Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
Min dotter fyller fyra om en månad. Ville ha cirka tre år emellan, men nu blindhet snarare fem om vi har tur och lyckas snart.. :-\
Började alldeles för sen med att försöka, när dottern var 2 1/2 år, men det visste ju inte då. Trodde att den här gången skulle gå snabbare än med dottern dådet tog ett halvår, efter som jag ätit p-piööer många år innan vilket jag inte gjorde nu. Men tji fick jag.
Alltså jag blir inte klok! Den 24/1 plussade ju jag och fick vara glad i ett dygn ungefär innan jag började blöda rejält. Sen blödde jag i ungefär två veckor. Efter många om och men fick jag komma till Kvinnokliniken och göra VUL och ta ett prov på HCG. De såg ingenting och det antogs vara missfall Jag fick fortsätta att en gång i veckan göra HCG-prov. Detta höll sig jämnhögt bra många veckor tills det för typ 3 veckor sedan hade sjunkit så då fick jag avvakta två veckor tills nästa test som jag gjorde i torsdags, alltså 7 veckor efter jag började blöda. Trodde detta skulle sjunkit mer då, eftersom min kropp verkade hyfsat i balans igen, hade fått och haft mens och hade ÄL-känningar. Men idag fick jag ett brev från Kvinnokliniken där de återigen skriver att HCG inte sjunkit tillräckligt och de måste fortsätta följa det så därför ska jag boka tid för provtagning igen. Men alltså jag fattar inte, har haft mens och testade med ÄL-tester under fem dagar och i söndags gav det glad gubbe och jag hade alla vanliga symptom jag brukar ha runt ägglossning. Kan jag verkligen ha en fungerande cykel än om jag fortfarande har HCG högre än noll? Fattar ingenting och jag får typ inga svar eftersom jag mest bara träffar sköterskor som bara tar blodprov inte har koll på nåt annat. .. Skitkropp! Eller så vill den så gärna vara gravid att den till och med låtsas :-P What to do liksom? :-/
Har ni spolat era äggledare? Tror ni det hjälper nåt? De tyckte inte det var nödvändigt när vi gjorde utredningen iaf, då de såg fina ut på VUL. Men vad vet jag...