• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Jaha då var det dags för en ny försöksvecka då... Ids inte.. Mer lust på sommaren? Nja. Förra månaden försökte vi tre dagar på rad, hjälpte ju inte. Tappat sugen helt nu. Plus att sambon jobbar helt fel för att de ska ske naturligt. Orkar inte typ planera in nåt då ingen egentligen har tid ork eller lust. Men det är väl så det ser ut... Skänker mitt hopp till IVF nu.

• M  och  M

Det enda som skrämmer mig med IVF är att det inte ska funka. Att jag kommer må dåligt mm är en sån bisak så det är inte klokt. Jag kan inte må mycket sämre än jag gör nu ändå. Står hellre ut med fysisk Skit ön psykisk om det ger mig ett barn till. Vad jag känner i processen är irrelevant enligt mig.

• M  och  M
    Chasingdreams skrev 2014-08-01 21:45:07 följande:

Jag är också rädd för att misslyckas. Samtidigt är det skönt att vi gör allt vi kan. På så sätt skulle ett misslyckande vara lite lättare att acceptera... Och det är väl även ett sätt att gå vidare oavsett om det är adoption eller vara ofrivillig en barns familj. Jag vill dock tro på att vi ska lyckas! Ingen aning om hur länge man orkar försöka. Tre försök är väl lite av standard så det är vad jag tänker just nu, men man kan ju ändra sig under resans gång.

Känner lite samma som du. Jag vill känna att vi gjort allt vi kan. Försökt själv i två år så nu är ivf hoppet. Vi börjar med tre försök och hoppas på det!

Har ni ställt er i adoptionskö? Hur lång tid tar sånt?
  • M  och  M

Ibland känns det som om jag aldrig varit gravid och fått barn. Förstår ni? Som om det aldrig har hänt. Att det var någon annan eller i ett annat liv eller nåt. Känns som en annan jag som var med om det liksom. Hemskt!

• M  och  M

Vilket ämne i kroppen ger ömma bröst?

Jag får det så oregelbundet på nåt vis. Ibland vid ägglossning, ibland en vecka innan mens ibland vid mens. Konstigt tycker jag.... Eller?

• M  och  M

Hur tänker ni med koffein? Begränsar eller undviker ni det? Har gjort det några månader men verkar ju inte spela någon roll...

• M  och  M
    Kingston skrev 2014-08-06 19:49:20 följande:

Progesteron ger ömma bröst...

Ska i dagarna börja med den där krämen och se om det ger någon effekt mot pms-besvären bl.a. Får se hur det går. Lite nervös faktiskt. Har även börjat med bidrottninggele också.

Intar inget koffein och har aldrig gjort. Ganska skönt att jag åtmn. inte behöver tänka på det!

För mycket Progesteron eller? Kommer det vid olika perioder under cykeln...? Enligt tester var ju nivån okej
  • M  och  M
    Kingston skrev 2014-08-07 10:18:37 följande:

www.hormoni.se/pms_och_barnloshet.php

Tack för svaret! Är det det jag har då... Är ju konstigt när proverna inte visade någon liten mängd... Har ingen andra direkta tecken på pms heller vad jag kan tycka..

Finns det inga tabletter de gör reklam för om man har östrogendominans? Gillade inte krämen..
  • M  och  M

Blir galen då man inte har en aning! Man vill lita på sjukvårdens tester men gör det ä då inte. Men jag vet inte själv vad jag tror heller. Och vågar inte testa då min cykel mest blivit rubbad då jag gjort det...

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?