Vad underbart att det blev en liten Nova! Fast ja, nu är hon 5,5 månad så kanske inte så liten längre haha. Skönt att det gick bra trots omständigheterna, skräck att behöva köra till förlossningen i snöstorm.
Hos oss flyter det på, jag jobbar 3 dar i veckan (snart ledig juli+aug, underbart!) och ska gå upp till 4 dar nästa år.
Saga är 11 månader nu, min lilla bebis! Hon har tagit sina första steg men är aningen senare än syrran så går nog först om två - tre månader. Hon pekar på allt och kan säga mamma, pappa och titta (fast oftast blir det fel, tata, titti,tatti, ja, ni vet) hon älskar fåglar och kor och är helt hopplös med att stoppa saker i munnen.
Med Tove är det mest talet som utvecklas, härmar oss ofta och det är inte alltid uttrycken hamnar på rätt ställe. Mycket "skojar bara", "likadana" och "titta på mig!" just nu. Hon är väldigt tjabbig mot Saga, men är ärlig om vad hon gjort än så länge. Svårt att visa uppskattning för hennes ärlighet när hon berättar att hon slagit Saga med någon leksak. Puh!
Oftast har de roligt! Kan sitta i sandlådan i evigheter och leka känns det som, en helt ny värld för en annan då Tove aldrig roat sig själv. Dessvärre gäller det bara när vi är ute. Inne sitter de fast i ett varsitt ben på mig, nåja, städa kan man väl göra när de flyttat hemifrån. - Hur kul kan det vara att stänga av dammsugaren var 5e sekund?
Jag kan säga att jag är väldigt nöjd med två, vissa dar mer än nöjd. Men ja, sen kommer de korta stunderna då en liten, liten bebis hade varit mysigt.
Fick älsmärtor 4 april och mens 10 dagar senare. I maj kom ingen smärta och jag fick mens dag 31. Räknade med samma denna månaden, fick lite mensvärk dag 31 men istället för mens fick jag älsmärtor som höll i sig från och till i fem dagar haha, ja, denna kropp! Är nu på dag 41, har aldrig haft såhär lång cykel (inte sen jag började med p-piller när jag var 15) och får räkna med mens någon gång mellan lördag och nästa lördag. Men tanken på graviditet finns där då vi räknade med mens och inte med äl...
Nåja, det tog tid innan jag blev gravid sist så tror inte jag blir det denna månaden.
Hoppas ni får en riktigt härlig sommar!