången *peppar peppar* tycker 10-12 dagar efter är väldigt lång tid, men är tydligen så med mässling. 
    Dagiset vi har är väldigt litet (14 barn, bara en avdelning) och denna veckan har hon varit där själv nästan varje dag! Men blir väl så i lovtider. Jag smet från jobbet lite tidigare idag så hon slapp vara där själv till fem.
    Jo, vi har öppna förskolan två mil bort. Var där en del med Tove när jag var hemma så det blir väl att vi kommer gå dit sen, är öppet två förmiddagar i veckan.

Skönt att kroppen är regelbunden! Jag har inte heller någon sexlust, sen jag blev gravid försvann den helt - Skyller på att Tove samtidigt började sova hos oss (jag orkade inte sitta en timme varje kväll och natta henne när jag inte mådde bra) och nej, jag har inget närhetsbehov längre. Det blir knappt av en gång i veckan... Hoppas lusten kommer tillbaka snart.

Magen växer så det knakar, är större denna gången och har gått upp fem kg (precis som sist), hon sparkar och håller på där inne. Jättemysigt än så länge =) Jag får jättelätt ont i ryggen (ja, precis som sist), får vila en bra stund efter att ha dammsugit. Känns sådär redan.

Härligt Bubbas! Enorm lättnad när rul är avklarat. Vad roligt med en flicka i släkten =) Hur mår du? 

Aug-13 - T
  • Jennie89

Ser att mitt senaste inlägg inte publicerades.
    Grattis Diche! Underbart att det tog sig direkt :D

V 33 här, om två månader är hon troligtvis här, känns ofattbart,

Aug-13 - T
  • Jennie89

Är idag inne på bf+6 och inte några känningar alls än. Inte alls otålig :) Mannen har nu gått på semester så hon är såå välkommen :) Jag mår inte speciellt bra, hon trycker på samma ställe som Tove gjorde under revbenen och jag tror de är inflammerade, kan inte nudda ena sidan utan att det gör jätteont, har varit så i flera veckor nu men men, snart är det över!
    I v 37 fick jag åka in till förlossningen och göra ett lyckat vändningsförsök då hon låg i säte, de trodde inte att de skulle få runt henne men det gick lyckligsvis. Nästan så jag ångrar mig nu, hade fått snitt om jag vägrat och då hade hon redan varit här.

Hur har ni det?

Aug-13 - T
  • Jennie89

Nu är hon här!

I måndags vid kvart över elva på kvällen började värkarna, lyckades sova mig igenom dom ganska bra till halv ett. Då gick jag upp och satte mig i soffan istället. De kom hela tiden mellan 2,5-4 min mellanrum. Vid lite i fem när jag skulle sätta i sladden till värmedynan gick slemproppen (trodde det var vattnet först, blev väldigt blött men kom inte mer) och värkarna blev värre. Ringde förlossningen när jag klockan tre på tio minuter kvart över fem och vi var välkomna. Väckte mannen, Tove vaknade (självklart) och barnvakten ringdes. Det var riktigt jobbigt att få ihop det sista med onda värkarna och försöka hålla minen för Tove som ville vara på mig.

Vid sex kom barnvakten och vi körde. Vi har 6,5 mil till förlossningen. Värkarna blev värre och jag ville inte prata mellan dom och sa till mannen att det nog inte var så långt kvar när det började trycka på.

Med två mil kvar Gick vattnet och krystvärkarna satte igång. Fy. Fan säger jag bara att få dom i bilen. Paniken var total. Mannen fick ringa in och de sa att jag inte skulle krysta. Jättelätt som ni vet haha.

De var redo vid ingången när vi kom och hjälpte mig upp på våren. Upp till förlossningen, av med kläderna och undersökningen visade att jag var helt öppen. Jag fick några andetag av syrgas innan nästa värk kom och de sa att jag fick krysta. I värken efter kom hon ut mindre än tio minuter efter att vi anlänt kl 07.05.

Aningen chockade stirrade vi på henne och skrattade. Vad hände?

