Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
M och m: Skönt att det verkar gå bra för dig! Jag tar ingen spruta för att förhindra ägglossning. Är ju nedreglerad med hjälp av spray. Sprayar fortfarande men med minskad dos.
M och m: Skönt att det verkar gå bra för dig! Jag tar ingen spruta för att förhindra ägglossning. Är ju nedreglerad med hjälp av spray. Sprayar fortfarande men med minskad dos.
Varit på ultraljud. Känner mig besviken. På vänster äggstock fattade jag henne som det var två mindre äggblåsor och på höger 6 lite större äggblåsor. Känns lite. :-\ Får vänta på att IVF-kliniken ringer i eftermiddag......
Dom ringde från IVF-kliniken nu. Läkaren hade tittat på resultatet av blodprov och ultraljud och allt såg jättebra ut så skulle forsätta med samma dosering på sprutorna så skulle de höra av sig igen på fredag efter ultraljudet då, så får vi se då. Tycker jag borde få tid för äggplock då...
Nackdelen eller vad man ska säga som jag märkt med IVF-resan är att jag blir väldigt inåtvänd. Har bara fokus på sprutor, tider, dagar, blodprov, ultraljud. Väntat bara in dessa. Resten av tiden ids jag knappt ta mig för nånting. Hemmet förfaller, jag ids inte röra mig, Blir liggande i soffan hela kvällen, vill bara sova så nästa dag kommer, ids inte prata så mycket, vill bara vara med mig själv typ. Trist men kanske är någon självbevarelsedrift eller ett sätt att fokusera på "jobbet"
Jag är sån att jag bara måste veta vad som är fel när det är något problem, i livet i allmänhet.Och att jag inte vet orsaken till det här gör mig snart knäpp och frustrerad.
De normala behöver bara ha sex en eller två gånger så funkar detta för dem men jag känner mig så fruktansvärt okvinnlig och sjuk på nåt vis.Att svägerskan som snart är 40 lyckats få 2 barn under den här långa rean vi försökt är förnedrande.Jag är ju bara 30,den bästa tiden i livet ska det va men det känns inte så just nu.Livet står på paus:(
Jag är sån att jag bara måste veta vad som är fel när det är något problem, i livet i allmänhet.Och att jag inte vet orsaken till det här gör mig snart knäpp och frustrerad.
De normala behöver bara ha sex en eller två gånger så funkar detta för dem men jag känner mig så fruktansvärt okvinnlig och sjuk på nåt vis.Att svägerskan som snart är 40 lyckats få 2 barn under den här långa rean vi försökt är förnedrande.Jag är ju bara 30,den bästa tiden i livet ska det va men det känns inte så just nu.Livet står på paus:(
Hur funkar det med sysslor hemma för er nu, har ni ork till handling, matlagning, städning, tvätt etc? Jag har ingen. Skule inte min man göra stor del av det skulle vårt se hus se ut som ett bombnedslag och vi skulle äta nudlar typ. Orkar inte, förmår mig inte att ta mig för det. När dottern lagt sig på kvällen sitter jag som ett ufo i soffan tills det är dags att lägga sig känns det som typ...
IVF-processen är en riktig rysare för min del. I måndags var mitt värde 55. I onsdags hade det blivit 235 (fortfarande lågt, men en klar ökning efter den större dosen) så jag fick komma på ultraljud idag.
Jag hade fyra stora äggblåsor och tre små. Ett gränsfall sa läkaren och ville konsultera vår klinik i Örebro. Kanske skulle behandlingen avbrytas... Efter att ha kämpat mig igenom en oviss förmiddag ringde man nu med beskedet att jag ska öka min dos från 225 till 300. Nytt ultraljud på måndag. Och jag som trodde att själva stressen skulle komma efter äggåterföringen, inte redan nu. Nu hoppas jag i alla fall att vi får köra på hela vägen om äggen fortsätter utvecklas som de ska även om de är få.
Har också minimalt med ork. Med en sambo som helst sitter på nätet så är det jag som får fixa det mesta hemma. Men blir så trött på det, inte minst när behandlingar och annat tar en massa tid. Vi har städhjälp en gång i månaden. För oss är det guldvärt!
Så "skönt" att läsa ditt inlägg. Kunde varit jag som skrivit det. Känns som livet liksom stannat av, kommer ingen vart. Får ingen ork, lust att göra något. Med nöd och näpe att jag orkar ta mig till jobbet och göra det jag ska. Vissa dagar är lättare, men många fler är tunga och tröttsamma.
Ja vad vi kämpar!
Nyss varit på andra ultraljudet inför ivf. Hade sju äggblåsor på höger sida. Den vänstra var det färre och små. Hon sa att kroppen ofta bara låter en sida jobba för att den andra sidan ska spara sig till nästa månad. Fascinerande.
IVF-kliniken ringer senare och talar om hur det ser ut och vad som blir nästa steg.