• pussel

Vi gravida från RMC Malmö

Nä Annanax jag tror inte att det räcker till en sjukskrivning... Jag har foglossning, men inte så mycket. Dålig sömn, men bara vissa nätter. Inte överdriven stress på arbetet heller. Jag kanske får säga till alla mina snälla missbruksklienter att vara lite hotfull mot mig! Jag får nog bara känna efter om det blir värre och i så fall ta upp det med läkaren.

• pussel
    Annanax skrev 2013-05-20 07:30:38 följande:
    Pussel, du får känna efter rejält tror jag! :)

Jag ska göra det Annanax! Glad 
  • pussel

Idag är det fem v kvar till BF här! Tidigare har jag känt lite panik över att tiden går så fort och att jag inte hinner förbereda mig, men idag känner jag verkligen att hon kan få komma vilken dag som helst! Jobbar i två veckor till och jag förstår inte hur jag ska kunna uppbåda någon energi till att ta mig igenom dagarna. Har dessutom fingrar som bamsekorvar (vilket gör det lite problematiskt eftersom jag skriver rätt mycket både för hand och på datan i jobbet) och fötter som runda bollar, trots stödstrumpor. Usch vad det är synd om mig idag! Flört 

Det är verkligen en liten prins ni har fått Hjärtat! Glad Jag hade tänkt att jag skulle bli mamma innan jag fyllde 25. Det gick ju sådär kan man ju säga... Skrattande

• pussel

Det funkar ändå rätt bra att jobba tycker jag, även om jag så klart hellre hade varit ledig! Det som är jobbigt är ju just mina svullna fötter och händer som värker. Fick tips av BM att bada för att på så sätt pressa ut vattnet, men jag vet inte om jag tycker att det hjälper så bra. Har du fått datum för snitt Annanax (kan hända att du skrivit det innan...)?

• pussel

Annanax, skönt att få datum snart. jag går på vattengympa men det hjälper inte mot svullnaden. Kanske annorlunda effekt av simning? Grodan, vi har bf 11/7 (12/7 enligt oss). När är ert bf?

• pussel

Grattis till er lilla prins Karin!! Lycka till Malphie! Skönt ändå att du är på plats och att de har koll på er!

• pussel

Maybe - vi var på den föreläsningen på KK i veckan. Det var så klart mest prat om KK eftersom föreläsningen är där men jag tyckte inte att det gjorde så mycket, det var ändå bra info om själva förlossningen. Mycket kunniga barnmorskor som berättade (och hade rollspel om förlossningens olika skeden). Jag tycker inte att jag fick veta så himla mycket mer på den föräldrautbildningen vi var på hos vår BM. Den enda skillnaden var nog att vi var en mindre grupp och att det blev lite mer prat blivande föräldrar emellan, det blev det ju inte på KK iom att vi var så många. Jag kan rekommendera er att gå på den om ni har möjlighet.

• pussel

Roligt att ni kunde ses, Karin och Malphie! Glad Hoppas verkligen att vi får till lite träffar framöver när bebisarna har kommit, det hade varit jätteskoj!

• pussel

Hoppas du får komma hem Malphie. Även om du inte får göra så mycket så är det ju ändå skönare att göra ingenting hemma än på sjukhuset. Glad

Jag jobbar äntligen sista arbetsdagen idag och sedan väntar tre veckors semester innan BF. Glad Jag mår rätt hyfsat, men tog nog ut mig lite för mycket på vattengympan igår för fogarna känns av rejält idag. Annars har jag, precis som du Annanax, problem med svullna händer och fötter. Jag har ju fått en inflammation i vänster hand och har en skena som hjälper mycket, men nu har även högra handen svullnat upp och fingrarna är helt bortdomnade. Det går bra att skriva på tangentbordet, men för hand... Herregud! Det är helt omöjligt att styra pennan och jag får gissa mig till vad jag själv har skrivit... Skrattande Men snart så är den lilla här och då försvinner (förhoppningsvis) allt på studs! Glad

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö