• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Hej lördag, hej mens :-/

• M  och  M
    moderlig skrev 2014-03-31 11:08:46 följande:
    Hej! Längesen nu..Vill bara säga att vårt första Ivf lyckades, är i v 10 nu! Har ett barn som blev till genom reguljärt samlag:) Har en vän som har exakt samma erfarenhet. Så jag får för mig att chanserna är goda med syskonförsök via ivf. Det bästa vi gjort iallafall och ångrar inte en sekund att vi tog 3-pack. Förstår inte varför vi väntade så länge dock men det är ju en process som måste få växa fram antar jag. Lycka till alla!

Åh vad roligt! Vibbar precis fyllt i papperen för att skicka in om IVF! Jag hoppas vi får samma goda resultat! Tack försatt du gav mig hopp idag! Har suttit och varit livrädd för IVF då jag är livrädd för att misslyckas med det med. Men då det inte är något fel på nån av oss så borde väl chanserna som du säger vara stora att få positivt resultat? Vi tänker oss också ett 3-pack,könns lugnast så...
  • M  och  M
    moderlig skrev 2014-03-31 11:08:46 följande:
    Hej! Längesen nu..Vill bara säga att vårt första Ivf lyckades, är i v 10 nu! Har ett barn som blev till genom reguljärt samlag:) Har en vän som har exakt samma erfarenhet. Så jag får för mig att chanserna är goda med syskonförsök via ivf. Det bästa vi gjort iallafall och ångrar inte en sekund att vi tog 3-pack. Förstår inte varför vi väntade så länge dock men det är ju en process som måste få växa fram antar jag. Lycka till alla!

Hur länge väntade ni?
  • M  och  M
    Maramina skrev 2014-03-31 20:28:41 följande:
    Bland alla par som gör IVF så lyckas ca 70% på tre försök, och då är som sagt var även de med allvarligare fel inräknade, så att så länge du inte har immunologiska orsaker till att ni inte har lyckats så är ju chanserna väldigt goda! Vi lyckades på vår andra IVF och då är det ändå fel på både mig och min man så i vårt fall blev det ICSI.

Åh blir så glad av sådana här troingivande berättelser!
  • M  och  M
    ScillaBlå skrev 2014-04-01 16:29:32 följande:
    Har just fått ytterligare ett gravidbesked av en i omgivningen :/ Hur hanterar ni sånt?...

Tycker det jättejobbigt! :-\ Känner orättvisa mer än glädje. De närmast vet ju om vår situation så det blir nästan så att de tycker att det är jobbigt att berätta. Och då får man dåligt samvete över det också..
  • M  och  M

En bekant till mig förstaapril-skämtade på Facebook att de väntade en till nu när dottern är två månader. Jag fann det inte så roligt.

• M  och  M

Var på en föreläsning igår om tankens kraft. Det innebär att man ska låtsas att man redan har det man önskar sig. Så jag har gått runt och låtsas vara trebarnsmamma idag :-P :-\

• M  och  M
    Kingston skrev 2014-04-06 21:46:47 följande:
    Nu kommer den där tiden på året igen! Då bebisannonseringarna löser av varann på löpande band... Men jag skall inte vara bitter!

Ja du, vad gör man. Bit ihop eller bryr ihop. :-\
  • M  och  M
    Kingston skrev 2014-04-07 09:03:55 följande:
    Jag väljer att bita ihop och se mig själv som tvåbarnsmorsa ;) Lycka till i veckan då M och M :)

Hehe härligt! :-P Hur går det att låtsas? Lite svårt tycker jag men jag går runt och småpratar för mig själv på promenader och så om mina tre barn och hur dom är och så vidare :-P Känner sig hyfsat schizofren
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?