Vi gravida från RMC Malmö
Du kan bli sjukskriven från inplanerade tider, ja. Från det som inte är scemalagt gäller sjukskrivning från FK direkt.
Du kan bli sjukskriven från inplanerade tider, ja. Från det som inte är scemalagt gäller sjukskrivning från FK direkt.
Låter jättejobbigt! All överstimulering ska vikas bort. Det finns tre faser men läkarna bör sjukskriva dig. Du har annars rätt att sjukskriva dig själv till arbetsgivaren under en vecka. Då har du en dags karens, men sen ska de ersätta bokade tider.
Det gick bra idag. Ingen diabetes. Troligen mår jag dåligt pga att det är tvillingar. Ska på inskrivning nästa torsdag och då ska vi prata mer.
Tack! Men jag tänker ändå hålla mig till kostråden, mår bättre så och kanske slipper fler kilon... Hur mår du idag? Bättre?
Så fint, Cornelia!
Tillbaka i verkligheten efter julen. Ska på inskrivning på fredag och på ultraljud nästa torsdag.
Är gräsligt nervös för detta.
Annars mår jag äntligen bättre. Tröttheten har börjat släppa och jag mår inte heller lika illa. Tacksamt.
Jag är också nervös för kub, som är nästa torsdag för oss. Går in i vecka 12 i morgon och ska skrivas in på fredag. Jag undrar hur de ligger där inne för jag har redan känt fosterrörelser och det gjorde jag först v17 förra gången! Så något lever där inne, men jag drömmer mardrömmar om att ha förlorat den andra. Fy, så skönt det ska bli med ul!! Jag har börjat i Kävlinge, så du ser mig i tidningen nästa onsdag, Cornelia. Jobbar onsdagar där, om du vill ses någon em/tidig kväll någon gång.
Jag vet flera som varit i diskussion med barnmorskor om bf och ivf. De som har blivit framflyttade har ändå fött som det första datumet, så det är ett tokigt resonemang av sjukvården egentligen. Men det går ju ändå inte att veta fullt ut när de små kommer, så det är nog lika bra att rycka på axlarna och ta det som det kommer. Själv var jag satt till 17 augusti och min dotter tittade ut 2 september. Så kan det också bli... :)
Jag har varit otroligt trött, illamående och sliten hela julen, men förra helgen började det släppa och jag hade en fin och effektiv söndag då vi städade och röjde undan julen.
Att sen börja jobba igen har varit en chock. Jag var helt under isen i går, gråtfärdig, trött och svimfärdig. Min underbara man masserade axlarna och efter en god natts sömn känner jag mig nästan som en ny människa. Jag hoppas så att det ska vända till det bättre nu.
Ska på inskrivning idag och det ser jag fram emot, Kub nästa vecka sen och det är jag däremot skitnervös för.
Usch och fy, Tant Groda! Kram till dig!
Jag har lyckligtvis aldrig haft foglossning, men jag undrar hur man vet att det är det man har? Jag har förstått att det gör riktigt jäkla ont. Men HUR gör det ont? VAR gör det ont?