• pussel

Vi gravida från RMC Malmö

Det låter krångligt det där med sjukskrivningarna! Hoppas att det löser sig för er alla!

Har ni börjat käka järntabletter och när ska man börja med det egentligen? Jag ska till BM i nästa vecka så då lär hon väl kolla mitt värde, men jag funderar på om det är därför jag är så otroligt trött hela tiden. På helgerna när jag är hemma går det rätt bra, men när jag jobbar känns det som om jag skulle kunna somna vilken sekund som helst. För att inte tala om kvällarna! Det kan väl inte vara meningen att man ska vara så är trött i nio månader... eller...?! :-S

• pussel

Hoppas verkligen att det löser sig för er med sjukskrivningarna. Jag tänkte ett tag att det hade varit skönt att vara lite sjukskriven för att slippa stressen på jobbet, men när jag läser om era upplevelser är jag glad att jag ändå mår så pass bra som jag gör! Konstigt att det gick igenom för din kollega men inte för dig Hjärtat! Man kan ju tycka att FK borde ha gemensamma riktlinjer och att det inte ska vara godtyckligt! :-/

• pussel

Miilli, jag kan bara tänka mig vilken panik att få en stor blödning så sent! Usch! Skönt att allt var bra, både med dig och lilla killen, och att du är hemma och vilar nu. Hoppas att han får stanna där inne så länge det bara går!

• pussel

Jag är gärna med på en fika i Malmö någon dag! Glad

Glad påsk till er alla!! 

• pussel

Den Infon vi fick på RUL var att man inte blir kallad till ett till UL per automatik utan att det måste skickas en remiss från BM. Vi frågade vår BM (i Staffanstorp) när vi var där i måndags och hon sa att hon hon hört att det är många som har dragit in på det sista UL. Hon blev lite upprörd när vi pratade om det och sa att hon och hennes kollegor kommer att strida för att det ska få vara kvar om det blir prat om att det ska dras in. så ni får komma till min BM i Staffanstorp!

• pussel

Bra initiativ Annanax! För mig kvittar det om det är helg eller kväll. Det finns ju lite fik runt om stortorget och lilla torg i Malmö, det är ju inte allt för långt ifrån stationen. Glad

• pussel

Är också i v 26, har 100 dagar kvar idag (eller eg 99 dgr enl BM men vi tror mer på 12/7 istället för 11/7)! Glad 

Och jag har inte så mycket inbokat på kvällarna så jag kan nog för det mesta. 

• pussel

Då är nog 16/4 bättre än 30/4? På valborg har man kanske annat inplanerat redan?

• pussel

Karin13,  vi har beställt en Crescent Trike Duo på Beba.se (finns fysisk butik i Malmö). Jag har varit lite skeptisk mot 3-hjuliga vagnar, men den här verkar rejäl. Har en fd kollega som har den, dock bara som sittvagn, och hon är jättenöjd. 

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö