• Annanax

Vi gravida från RMC Malmö

Astrid och Majken är åtta veckor och helt fantastiskt snälla och trygga trots det kaos som vi lever i nu. Min man är inlagd sedan tio dagar tillbaka efter att ha fått guillain-barrés syndrom. Viruset gör att hans eget immunförsvar attackerar sig själv och skadar nerverna och gör honom förlamad. Vi hoppas det ska vända snart, men just nu blir han sämre för varje dag.

• Annanax

Det går riktigt bra, tack vare våra föräldrar. Maken har ont och ett lågt blodvärde, men fick behandling i tid och därför. Bara förlamad i några fingrar och tår. I natt får han sova hemma på prov. Jag satsar fortfarande på att komma på fredag.

• Annanax

Kram till dig, Malphie. Jo då, förlamningen och smärtan brukar släppa, men det tar några månader. Men idag hade hans blodvärde gått upp från 85 till 100. Väldigt positivt! Jag kommer på fredag, mamma passar fyraåringen, maken vilar.

• Annanax

Malmö är nog min smärtgräns just nu. Jag är tyvärr inte bekväm att köra så långt med två små och kollektivt är troligen inte så smidigt.

• Annanax

Det är en tröttsam situation och de senaste dagarna har jag varit väldigt ledsen. Det är nu två månader sedan det började och det är små, små förbättringar vi ser. Vissa dagar. Just nu är det händer och armar som strular och han kan inte hålla barnen och har extrem smärta förutom att armar och ben inte styr. Vi får mycket hjälp men vi längtar så efter att bara vara vår egen familj.

• Annanax

Karin, jag har blivit lite av en hemmakatt eftersom orken inte räcker till riktigt, men vill du ta dig till Ystad så långfikar och promenerar jag gärna!

• Annanax

Onsdag eller fredag nästa vecka får ni gärna komma till mig! Passar det inte får vi satsa på veckan efter.

• Annanax

Grattis och välkommen hit ni nya! Roligt att tråden får nytt liv hela tiden! Vi är ett gäng som fick våra bebisar våren/sommaren 2013 som ses och fikar ibland. Tänk så mycket härligt ni har framför er nu!

• Annanax

Grattis Danisen. Underbart! Jag tror inte du behöver äta mer än rekommenderat. Det behövdes inte ens när jag väntade tvillingarna.

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö