• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Var till kvinnan på den kinesiska läkekonsten igår. Spännande upplevelse. Hon kände på puls och tittade på tungan. Hon kom fram till att jag hade tomhetshetta i kroppen. Ungefär som när man åkt skridskor i kylan och kommer in och det börjar bränna i fötterna. Falsk värme liksom. Typ som om min kropp varit ute i kylan så mkt att det blir fejkvarm. Kroppen var trött, sliten och tom, energin hade stagnerat. Fick nålar i höger fot, vid knät, vänster öra och ett på huvudet. Sen tog hon små må minimuffins typ med gråbo som hon ställde på magen, ovanpå livmodern och tände som en rökelse typ. Plus någon moxalampa som gav samma värme. Gråbo ger samma värme som kroppen så hon värme upp livmodern och stärkte den. Sen fick jag massage på ryggen och hon använde även några glaskoppar för att få igång energin i kroppen. Hon skulle beställa några örter till mig också och så skulle vi ses på onsdag igen. Hon tyckte vi skulle ses tre gånger till att börja med. Fick med som en tjock krita hem som innehöll gråbo som jag skulle elda hemma och cirkulera över tre olika punkter på kroppen för att stärka livmodern en gång om dagen. Kollade på tungan före och efter behandlingen och det sjuka är att den ändrats en del!

Hon sa att det inte var så himla mkt fel på kroppen i alla fall. Låter ju bra.

Hoppas att det hjälper. Känns flummigt, men jag tror på det. Hon sa den äldsta som gått hos henne som till sist fått barn var 47 år.

• M  och  M
    Liten till skrev 2014-10-18 19:52:24 följande:

Ja det låter ju som riktigt hokus pokus på ett sätt, samtidigt lite vettigt då man förstår om din energi är slut nu efter att ha kämpat så pass länge. Hoppas i vilket fall det hjälper! Svägerskan fick 5missfall, och hade svårt att bli gravid med de tre sista, men så fick hon någonform av akupunktur, då blev hon gravid med sin förstfödda

Ja jag tror ju inte riktigt heller på den västerländska läkevården som säger att allt är som det ska med min kropp. Hade det varit det anser jag att jag borde blivit gravid sen länge. Så jag känner ju själv att nåt måste vara knas i kroppen som man inte kan se inom sjukvården och då tror jag denna kinesiska läkekonst kan se andra saker på andra sätt Har det fungerar i kroppen.
  • M  och  M
    Chasingdreams skrev 2014-10-18 14:03:43 följande:

Det är vanligt att man får en extrablödning efteråt. Det var därför som jag började dra ner på tabletterna redan förra helgen. Sammandragningarna var så smärtsamma och blödningarna inte mer än färgade flytningar. Men sen tog allt rejäl fart. Nu verkar blödningarna nästan vara helt borta. Det ska bli intressant att se hur cykeln blir.

Tänker du ta ägglossingstester för att se när du får ägglossning denna månad och försöka då eller hur gör ni?
  • M  och  M
    Chasingdreams skrev 2014-10-20 20:00:43 följande:

M och m: Tror jag skippar ägglossningstest denna månad, men att jag ändå letar efter de vanliga ägglossningssymtomen. Jag brukar ju ha tydlig ägglossning, men denna månad kan ju bli annorlunda. När det gällde äl-rest rekommenderade kliniken clearblue med sju stickor. Blir väl till att inhandla dem till nästa månad. Hur ska du göra?

Ja skippar också ägglossningstest, har inte kört dom på ett bra tag då jag också känner tydligt när det är. Skulle det följa mina cykler borde ju. Ägglossning vara på onsdag men känner inget än vilket jag tycker att jag brukar göra ett par dagar innan. Lite molvärk liksom... Men vet inte... Svårt. Man liksom helt tappat sex-biten sen ivf tycker jag. Man har ju liksom inte behövt planera eller funderingar eller kunnat göra det då. Så nu känns det helt ringrostig. Jaha oj har jag ägglossning snart, då borde vi kanske göra nåt... Vet inte Elm jag ids försöka så mkt innan jag känner de riktigt ägglossningskänningarna... Så kanske blir första gången samma dag jag har det... Vet inte.. Eller borde man försöka få till en hel del gånger och hoppas det passar... Hur tänker du kring att få till det denna månad?

Vi har köpt såna ägglossingstester på nätet nånstans, tror de var billigare. Är som jag kört tidigare också. Är tydligast och mest pålitliga tycker jag.
  • M  och  M

Ser nu på pappret som vi fått från IVF-kliniken om FET i spontan cykel att man ska ta ägglossingstestet på förmiddagen men inte med morgonurin. Någon som vet varför? Har alltid gjort det när jag testat annars...

• M  och  M
    Chasingdreams skrev 2014-10-21 09:01:04 följande:

M och m: Vi fick faktiskt till det i helgen. Nu tänker jag dock avvakta tills jag får äl-känningar. Tycker att min kropp inte riktigt känns som vanligt efter plocket. Har liksom värk/obehag i livmodern. Känner du dig som vanligt? Man är ju lite nojig för att det kan ha blivit någon infektion eller liknande, men antar att värken i så fall borde vara mer uttalad.

Har inte fått några anvisningar ang. vilken sorts urin som ska användas. Har dock för mig att generellt brukar lh-ökningen bäst uppmätas runt lunch-tid. Man missar det lätt med morgonurin.

Jaså vad besvärligt med värk! :-\ Ne jag känner inget sånt. Har ju nästan nyss slutat blöda andra gången. Känner lite ägglossningskänningar nu men flytningarna känns inte som vanligt innan. Blir inte riktigt klok Vars jag är i cykeln...
  • M  och  M

Var på akupunkturen, eller kinesisk läkekonst, i eftermiddag. Hon säger att min energi är så låg, har tomhet och inte konstigt att min kropp inte orkar bära någon graviditet då. Så hon ska fylla på. Och jag hoppas det hjälper

• M  och  M
    Liten till skrev 2014-10-22 22:12:09 följande:

Känns det som att det stämmer då? Och hur fyller man på? Vilar och pysslar mer om sig själv, eller gör hon något?

Ja så känner jag. Har länge känt mig helt fysiskt och psykiskt slut. Hon fyller på via akupunktur, massage och moxa kallas det, man värmer upp olika punkter i kroppen. Sen ska jag även få ta en örtblandning som är effektiv och stärkande.

Sen är det klart viktigt att ta hand om sig själv hemma också. Äta och sova bra osv. Även hon påpekar att vit mjöl, socker och gluten sällan ger något bra för kroppen..
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?