• Annanax

Vi gravida från RMC Malmö

Grodan, då är det ju verkligen på gång! Apoteket har fina tuggtabletter mot halsbränna, de har hjälpt mig massor! Glöm inte ta parodin till natten, så att du får sova lite lugnare medan kroppen jobbar och förbereder. Snart dags!

• Annanax

Malphie, bra att du öppnar upp nu! När det är så här tufft innan är risken för förlossningsdepression högre, så det är bättre att vara ärlig ned hur man mår och även få en samtalskontakt innan bebis, så att det finns möjlighet att gråta ut sen eller nu om det behövs. Du har verkligen fått vara med om en tuff resa och jag misstänker att du, som jag, är inne på att detta är sista gången... :) Jag mår helt ok. Fortsätter att knapra bricanyl och det håller sammandragningarna borta, bara jag tar det lugnt. Är väldigt stor nu, mitt sf-mått ökade från 40 till 43 på en vecka, så jag har svårt att hitta sovställningar. Dessutom domnar händerna, så just nu väntar jag mest och räknar ner. Ska träffa två andra blivande tvillingmammor idag och det ska bli kul! Sedan är det TUL i eftermiddag, så det finns ljusglimtar, men de får gärna ta ut dem v.37!

• Annanax

Läcker du fostervatten kommer det dra igång när som helst! Går vattnet blir det inom tre dygn. Håller tummarna! Vad uppskattas bebisen väga? Mina två låg strax under tre kilo var igår, så på tisdag får vi dem. Ljuvligt! Hoppas du också får positiva besked idag! Kram

• Annanax

Så drygt för dig, malphie! Så långdraget det blivit och jag förstår att du måste vara frustrerad av att vara inlagd utan klara besked igen. Håller tummarna att det blir nästa vecka nu. Kram

• Annanax

Hur går det, grodan? Själv har jag rysligt ont i ryggen och hoppas värkarna snart ger med sig. Har ju mitt snitt planerat till på tisdag Och vill gärna vara hemma till dess och inte läggas in på värkstoppande igen.

• Annanax

Haha, Karin! Ni hinner nog enas om ett fint namn innan Socialstyrelsen knackar på dörren och tilldelar er ett.

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö