• Gramma

Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!

Hej!

Jag heter Johan och är en kille på 27 år. Är du liksom jag trött på näthatet och all den rasism som flödar överallt på nätet och speciellt på forum som Familjeliv? Är du trött på att ständigt läsa rasistiska kommentarer med hat och osanningar? Det är känt sedan tidigare att det finns en grupp rasistiska aktörer som i grupp går in på forum och trollar i trådar och i kommentarsfält så många gånger när rasismen känns överväldigande så har det varit dessa trollaktörer som har legat bakom. Har det känts som att rasisterna är så många och de rasistiska kommentarerna bara väller in? Ja då kan det vara trollaktörerna som är i farten. Det här har fått pågå allt för länge MEN NU ÄR DET STOPP, NU SKA VI TILLSAMMANS ÅTERTA INTERNET! Jag har idén om ett vänligare forum med respekt för människor där ingen ska känna sig hatat eller kränkt och därför inleds Nätfighten Familjeliv med start idag.

Projekt Nätfighten Familjeliv går ut på följande:

* Att aktivt bekämpa rasismen och hatet som sprids på Familjeliv
    * Att aldrig låta en rasistisk kommentar stå oemotsagd
    * Att anmäla rasistiska och hatiska kommentarer och trådar till Familjelivssajten
    * Att vänligt men bestämt sprida sanningen när felaktiga påståenden och fördomar dyker upp

Ett liknande projekt Nätfight kommer också att inledas på Flashback den 25 November 2012.

Tillsammans ska vi utrota rasismen från forumen! NU ÄR DET STOPP!
    Familjeliv ska inte längre vara en sandlåda för rasistiska troll!

Tack för visat intresse!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-20 17:26
    Eftersom tråden ska fungera så ber jag er att hålla er till följande spelregler INNAN ni hoppar in i tråden och skriver:

1. LÄS hela tråden så gott du kan för att undvika att samma frågor med samma svar ska dyka upp.

2. Visa respekt och undvik personliga påhopp

3. I tråden är alla åsikter välkomna så länge de inte är rasistiska eller på andra vis kränkande.

4. Trådens är INTE riktade till Sverigedemokrater utan här pratar vi om rasism. Det är alltså fritt fram att diskutera både invandrarpolitiken så som Sverigedemokraternas politik så länge det sker på ett bra vis utan rasistiska utfall.

5. Rasism betyder inte bara hat mot invandrare och mörkhyade utan rasism kan också vara hat mot vita osv. ALL typ av rasism tas upp här.

6. Här är platsen där vi äntligen får möjlighet att reda ut problemen så här kommer ingen att bli tystad så länge reglerna följs. Låt allt komma upp till ytan så vi kan diskutera på en normal och sansad nivå.

Vänligen håll er till spelreglerna! Tack!

• Svar på tråden Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!
  • GangsterKermit
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-20 23:10:38 följande:
    ...Och ibland kan vissa indelningar vara bra, eller rent av nödvändiga. Vi är människor, vi delar in oss själva och andra i fack dagligen. Det blir negativt om man börjar värdera människor därefter, men gör man inte det behöver det inte vara någon fara.
    Jag värderar ingen på grund av vad man är. Utan på grund av vad man säger. För grunden i sig så kan man inte dela in människor i olika fack då det finns så otaligt med olika människor på denna planet att det slår ut varandra. Att dela in i olika fack gör ju att olikheter bli större befängt än vad det egentligen är. Det är därför vi som driver politiskt att vi vill skrapa bort denna stämpeln att man delar in människor i olika fack. För det är därför det blir skillnader och klassklyftor om man ser det på detta sättet. Jag anser att raser inte finns. För vi alla är en och samma art på jorden. Därför går det inte att spela ut och säga att man är så olika. För grund och botten är vi av samma kött och blod rent genetiskt.
    We are free, where everything?s allowed and love comes first ♥
  • GangsterKermit
    oOOo oOOo skrev 2012-11-20 23:19:23 följande:
    Jag är nog trött för jag fattar inte vad du skriver. Men det lät fint det där med kretslopp.
    Kretslopp menas med att näringslivet går runt för att jorden ska kunna överleva. Det är därför vi föds och dör, för att vi ska lämna plats åt någon annan.
    We are free, where everything?s allowed and love comes first ♥
  • CMM
    GangsterKermit skrev 2012-11-20 23:19:36 följande:
    Jag värderar ingen på grund av vad man är. Utan på grund av vad man säger. För grunden i sig så kan man inte dela in människor i olika fack då det finns så otaligt med olika människor på denna planet att det slår ut varandra. Att dela in i olika fack gör ju att olikheter bli större befängt än vad det egentligen är. Det är därför vi som driver politiskt att vi vill skrapa bort denna stämpeln att man delar in människor i olika fack. För det är därför det blir skillnader och klassklyftor om man ser det på detta sättet. Jag anser att raser inte finns. För vi alla är en och samma art på jorden. Därför går det inte att spela ut och säga att man är så olika. För grund och botten är vi av samma kött och blod rent genetiskt.
    Jag tycker det verkar kontraproduktivt att förneka att det finns olikheter mellan människotyper. Det behöver som sagt inte innebära att man rangordnar någon typ som sämre än någon annan. Inte heller innebär det att man bortser från att det finns stora variationer även inom grupperna.
  • Grätchen
    Jellybeanbaby skrev 2012-11-20 22:46:20 följande:
    Vad himla lustigt då, att innan Hitler och grabbarna kom in i matchen så var rasbiologi ett helt okejat ämne och inte kontroversiellt alls. Just sayin'.

