• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Jag ska få ta mitt tredje hcg-prov på torsdag. Bra att de kollar upp ordentligt

• M  och  M

Kan man få ägglossning än om man fortfarande har graviditetshormonet hcg i kroppen?

• M  och  M
    Maramina skrev 2014-02-14 23:25:29 följande:
    Jag vet inte hur sant det är, men jag har här på FL vid något tillfälle läst om tjejer som aldrig hunnit få negativt efter missfall utan de blev gravida igen direkt.

Ja jag vet då varken ut eller in. Testade nu idag tre veckor efter blödningar började och det är fortfarande positivt... :-\
  • M  och  M
    Maramina skrev 2014-02-14 23:28:58 följande:
    Nej, men jag funderade på att testa på akupunktur inför vårt tredje, och sista IVF-försök, om vi inte hade lyckats på andra försöket. Det trots att vår klinik hade sagt att akupunktur varken gjorde till eller från. Men jag känner till lite tjejer som testat och som säger att de dels har fått ett lugn som de inte haft tidigare, dels har fått tydligare ägglossning,så jag vet inte riktigt vad jag ska tro

Ja jag har förstått det som att vissa fått resultat av det.. Kanske vore nåt att kolla upp. Är det bara inför IVF det är hjälpande?
  • M  och  M
    Kingston skrev 2014-02-19 09:58:13 följande:
    Imorgon är dagen jag har väntat på här... Ska äntligen få göra den där spolningen och få veta om vi kan få barn på naturlig väg alls eller om det bara återstår IVF. Jag borde väl vara glad men jag är bara ledsen och nervös och dessutom drömmer jag hemska mardrömmar varje natt! Vill bara få morgondagen överstökad och jag bara hoppas hoppas hoppas på lite goda nyheter! Det var ju ett tag sedan man fick några sådana... :(

Hur har det gått för er?
  • M  och  M

Positiva graviditetstest fortfarande. Femte hcg-provet imorgon och på torsdag läkarbesök. Vet varken ut eller in... Så less.

• M  och  M
    Kingston skrev 2014-02-25 16:30:15 följande:
    Åh vad tråkigt och jobbigt M och M! Vet hur det är att bara vänta på att det där ska gå ur kroppen... Känns som en evighet och man är bara så less!! Det gick bra för oss. Gjorde ont men inte så ont som jag hade förberett mig på... Dessutom fick vi goda nyheter. Allt ser bra ut så vi lägger IVF bakom oss... Iaf för nu! Känns väldigt skönt och det känns som om man kan andas igen!

Skönt det då!
  • M  och  M

Fattar inte hur hcg kan ligga kvar så länge när man får missfall i vecka 4-5...

• M  och  M
    Kingston skrev 2014-02-25 20:45:55 följande:
    Nä du... Bra fråga det där! Det var ju likadant för mig, men jag vet inte varför det ska ta sån tid! Verkar som om det bara är vi två kvar här i tråden... ;)

Hur länge tog det för dig? Kan n ha ägglossning under tiden innan hcg är ur kroppen?
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?