Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
Hade nog tänkt den klinik med mest lyckade resultat! Om man ändå ska gå den vägen och betala för det så skulle det kännas bäst!
Jag jobbar för kommunen, har svårt att tro att de betalar något. Har inte kollat upp.. Min mans kan nog görbruttoavdrag på lönen, 30% på hans del eller hur är det?
Sjukt att det är så olika i olika landsting! Borde vara lika i hela Sverige! Min man är helt inne på IVF. Var till och med han som tog steget att ta upp det. Oss påverkar det genom att sexlivet blir ansträngt. Det blir bara under de dagarna man har chans. Annars varken vill eller orkar jag. Och inte han heller tror jag. Min man vill inte prata så mkt om det så och det kan jag väl tycka är jobbigt ibland att jag har svårt att säga vad jag egentligen känner och hur mkt och hur pass dåligt jag faktiskt mår av detta, antagligen deprimerad. Parterapi eller terapi överhuvud borde definitivt erbjudas alla som har svårigheter att få barn och gör utredningar och behandlingar! Helt sjukt att det inte gör det! Sen borde terapin vara utformad utifrån problematiken,. Jag gick till en kurator men jag fick bara känslan av att men lilla gumman det kan ta tid, det har ju bara gått ett år och din dotter är ju inte så gammal så åldersskillnaden blir ju inte så stor :-\ Kände som att hon tyckte jag var trivial och så än fast det kanske inte var hennes tanke. Man måste verkligen veta hur man ska hantera det. För minsta lilla felsägning som känns dömmande så är det kört! Jag gick inte dit mer än en gång.
Ja fy allt annat i livet är på paus känns det som. Skittrist. Men jag kan inte fokusera på annat. Svårt att se fram emot annat. Och jag drar mig undan. Är gärna bara med den närmaste familjen.