• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Idag viskar en av mina arbetskamrater när hon kommer ut från toan: jag for ingen mens.

Och ursäkta oavsett om jag var i denna situation eller inte så vill inte jag höra om bekantas menssituation. Jag fick bara ur mig ett "spännande".

Saken är den att dom bara har ett barn också på 3 1/2 år. Med en äldre karl som har vuxna barn sen tidigare. Så säger hon sen att ja dom har ju som bestämt att de bara ska ha ett barn och hon har väl som kommit till ro med det nu och accepterat det. Men tänkt då om det skulle misslyckad och bli ändå säger hon. Risken är väl väldigt liten men...

Men gaah skona mig! Eller vrid om kniven lite till. Vad fan ska jag säga?! Ingen rolig situation jag hamna i.

• M  och  M

Som ett hån att varje dag på jobbet styr barnvagnar också :-\ Kräk Kräk Kräk.

• M  och  M
    Fru Karlsson skrev 2014-08-30 14:00:43 följande:

Vilken snabb Lh ökning jag fått denna gången! Igår fick jag blinkande smiley och idag fast smiley Vi har såklart myst så mycket vi kan och tänkte få till två gånger imorn om vi får tid enligt planen då Hoppas för allt jag har att vi lyckas denna sista gång innan jag får pergotime.Dessvärre har jag också blivit förkyld och är såå trött,så typiskt men vi måste...Nån som vet hur kvaliten på simmarna påverkas om mannen är sjuk? Han är bättre nu men varit sjuk hela veckan och var förkyld när han lämnade in provet.Är så orolig att det ska ställa till det och blir det dåligt resultat vet man ju inte om det beror på han var sjuk eller om det alltid varit så,ni förstår vad jag menar :) Jaja,han får väll göra om i värsta fall

Jag är imponerad, två gånger på en dag! Vi har fått till det två gånger på en månad vi.
  • M  och  M
    Fru Karlsson skrev 2014-08-31 18:50:09 följande:

Har hört man ska ligga så mycket som möjligt vid äl särskilt om man har svårt för och bli gravid, har väll turen och ha en underbar man som alltid vill också

Men efter äl brukar det inte bli lika ofta men oftast tre fyra gånger i veckan

Trevligt för er att ni har lust kvar! Försöken till syskon har dödat vår rätt mkt. Har bara sex på äl-veckan. Sen orkar vi inte.
  • M  och  M

Här har liksom försöken företaget lite av glädjen i sexet, det är så förknippat med att försöka nu så när vi inte behöver göra det så är energin och orken slut mentalt hos båda oss trots att vi säkert skulle tycka det var trevligt om vi väl ides.

• M  och  M
    emmakatta skrev 2014-09-03 19:26:27 följande:

Tack för era svar, han ska lämna in prov på fredag så han blir också utredd. Hur länge har ni andra försökt? Har ni ett eller flera barn?

Vi har försökt två år och har en dotter på 4 1/2 som tog 6 månader att få till. Vi står precis i startgroparna att värja med IVF nu i veckorna...
  • M  och  M
    emmakatta skrev 2014-09-03 19:26:27 följande:

Tack för era svar, han ska lämna in prov på fredag så han blir också utredd. Hur länge har ni andra försökt? Har ni ett eller flera barn?

Vi har försökt två år och har en dotter på 4 1/2 som tog 6 månader att få till. Vi står precis i startgroparna att värja med IVF nu i veckorna...
  • M  och  M
    Liten till skrev 2014-09-01 15:12:16 följande:

Idag är en skitdag. Skitdag på jobbet. Skitblankt på gravtest i morse. Skittrött. Skitont i huvudet.

SKIT SKIT SKIT

så hade en jobbarkompis son är barnledig med sig sin super lilla 2månaders när hon hämtade barn i skolan idag, en annan jobbarkompis hade fått den 20 och kom med barnvagn i morse, plus 3 olika mammor med enorma bebismagar som ska ha ungefär i oktober när jag skulle haft. Inte roligt alls.

Fy fan! ????
  • M  och  M
    Kingston skrev 2014-09-01 20:29:36 följande:

Jag instämmer helt med i det Gweny skriver.

Vi har sex men det blir som sagt inte så avslappnat och "gosigt" som det brukar vara. Alla hjärnspöken och misslyckanden gör att man känner det som en uppgift som bara måste genomföras och sedan är det bara vänta och hoppas på bra resultat. Typ nationella provet i matte! Det måste presteras där och då... Inte sedan, inte en annan dag. Sjukt jobbigt!

Jag har inte heller problem med att man "reder sig själv" vare sig man är man eller kvinna. Ibland kan jag tycka det är snarare skönt att man kan få slippa pressen.

Det kan ju även göra att "suget" efter varann blir större...

Iaf känner jag så nu när situationen är som den är (och har varit en lång tid nu).

Känner precis också så, är som ett prov man gör varje månad och totalt misslyckas med varje gång. Gör en liksom inte mer sugen på att göra provet igen liksom då man känner sig värdelös som inte kan klara det och få godkänt som typ "alla andra'
  • M  och  M
    M och M skrev 2014-09-03 21:02:23 följande:

Ja just glömde tillägga att vi blev gravida efter 1 1/2 år men fick missfall i typ v.6. Hårt slag.
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?