• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Fru Karlsson skrev 2014-11-08 11:53:31 följande:

Det räckte med tre gånger då? Vad kostade det sa du? Kostar örterna och dett nåt extra? Ska absolut kollas upp!:)

Tydligen, haha Jag hade ju bokat två gånger till nu inför ivf-behandling vi skulle göra i slutet av november. Men kroppen fattade visst galoppen själv på nåt vis.. Jag betalade, 600kr per behandling och typ nästan 500kr för två flaskor med ärter som räcker några veckor. Moxapinnen har jag fått av henne. Kan tänka mig att det är väldigt individuellt hur många gånger man bör gå
  • M  och  M
    Gweny skrev 2014-11-08 11:50:13 följande:

Låter som normalt när det växer och ligamenten dras... men man blir ju lite nojig. Fin stegring med. När har du BF?

Ja jag hoppas det! Känns inte som det är en värk som är något illavarslande som tur är. Ja typ runt 20 juli däromkring plus minus fick jag BF när jag räknade. Hoppas! Jag vill!
  • M  och  M
    Gweny skrev 2014-11-08 20:08:43 följande:

Igår var sambon hos sin mamma och hon fråga massa om vi hade pratat om att skaffa barn osv... blev jättejobbigt. Han skyllde på att vi pratat om det men inte var bråttom. Vi ska ju resa osv. Suck. . Om hon ändå visste.

Fy såna situationer vill man bara fly ifrån!
  • M  och  M

Jag tänkte på det här med hur ofta man bör ha sex osv nu också. Alltså denna månad var ju konstig redan från början efter ivf-försöket med blödning osv så det blev tre försök bara. Och enligt beräkningarna så skulle ägglossning vara på onsdag men jag kände av den på lördagkväll (så tror mer på det) Vi fick till det tisdag, torsdag och söndag morgon. Så ni ser, krävs ju uppenbarligen inte massor av sex för att det ska lyckas ta sig. Måste ju bara vara en slump helt enkelt. Att kroppen äntligen hajjade.

• M  och  M
    Gweny skrev 2014-11-09 12:27:32 följande:

Synd bara att inte våra kroppar fattar det.... 

Mm jädra skit! min har ju inte heller gjort det under två år...
  • M  och  M
    Gweny skrev 2014-11-09 12:27:03 följande:

behövs bara en simmare och ett bra ägg så!

Ja precis, och en kropp som fattar vad den ska göra och tar det till sig.. Framförallt
  • M  och  M

Tänkte bara att ibland får man ju för sig att man inte blir gravid för att man inte har sex sju gånger per dag liksom...

• M  och  M
    Fru Karlsson skrev 2014-11-09 18:49:11 följande:

M och M.Gick du också Lchf har jag för mig?

Jag har varit jättesstrikt sen jag började och gått ner ca 4 kg.Mycket kvar men ändå.Är såå svårt när man inte mår riktigt bra och jag tröståt godis o så förut.Denna helgen har jag fuskat med både lite chips igår och glass i dag.Svårt när man inte mår bra och när man fått negativt gravtest igen och man vet mensen ska komma igen blir man så deppig.Jag klarar hålla strikt igen efter mensen men ska det dala såhär blir det ingen bra viktnedgång.Det tråkiga är att kost ändringen inte hjälpt mig och bli gravid trots många andra " vanliga" blir det.Hur gör du med det nu? Ska du försöka fortsätta?

Ja jag och min man har ätit lchf i 1 1/2 år. Min man för att gå ner i vikt och jag för att må bra och slippa svullen mage av gluten och humörsvängningar av socker. Gör sällan avtramp, den händer ibland dock, oftare för mig än för mannen. Men istället unnar vi oss inom lchf, grädde med bär, mörk choklad (86%), pannacotta, ketobollar, sakta mandlar och så. Kan det vara nåt för dig? Att känna att du får äta något gott och "synda" inom lchf ramar?

Oss hjälpte det ju inte heller men för oss är det inget tillfällig grej vi provar utan det har blivit en livsstil. Vi kommer aldrig äta annat igen.
  • M  och  M

Har Du Instagram Fru Karlsson? I så fall är ett tips att följa ett gäng bra lchf:are där, då blir man sporrad och inspirerad

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?