• pussel

Vi gravida från RMC Malmö

Jag har också köpt byxor på HM, i övrigt har jag inte hittat mycket där. 

• pussel

Igår handlade vi den första grejen till bebisen! vi var på Ilva och hittade en jättefin matta/filt som bebisen kan ligga på på golvet. Verkligen ett impulsinköp, men inte mindre roligt för det! vi har börjat skriva en liten lista på vad vi tror att vi kommer att behöva, men jag har en känsla av att det antagligen kommer bli en del som inte finns med på listan innan vi är färdighandlade. Det finns ju så mycket fint. Hur har ni andra med saker? Har ni tur och kan ärva mycket eller handla nytt? Min syster och en kompis till oss har små barn så vi har tur och ärva mycket av dem, både kläder och saker, men lite vill vi ju ändå handla själv.

• pussel

Maybe, ja det var ugglan. Ja lekfilt heter det nog, den kändes mjuk och go att ha på golvet för den lill*.

• pussel

Ååå, denna ständiga oro! :-/ Jag får frågan var och varannan dag på jobbet om jag verkligen inte känner några rörelser än och får höra att magen är så liten, vilket så klart gör att mina tankar sätter igång... Jag vet ju att jag är gravid och jag känner ju hur magen växer så sakta, men ändå. Vi har UL 21/2 så det ska bli skönt att få bekräftat att allt är som det ska där inne!

Kommer ni att ta reda på könet vid UL? Vi är alldeles för nyfikna för att kunna låta bli (om h*n vill visa). Vi har dock redan en stark känsla av att det kommer vara en liten tjej.

• pussel

Malphie - jag har känt precis som dig, fram till i torsdags (är i v 18+1 idag). I onsdags och torsdags f.m. fick jag höra på jobbet att min mage var så liten och att det knappt syntes. I torsdags e.m hoppade samma personer till när jag mötte dem i korridoren och undrade vad som hade hänt med magen?! Det var verkligen en jätteskillnad på bara några timmar! jag har dock inte känt bebisen än, vad jag vet, men har många vänner som inte känt ngt förrän efter v 20 så jag försöker allt jag kan att inte oroa mig för mycket för det. Men det känns ju som en olidligt lång väntan mellan varje UL!

• pussel

Jag har också drabbats av en obeskrivlig trötthet, vissa eftermiddagar känns det som om jag skulle kunna somna sittandes. Det kan ju bero på att jag fortfarande har svårt att få i mig ngt annat än mackor, och tyvärr inte de grova nyttiga mackorna utan gärna söt sirapslimpa med bara lite ost på! Men magen växer i alla fall så bebisen tar väl vad den behöver och så får jag ta det som blir över... Har ni börjat handla saker än? Vi har börjat kolla lite smått, men det är ju en djungel med bebisgrejer där ute! Vi tror att vi har bestämt oss för vilken vagn vi vill ha i alla fall, så det blir nog inköp efter UL i nästa vecka.

• pussel

Tapeter är inte alltid heller det lättaste att välja... Glad Vi har kollat på en Crescent Trike. Min sambo är rätt lång så vi har haft lite svårt att hitta någon som passar honom så att han inte behöver gå dubbelvikt. Jag har varit lite skeptisk mot 3-hjuliga vagnar men den kändes väldigt stabil när vi provade den i butiken. Triken verkar vara rätt ny på marknaden så jag har inte hittat så jättemånga recensioner eller jämförelser, men de jag har läst har verkat vara bra. Just nu har de erbjudande på den på beba.se (butik i Malmö), vilket ju är bra eftersom vi inte har hittat några begagnade till salu. Jag tycker det är jättesvårt med vagn, de kostar ju ändå rätt mycket pengar så man vill ju gärna att det ska bli bra med en gång. Vilka vagnar har ni andra tittat på? 

• pussel

Skönt att det gick bra på UL idag TantGroda och att ni fick se er lilla tjej! Vi ska på UL på torsdag och nu har mina tankar på att det ska vara något fel börjat sätta igång igen... Jag blir galen på alla hjärnspöken!!! Magen växer som den ska och alla symptom är kvar så egentligen vet jag ju att jag inte behöver vara orolig, men det är tydligen svårt för min lilla hjärna att förstå. :-/ 

Jag förstår inte varför inte alla modeller är vändbara? Vi resonerar också som dig Egget13, att barnet får sitta emot oss så länge det inte h*n inte frågar efter något annat själv.  

• pussel

Egget13 vi kommer att ärva ett skötbord att ha på badkaret och sedan bara ha en skötbädd eller liknande i sovrummet. Vi har ett sovrum för lite så bebisen kommer att få "bo" i vårt sovrum tills vi hittar något större. 

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö