Vi gravida från RMC Malmö
Malphie, är det överstimuleringen som hänger i? Jag hade fixat fotoalbum om jag var helledig eller börjat på en ny tv-serieserie.
Malphie, är det överstimuleringen som hänger i? Jag hade fixat fotoalbum om jag var helledig eller börjat på en ny tv-serieserie.
Försök att njuta av din sjukskrivning och inte bli allt för rastlös. Gör saker för DIG. Se filmer du alltid velat se, börja på en långkörarande tv-serie, framkalla alla bilder som bara ligger på datorn, unna dig massage går på fotvård, luncha ute med vänner, gör allt det du inte kommer ha en chans att göra med en liten.
Om några veckor är jag också troligtvis sjukskriven, så då kan vi lyxa och lata oss ihop. :)
Tant Groda, känner du dig stressad? Feber kan ju vara ett stressymptom? Annars är det en indiakator på att immunförsvaret jobbar, så har du en infektion i kroppen kan feber komma och gå.
Jag tycker det låter som om du ska vara hemma och vila. Jag var jättestressad våren för två år sedan och då började det med febertoppar, sen fick jag minnesluckor och det var skitjobbigt innan jag var på banan igen. Ta hand om dig och flash och se till att bli sjukskriven för att vila upp dig. Du har ju rätt att vara hemma två veckor utan att du ens behöver läkarintyg, jag hade försökt få med mig mitt samvete på det nu om jag vore du. Kram
Grattis Stegen!
Det ska bli praxis att inte ändra IVF-datum, men det har inte slagit igenom överallt än.
Cool bild!
Hur går det med er och FK? Fått svar på era frågor?
Jag väntar fortfarande på besked om min sjukskrivning sen den 11 februari... Ska till läkaren igen i morgon och vill bli heltidssjuksskriven nu. Är helt slut i både kropp och huvud...
Eftersom min arbetsgivare glömt att anmäla mig sjuk statar inte de 30 dagarna förrän efter det är gjort, vilket var först i slutet av förra veckan. Så jag får allt vänta på mitt besked. Men blir risigare och risigare hela tiden, så det är nog bara att packa ihop och gå hem så fort som möjligt. Får jag inte igenom sjukskrivningen får jag väl ta semester eller något?
Järntabletter är bra att börja med om man är trött. Jag har också börjat äta nu sedan mitt järnvärde droppat från 135 till 116 på några veckor. Det är bättre att försöka hålla det uppe!
Den som bara kunde begripa sig på FK. Det känns så godtyckligt, tycker jag. Som om det är upp till varje handläggares humör och kaffekonsumtiion vad som går igenom.
Klart att du inte borde lyfta så, Hjärtat!
Jag har tid hos läkaren idag och fördmodligen blir jag sjukskriven från 1 april, men vad FK säger om det, vet jag ännu inte. Jag vet bara att jag inte fixar stressen och en omorganisation till, så jag går hem oavsett. Det får lösa sig helt enkelt.
Milli, vilken chock för dig. BRA att du är hemma och tar det lugnt nu. Skönt att slippa sjukhus, även om det så klart är tråkigt att vara sängliggandes. Har du någon bra bok och tv i närheten?
Hjärtat, det där med att inte orka med vardagen känner jag igen allt för väl. Det är dags för både dig och mig och gå hem vila och dricka kaffe. Vi får se till att bli sjukskrivna och sedan sätta oss på ett fik tillsammans och varva ner. Det låter verkligen inte bra att du samlar så mycket vätska, se till att bli sjukskriven nu! Kram!
Min läkare var insnöad igår, så jag ska dit i morgon istället. Har ändå redan tackat nej till jobb efter första april och fått ett halvt löfte om heltidssjuksskrivning. Så jag räknar med att jag har sex arbetsdagar kvar nu och sedan får gå hem.