• Annanax

Vi gravida från RMC Malmö

Vi är inskrivna på bb, men får sova hemma med dottern i natt. Härligt! Ska packa det sista sen är jag redo. Känns lite märkligt att åka och " hämta" sina,barn i morgon och helt slippa jobba för att få ut dem. Men jag är tacksam, glad och mycket förväntansfull över att få träffa och lära känna dem.

• Annanax

Grattis grodan till er fina tjej! Vi har det underbart här i Ystad. Personalen är outstanding och allt har varit perfekt! De har avlastar oss på nätterna så att vi fått sova och nu är vi snart redo för verkligheten. Flickorna behöver ännu vända sin viktkurva, men är jätteduktiga på att äta och väger som enlingar i samma tid. Storasyster är en ängel mot dem och vi ser fram emot att snart vara vår stora familj hemma. Allt är prima!

• Annanax

Jag tror våra hann med en dag tidigare, den 9:e... Nu är vi hemma, småtjejerna sover och storasyster sover en sista natt hos mormor medan vi etablerar nattrutiner för,dom små. Dags att njuta av makens födelsedag och tystnaden i trädgården.

• Annanax

Åh, stort Grattis Pussel! Men visst var det den 12:e du var beräknad...? Nice timing! Underbart namn ni har valt!

• Annanax
    pussel skrev 2013-07-14 10:21:40 följande:
    Vilka fina små tjejer (alla tre) Annanax!

Ja, dom är perfekta precis som dom är!
  • Annanax

Blödningar är lömska. På många är det ingen fara alls, men för mig har blödningar alltid slutat i missfall. Första gången drog det igång med full fart på några dagar, andra gången småblödde jag i fyra veckor innan det drog igång och sedan slutade med skrapning. Men som sagt, många blöder utan att det är någon fara. Håller tummarna för dig!

• Annanax

Vi har också bilder från vul, men inte från slutet av graviditeten för då var det för trångt för att bli någon reda. Allt rullar på här hemma och tjejerna är nu tio dagar. Amningen flyter på bra och det krävs bara tillägg till natten. Båda är lugna och trygga och skriker aldrig, så det är hittills lättare med dessa två, än när storasyster var liten. Det stora jobbet ligger i blöjbyten, vi förbrukar ca 20 om dagen... Storasyster är en pärla och mina föräldrar är underbara och tar med henne på stranden, marknader och ger henne ordentligt med uppmärksamhet. Eftersom både maken och jag fyller år i krokarna har mina föräldrar bokat bord till oss på en restaurang nära dem i kväll och är barnvakt till alla våra tre barn. Helt fantastiskt! Så ikväll ska vi prata namn, dop och bara njuta av att ha fokus på varandra. :)

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö