• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Har kontaktat två olika som utför akupunktur nu. En kvinna som har kinesisk akupunktur som jag googlat och nån nämnt en gång å familjeliv som varit bra just för barnlöshet. Och en karl Vars verksamhet är kopplad mot frikort (som jag har, vilket betyder att det blir gratis för mig gissar jag) och som svarar såhär på om de gör akupunktur mot infertilitet: "Jag har gjort det. Har en kollega som nu slutat som har gjort det tidigare. Kan mycket väl tänka på att göra det igen. Det är speciella akupunkturpunkter man använder sig av" just mor infertilitet då..

Hur ska jag göra? Vad ska jag tro?

• M  och  M
    Chasingdreams skrev 2014-10-14 15:22:12 följande:

M och m: Jag tar inte ut föräldrapenning. Sänker därmed FP, men det får vara som det känns nu. Det är bara nu min son är liten och jag vill inte ångra mig den dagen han börjar skolan. Om vi inte får syskon är ju detta min enda chans att vara småbarnsförälder. Jag känner att jag sumpade min graviditet p.g.a. illamående, foglossning och högt blodtryck. Bebistiden försvann i kollik och förlossningsdepression. Nu vill jag inte förlora mer tid! Har i grunden heltid så jag kan gå upp i tid igen när jag vill, vilket känns skönt.

Gweny: Välkommen till mensklubben. Efter ivf är blödningarna enorma. Har typ behövt byta mensskydd varje till varannan timma. Inga tecken på att den håller på att mattas av finns det heller. Suck!

Så gjorde jag tidigare också. Men gick upp nu ihopp om ivf...
  • M  och  M

Jag har dock okej arbetstider för att vara heltid, slutar kl.13 en dag Och jobbar bara fem. Timmar på fredagar. Men då är tre dagar långa istället.

Känner dock att jag alltid tagit tillvara med tiden med dottern och det är jag glad för. Aldrig försummat på nåt vis eller bara velat göra eget etc.

• M  och  M

Hur nära inpå varandra kan man göra ivf-behandlingar? Gör man alltid FET efter ET, eller hur brukar dom göra...?

• M  och  M

Jahapp idag är det testdag efter ivf. Förnedrande att ta test när jag liksom redan vet att jag haft mensen... Negativt resultat. Inte oväntat.. :-\

• M  och  M
    Chasingdreams skrev 2014-10-15 10:32:46 följande:

FET innebär helt enkelt att man återför ett embryo som varit fryst. ET är återföring med ett färskt embryo. Generellt är väl statistiken lite högre för ET, men när man tittar på jämförelser på t.ex. www.ucr.uu.se/qivf/ är inte skillnaden enorm. Fördelarna med FET är att man inte behöver ta några hormoner före själva återföringen. Cykeln blir därmed mer naturlig.

En kompis till mig misslyckades med första ET men lyckades på andra med FET
  • M  och  M

Vad tror ni ska jag satsa på en akunpunktör som kan göra behandling för fertiliteten men inte arbetat så mkt med det och som går på frikort, alltså gratis för mig. Eller betala 600kr per gång och gå hos en som arbetar med kinesisk läkekonst och örter och arbetat en hel del med fertilitet? Tror ni det spelar någon roll?

• M  och  M
    Chasingdreams skrev 2014-10-16 15:16:33 följande:

Kingston: Hoppas att ni ska lyckas. Men förstår om du känner dig uppgiven.

M och m: Enligt vad jag läst kan cykeln efter ivf-behandlingen bli lite annorlunda än i vanliga fall, men med ägglossning, även om tidpunkten för den kan vara annorlunda. Jag vet ju inte heller vilken dag som man ska räkna som den första mensdagen. Jag tror jag tar cykeln som den kommer helt enkelt.

Jag fick ju min mens klart och tydligt på den dag jag brukar få så det ju inget att ta miste på.

Pratade med IVF-kliniken idag. Blir nog FET efter nästa mens i min egna cykel...

Hoppas akupunkturen som jag tänkte gå på första gången imorgon hjälper också.
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?