Inte en bristning fick jag (gick sönder en del med Tove) och det är bara svanskotan och rumpan som gör ont, inte så konstigt efter den bilfärden.

3780 g och 53 cm lång var hon. Huvudet 35 cm (Tove 3880, 51 och 34) och hon är jättelik syrran än så länge.

Hade vi kommit in 30 min tidigare hade denna förlossningen varit perfekt! Men den där bilfärden drar ner betyget avsevärt.

Nu är pku-testet avklarat och vi väntar på mannen och Tove. Ska bli spännande och skrämmande att se hur hon reagerar. Ska bli riktigt skönt att komma hem, mannen stannade bara ett par timmar så jag har varit här själv i snart två dygn. Klättrar på väggarna!

Hoppas allt ät bra med er!

Aug-13 - T
  • Jennie89

Grattis Bubbas! Skönt att hon är här nu, vilken vecka var du i när de satte igång dig? Tre timmar är ju jättesnabbt!

Åh vad mysigt med första sparkarna Diche ???? ska bli spännande och se om det är en lillebror. Ska ni kolla?

Vi har haft det tufft med amningen men i lördags släppte det äntligen efter två feberdagar och röda knöliga bröst, fick gå utan bh i över en vecka! Annars äter hon på bra, hade gått upp 380 g denna veckan men tyvärr har hon börjat få ont i magen nu. Hoppas det släpper!

Kul att höra av er!

Aug-13 - T
  • Jennie89

Åh vad roligt med en lillasyster Dische :) Bara ett par månader kvar nu. Hur mår du?
    Nej, vad jobbigt med kolik Bubbas, har det blivit bättre?

Här flyter det på. Fullt upp så hinner knapp sitta vid datorn något.
    Hennes mage är bra nu, använde miniform i ett par veckor och det är så skönt att slippa det. Hon är nu 2,5månad och väger 6,8 kg och är 62cm lång, Tove vägde 7 kg när hon var 5 månader, sån skillnad på dom! Tove började använda bumbon när hon var 3 månader, inte en chans med denna donnan. Men hon är så glad och go, önskar tiden hade räckt till att ge henne all uppmärksamhet hon förtjänar. Tove kräver 99% av all vaken tid så vi har egentid när/om hon sover lunch och en timme på kvällen innan hon somnar.

Imorgon har vi dop här hemma och hon ska heta Saga. Har en miljon saker kvar att göra (är förkyld och har inte orkat städa och baka osv...) men ligger här i soffan istället och snörvlar.

Aug-13 - T
  • Jennie89

Ojoj, var visst längesen jag var inne här!
    Hur gick det med snittet Diche? Min låg också fel med de lyckades tillslut (var hemskt och jag skulle inte göra om det) vända henne i v 37.

Lilltjejen blir snart 8 månader och är så lik sin syster. Satt tidigt, stabilt sen hon var 5 mån och vägrar magläge och kämpar på att lära sig krypa från sittande. Igår reste hon sig mot bordet för första gången och säger ba-ba när man pratar med henne (och mamma när hon vaknar på natten, men är väl ett reflexljud) väger runt 10 kg och är oftast glad och nöjd - Förutom när hon försöker krypa då... eller när jag försvinner ur hennes syn. Sömnen går upp och ner, slutade amma när hon var sju månader (ammade först bara natt och sen varannan natt) trodde aldrig hon skulle sluta äta på natten! Hon somnar tidigt, redan sex och vaknar tidigt, oftast vid fem.

Den stora är 2,5 år och vägde in sig på 13 kg på kontrollen haha. Pratar så mycket nu så man bli förvånad. "Mamma, tycker du om mig?" "Jag älskar dig Saga", "jag kan laga mat på den" "pappa kan köpa skidskor till mig", tycker det är så roligt! Nya ord och uttryck varje dag. Mycket "kan själv" just nu, kämpigt!

Min kropp har inte kommit igång än och mannen börjar prata om en tredje. Kan inte bestämma mig om jag vill ha fler, känner mig nöjd nu! Började jobba nu i mars och tycker det är skönt att få längta hem lite.

