• Aniiee

Jag är en (yaoi) animé/manga otaku, fråga mig vad du vill....

Ja, fråga vad du vill om animé och manga, som jag har tittat på/läst sen 1989.....

Ha lite tålamod med mig, om jag inte svarar tillräckligt fort =).

Yaoi is the opiate of the fan-girls....
  • Svar på tråden Jag är en (yaoi) animé/manga otaku, fråga mig vad du vill....
  • Aniiee
    Winterfell skrev 2012-11-26 19:14:20 följande:
    Åh, Death Note älskar jag! Har både mangan, animén och live action filmerna
    Jag med.... är lite kär i L... och i Matsuyama Ken'ichi. Om du gillar honom, för restem (han som spela L) så borde du se live action-filmerna till Nana och Detroit Metal City. Båda är baserade på Mangor, och båda finns även som animé.
    Yaoi is the opiate of the fan-girls....
  • Aniiee

Puffar lite.... för ordningens skull....

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Anonym

Får väl ta mitt svar här då. :3 Ja alltså om du säger det så, jag tänker inte säga emot. Jag läser väldigt sällan tidningar längre, mest pga kostnaden samt faktumet att jag nu varit tvungen att börja läsa kurser i mitt modersmål (mandarin) för poängens skull, vilket gör det otroligt irriterande när man förväxlar ordföljd och allt möjligt strunt. Jag orkar väl inte hålla mig lika uppdaterad som förr, I guess.

Såg dock att du läser Kuro, brukar du följa uppdateringarna allt efter att kapitlen är skannade och översatta eller köper du volymerna? Jag försöker att undvika uppdateringarna då jag föredrar att kunna hålla boken i hand och läsa en professionellt översättning utan större misstag. :'3 Men nu har jag hamnat jätteefter även där, haha. Offrar allt för studierna, eller hur det nu var.  

• Aniiee

Välkommen, välkommen =)

Oh.... jag har alltid velat lära mig mandarin.... men jag får inte plats med fler språk i mitt huvud nu.....

Jag brukar vänta på volymerna, fast de är lite sega på att komma till sverige. Kan ju importera dem, men.... dyyyyyrt..... jag saknar faktiskt bara de senaste två, och de har jag läst på nätet..... med en hel del huvudvärk... Ibland glömmer jag vad jag läser för serier, det är måga att bolla mellan. Väntar just nu på volym 5 av UraBoku som jag har som prenumeration. 

Nu ska jag gå och lägga mig (i tid för en gångs skull) och läsa Loveless... oyasumi =)

• Anonym

Vet ju inte var du bor men SF-bokhandeln har ju rätt så rimliga priser :3 Både för engelska översättningar och import. Jadu haha jag läser lite allt möjligt när jag har tid över, vilket numera inte är särskilt ofta.

Bra idé,  ska nog också sova tidigt. Godnatt! :3

• Bergtuva

Hej!

Om man aldrig har läst yaoi förr...vad ska man leta efter och var? Vad är bäst att börja med?  Vart hittar man det som du har skrivit själv? Oj...nu blev det många frågor här men är nyfiken på det här...:)  

• Aniiee
    Bergtuva skrev 2013-04-02 11:33:11 följande:
    Hej!

Om man aldrig har läst yaoi förr...vad ska man leta efter och var? Vad är bäst att börja med?  Vart hittar man det som du har skrivit själv? Oj...nu blev det många frågor här men är nyfiken på det här...:)  
    Jag skulle rekomendera att börja läsa eller se Gravitation om du vill läsa manga. Den är ganska vanilj. Min egna favvo är Border, den är vääääldigt pang på. Första bilden i första volymen är sex, men det är karaktärerna jag älskar. Välskriven, författaren verkar dock ha fastnat.

Tycker du om fantasy kan jag föreslå att du läser Nightrunner-serien, Inte manga, skriven av en amerikansk tjej, tror jag. Jag har lästa halva nu, på en månad. Ett missförstånd på bokhandeln gjorde attt två böcker glömdes, så jag får vänta =/. 

Vill du läsa vad jag skriver får du gärna kika in på min blogg:  thisiswhereidumpmyyaoi.blogspot.se/
  • Aniiee

Puffar lite här också....

• Bergtuva
    Aniiee skrev 2013-04-02 13:42:25 följande:
    Jag skulle rekomendera att börja läsa eller se Gravitation om du vill läsa manga. Den är ganska vanilj. Min egna favvo är Border, den är vääääldigt pang på. Första bilden i första volymen är sex, men det är karaktärerna jag älskar. Välskriven, författaren verkar dock ha fastnat.

Tycker du om fantasy kan jag föreslå att du läser Nightrunner-serien, Inte manga, skriven av en amerikansk tjej, tror jag. Jag har lästa halva nu, på en månad. Ett missförstånd på bokhandeln gjorde attt två böcker glömdes, så jag får vänta =/. 

Vill du läsa vad jag skriver får du gärna kika in på min blogg:  thisiswhereidumpmyyaoi.blogspot.se/
    Jag kollade lite på tradera och hittade Gravitation där så jag funderar på att kanske skaffa den serien först...om det kan vara bra att börja med den...:) Hittade iofs Border på bokus så man kan ju skaffa båda så småningom kanske..:)  Vad menar du med att författaren till Border har fastnat? Kommer det inte fler böcker eller vad?

Jag älskar fantasy oxå så jag ska kolla upp Nightrunner oxå... Tack för alla tips!! Har bara hunnit kolla som hastigast hos dig på det du har skrivit, men jag ska kika mer på det sen...är lite dålig på att läsa på engelska men det kan ju kanske bli bättre om man övar..:)  
Svar på tråden Jag är en (yaoi) animé/manga otaku, fråga mig vad du vill....