• Aniiee

Jag är en (yaoi) animé/manga otaku, fråga mig vad du vill....

Ja, fråga vad du vill om animé och manga, som jag har tittat på/läst sen 1989.....

Ha lite tålamod med mig, om jag inte svarar tillräckligt fort =).

Yaoi is the opiate of the fan-girls....
  • Svar på tråden Jag är en (yaoi) animé/manga otaku, fråga mig vad du vill....
  • felix le chat
    Anonym (yaoi) skrev 2013-04-03 22:42:06 följande:
    Okej, jag har en fråga, behöver yaoi-tips! :-P

I så gott som alla yaoimanga och yaoianime-serier som jag har läst/sett så är killarna olika stora och oftast så är en dominant och en lite undergiven, vilket jag tycker är oattraktivt. Jag vill att de ska vara lika stora, lika gamla och helst lika dominanta (eller undergivna) också. Känner du till någon sådan? Har sökt förgäves... =S

Tycker att det är tråkigt när en är mer maskulin med smala ögon och spetsigt ansikte och en är mer feminin med stora runda ögon och runt ansikte... vill att båda ska se ut som killar! Helt okej om de ser ut som tjejiga killar :-P Bara de är på samma nivå liksom.

Inte så här olika:

images2.fanpop.com/images/photos/7100000/Ange...

och helst vill jag inte att de är så här stora heller:

1.bp.blogspot.com/-VLXXbnVDe9I/UR_08xyUuEI/AAAAAAAABoU/D2THM_8G1-8/s 1600/manga+yaoi+toronto+ALL+YOU+NEED+IS+LOVE+NOVEL +VOL+01+%28OF+2%29.jpg

Utan hellre typ såhär:

t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT7gmX2rfDimEXki5d1aYbZq7HnLwlrF7d-e4LnBSgrY _PzmnKWfg

fast yaoi Hoppas det inte var för omöjlig fråga!

La Esperanca

Dost thou know

Yellow

Någon av dom borde passa in i din beskrivning,

var säkert 5-6 år sedan jag läste dom   

• Aniiee
    felix le chat skrev 2013-04-03 23:26:50 följande:

La Esperanca

Dost thou know

Yellow

Någon av dom borde passa in i din beskrivning,

var säkert 5-6 år sedan jag läste dom   

Oh, yellow har jag helt glömt bort =) var ju eveigheter sen jag läste... Måste grävas fram....

*gräv, gräv.... nej, det är Yami no matsuei.... gräv, gräv....  yokan.... gräv, gräv...yurusareta uta.....* Nej, blir en tur i källaren imorrn...... 
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • felix le chat
    Aniiee skrev 2013-04-03 23:32:33 följande:
    Oh, yellow har jag helt glömt bort =) var ju eveigheter sen jag läste... Måste grävas fram....

*gräv, gräv.... nej, det är Yami no matsuei.... gräv, gräv....  yokan.... gräv, gräv...yurusareta uta.....* Nej, blir en tur i källaren imorrn...... 

Lika bra ordning på samlingen som jag har.
  • Aniiee
    felix le chat skrev 2013-04-03 23:44:12 följande:

Lika bra ordning på samlingen som jag har.
    Haha, jag hittar aldrig nånting =P
  • Aniiee

Eftersom jag ändå sitter här vaken så här dags på morgonen, så kanske man ska testa och se om man får lite roligt...... så, puff, puff.....

• Aniiee

Nu har jag tråkigt igen....

• Tashie

Har du sett någon av de tre animes som det pratats om väldigt mycket under sommaren? (Free! Iwatobi Swim Club, Dangan Ronpa: The Animation och Shingeki no Kyojin/Attack on Titan) Om du har det, vad tyckte du om dem?

Skillnaden mellan naturen och civilisationen är att i naturen går de inkompetenta under och i civilisationen gör de inte det.
  • Genesis
    Tashie skrev 2013-08-20 14:07:25 följande:
    Har du sett någon av de tre animes som det pratats om väldigt mycket under sommaren? (Free! Iwatobi Swim Club, Dangan Ronpa: The Animation och Shingeki no Kyojin/Attack on Titan) Om du har det, vad tyckte du om dem?
    Jag har aldrig hört talas om dom ens, jag brukade kolla en hel del förut men jag tappade intresset för ungefär ett år sedan.
  • Aniiee
    Genesis skrev 2013-08-20 13:11:43 följande:
    Vilka är dina favorit animes?
    Oj. Måste du fråga det? Eh..... Filmer: Ghost in the shell, Kite, många Ghibli-filmer. Usch! SVÅRT! Serier så måste jag säga Cowboy Bebop, Kuroshitsuji, Vampire Knight, Monochrome Factor, Death Note och OHSHC. (Lägger till Ai no kusabi, Fuju no Semi, Junjou romatica och Gravitation, men då krävs en väldigt speciell.....smak.....)

Och Sword Art online och Sekamitchi no Apollon. Och Code Geass. Och Neo Genesis Evangelion. Och DMC-Infinite. Hellsing och.... och... och...... det tar nog aldrig slut. Det enda jag inte kan med är Doraemon....
    Tashie skrev 2013-08-20 14:07:25 följande:
    1: Nej, den har jag inte sett, men jag läste boken. Kändes inte som att det var något för mig, riktigt. Men jag har animen på högen. Lär väl se den nästa gång jag och Onee-chansätter oss och glor på film.

2: Ska ses. Det är ju Seiji Kishi! Hans grejer är det lag på att se. 

3: Jag såg första avsnittet i förra helgen. Är inte jätteimpad än, men det tar sig säkert. Ska se resten när jag kommit iordning efter flytten. 
Svar på tråden Jag är en (yaoi) animé/manga otaku, fråga mig vad du vill....