Aug-13 - T
  • Jennie89
    Fru365 skrev 2016-05-19 12:16:50 följande:

Hej tjejer! Jag har en fråga, snälla svara om
    Ni vet något om detta.
    Vi har försökt att skaffa barn i ett år nu, förra månaden fick jag ett svagt med positivt test (enligt mig, skickar bild så ni kan avgöra själva)

Jag har regelbunden mens och ägglossning, alltid dag 14 alltid mens dag 28.

Jag gissar på att jag fick jätte tidigt ma , och jag stressa inte upp mig jätte mkt gällande just det, dock använder jag Fertilitetsmonitor och jag fick Max( allså att jag har ägglossning) på dag 10.

Jag undrar om någon annan har haft tidigt ägglossning efter sitt missfall, bör jag kolla upp mig eller kan det bara bli så här?

Tacksam för svar

Hej
    Hur har det gått? Jag har ingen erfarenhet av tidig äl. När min kropp strulat har jag haft försenad. Men ibland jävlas kroppen och ändrar sig en månad.
    Hoppas det tar sig snarast!
    Aug-13 - T Juli-15 - S
  • Jennie89

Vad underbart att det blev en liten Nova! Fast ja, nu är hon 5,5 månad så kanske inte så liten längre haha. Skönt att det gick bra trots omständigheterna, skräck att behöva köra till förlossningen i snöstorm. 

Hos oss flyter det på, jag jobbar 3 dar i veckan (snart ledig juli+aug, underbart!) och ska gå upp till 4 dar nästa år.
    Saga är 11 månader nu, min lilla bebis! Hon har tagit sina första steg men är aningen senare än syrran så går nog först om två - tre månader. Hon pekar på allt och kan säga mamma, pappa och titta (fast oftast blir det fel, tata, titti,tatti, ja, ni vet) hon älskar fåglar och kor och är helt hopplös med att stoppa saker i munnen.
    Med Tove är det mest talet som utvecklas, härmar oss ofta och det är inte alltid uttrycken hamnar på rätt ställe. Mycket "skojar bara", "likadana" och "titta på mig!" just nu. Hon är väldigt tjabbig mot Saga, men är ärlig om vad hon gjort än så länge. Svårt att visa uppskattning för hennes ärlighet när hon berättar att hon slagit Saga med någon leksak. Puh!
    Oftast har de roligt! Kan sitta i sandlådan i evigheter och leka känns det som, en helt ny värld för en annan då Tove aldrig roat sig själv. Dessvärre gäller det bara när vi är ute. Inne sitter de fast i ett varsitt ben på mig, nåja, städa kan man väl göra när de flyttat hemifrån. - Hur kul kan det vara att stänga av dammsugaren var 5e sekund?

Jag kan säga att jag är väldigt nöjd med två, vissa dar mer än nöjd. Men ja, sen kommer de korta stunderna då en liten, liten bebis hade varit mysigt.
    Fick älsmärtor 4 april och mens 10 dagar senare. I maj kom ingen smärta och jag fick mens dag 31. Räknade med samma denna månaden, fick lite mensvärk dag 31 men istället för mens fick jag älsmärtor som höll i sig från och till i fem dagar haha, ja, denna kropp! Är nu på dag 41, har aldrig haft såhär lång cykel (inte sen jag började med p-piller när jag var 15) och får räkna med mens någon gång mellan lördag och nästa lördag. Men tanken på graviditet finns där då vi räknade med mens och inte med äl...
    Nåja, det tog tid innan jag blev gravid sist så tror inte jag blir det denna månaden.

Hoppas ni får en riktigt härlig sommar!

Aug-13 - T Juli-15 - S
  • Jennie89

Glöm allt jag skrev sist. Gjorde idag på dag 51 ett positivt gravtest. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Trodde inte vi kunde "råka" bli gravida. Vi som verkligen jobbat på det med tjejerna! Känns hemskt att denna inte är efterlängtad på samma sätt.

Aug-13 - T Juli-15 - S
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/