• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Chasingdreams skrev 2014-09-09 15:41:21 följande:

Nu rullar det på för oss. Blodprovet visade att jag är helt nedreglerad nu. Skönt med tanke på huvudvärken, svettningarna och småblödningarna som jag fått. På torsdag den 11/9 ska jag börja med sprutorna. Äggen planeras att plockas 22:a eller 23:e september om allt går som det ska. Allt känns fortfarande helt overkligt.

Kanske det blir ganska lika datum för oss då med IVF fast ni kör långa
  • M  och  M
    Kingston skrev 2014-09-09 20:52:09 följande:

Liten till: har aldrig ens hört talas om att det finns sådana test! Undra om dom är tillförlitliga?!

Ännu en dag hos veterinären som inte gav något resultat alls. Veterinärerna har ingen aning om vad som är på gång och inte jag heller...

Det kändes bara som en massa timmar av djurplågeri då dom inte ville ge honom något lugnande (fråga mig inte varför). Känner mig galet irriterad och ångrar djupt att jag inte stod på mig och såg till att han fick lugnande... Min stackars prins :(

Men fy Hur mår han då? Vad har han för symptom liksom?
  • M  och  M
    Kingston skrev 2014-09-09 22:26:16 följande:

Han verkar må bra om man går på allmäntillståndet. Men nåt e galet... Han har massor av blod i urinen men ingen vet varför. Alla tester vi gjort (och dom börjar bli många!) visar absolut ingenting. Inga spår alls att gå på... Mystiskt tycker både jag och veterinärerna.

Åh vad frustrerande att inget veta. :-\ Håller. Tummarna
  • M  och  M

Mensen kom typ på pricken 14 dagar efter jag känner av ägglossningen, men inte fan hjälper det att jag känner den :-\

Jag fundera på om min mans spermier och mina Ägg liksom inte trivs ihop eller nåt. För det är ju inget fel på någon av dom.. Eller att dom inte fattar vad dom ska göra när dom väl träffas.

Nu lägger jag allt mitt hopp till IVF. Efter två år är vi där.

• M  och  M
    Chasingdreams skrev 2014-09-10 20:11:22 följande:

Tack allihopa! Imorgon är det sprutdags. Börjar känna mig lite nervös. Sprayningarna har inte känts lika definitiva utan mer som vanlig nässpray (förutom att de gett mig biverkningar). Men att spruta sig själv i magen hör inte till det vanliga. Hade inte förväntat mig att det skulle väcka så mycket känslor inom mig. Har varit nära tårar hela dagen. Någonstans är det en bekräftelse på hur infertila vi är.

Mom11: Det är bara att fråga hur mycket du vill.

M och m: Spännande. Då blir vi verkligen nära varandra i dagar. Hur känner du inför att sätta igång?

Gweny: Hoppas du slipper mens!

Ja verkligen! Sitter och räknar och mitt äggplock borde också bli där 22 typ också. Visst var det på sprutdag 10-11 det skulle vara typ?

Jag blir väldigt målinriktad med sånt här så jag bara kör. Ser bara framåt och att jag måste göra allt detta med sprutor, prover etc för att komma vidare så känns runt mkt runt det faktiskt. Förutom fruktansvärd sorg över att ha behövt hamna här Sprutorna kändes ju ingenting så rent fysiskt ska det inte vara några problem. Biverkningar är jag helt inställd på och tänker inte lägga någon energi på.

Jag är mer nervös så jag ska göra allt rätt nu. Med sprutor och doser och tider och blodprov o chans ultraljud och hur jag ska få ihop det med jobbet och mer så nervös för allt praktiskt. Rädd för att göra fel. Tänk om jag förvarat Sprutorna i fel temperatur så de är verkningslösa...

Och jag vill hoppas på att Det ska gå vägen på första försöket, samtidigt så är jag livrädd för att hoppas för jag inser ju att det lika gärna kan gå åt h-vete och hur slitigt och panik det kommer kännas, "bara" två försök kvar och lyckas inte det så är det bara ett kvar osv :-\
  • M  och  M

Chasingdreams : hur gör ni med er son/dotter de dagar ni ska på äggplock och insättning?

• M  och  M

Chasingdreams : hur tänker du om det inte skulle lyckas med IVF. När ger ni er? Kan du/ni gå vidare med "bara" ett barn? Osv... Frågor som skrämmer.

• M  och  M
    MoM11 skrev 2014-09-10 12:42:38 följande:

Det finns olika teorier om hur kosten påverkar hormonerna och därmed fertiliteten. Sen sägs det att socker kan underhålla infektioner man har i kroppen. Har även läst/hört om att syra- basbalansen i kroppen kan påverka, man kan vara "försurad" och det är dåligt på olika sätt. Om man tex har problem med immunförsvaret eller har endometrios kan kosten vara viktig. Man kan inte lita på allt och inte följa allt såklart. Med lchf undviker jag socker och mjöl. Jag vräker inte på med fett utan äter tex kött eller fisk med massa sallad, grönsaker, groddar, bönor, frön osv. Sen försöker jag dra ner på mjölkprodukter vilket kan vara slembildande. Detta är svårt då jag tex gillar ost men jag försöker byta ut mjölk, grädde, yoghurt mot oatlyprodukter.

Som sagt alla har sin grej de tror på och det är omöjligt att följa alla råd och rön. sen får man se om det leder till det man hoppas - men om inte annat så har jag gått ner lite i vikt och är allmänt piggare vilket är en fördel i sig.

Vad gör man åt syrabalansen? Och hur vet man om man är försurad? Och hur påverkar den bäbisverkstaden?
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?