Gör lite sökningar. Har själv läst från böcker som tryckts så sent som  1969-1972 och de tar upp rasbiologi som vilket ämne som helst. NÄR SKA NI FÖRSTÅ att det inte är något FULT utan högst naturligt?

Det är lika naturligt som att dela upp sjöfåglar i olika raser eller hundar för den delen.
    Tror du på detta själv?Förvånad
  • Akademiskrealist

Vad är du beredd på att offra för att få din vilja igenom?

Är ett övervakningssamhälle som du totalt förespråkar? Att den som skriver  fula eller rasistiska fraser skall gå att spåra och tillrättavisa?

Det blir svårt att försöka nå något sådant här över internet.

Vad tycker du om att svenskar inte är skyddade av hets mot folkgruppslagen medan andra invandrare är det?

Hade vårt samhälle varit öppet i första hand och inte förkastat de som tänker fel, så hade aldrig folk som Breivik tilltagit terror för att göra sin röst hörd. Det är inte rasismen som är problemet, det är fascismen. Bristen på demokrati får folk att genomföra drastiska åtgärder tyvärr.

• Mattias 81
    GangsterKermit skrev 2012-11-20 23:15:15 följande:
    Människan är mer besläktad med en gris än en gorilla t.ex. Så där bryter i ordet då människan är en art som alla andra djur på jorden. Det vill säga att människan är del av ett kretslopp, för vi kommer då ut om ett par miljarder åt. Så är det med alla djur på denna planet Glad
    Nej. En människa är inte mer besläktad med en gris än en gorilla.

Gorillor och Människor kommer från samma underfamilj som kallas Homininae
  • Akademiskrealist
    Mattias 81 skrev 2012-11-20 23:29:13 följande:
    Nej. En människa är inte mer besläktad med en gris än en gorilla.

Gorillor och Människor kommer från samma underfamilj som kallas Homininae
    Trots det så tar vi blod, organ och annat ifrån grisen och använder i människor?

Den genetiska uppbyggnaden för grisar är väldigt lik människan.
  • Akademiskrealist
    Mattias 81 skrev 2012-11-20 23:33:42 följande:
    genteknik.sandboxen.net/metoder/38-gm-djur/19...

Jag vet inte vad det är du har hört eller läst innan.
    Bra att du kommer med källa, jag menade den anatomiska uppbyggnaden men skrev istället den genetiska och kunde inte redigera det.

På sätt och vis hade jag fel, eftersom avstötningsreaktionen har man inte lyckats lösa än. Kan man tackla det hindret så är det fullt möjligt för en människa att få organ från grisar och överleva. Annars så vore det fullt möjligt och vi använder ju faktiskt blodet från grisar. Hur mycket av den här informationen som är officiell kan ju också diskuteras men fortfarande så är den anatomiska uppbyggnaden mellan människor och grisen väldigt lika.

Ett hjärta eller en njure från en gris skulle därför rent fysiskt kunna opereras in i en människa. Problemet är att människans immunförsvar omedelbart skulle uppfatta grisorganet som något främmande och angripa det, något som kallas för avstötningsreaktion.

Ett befruktat ägg från en människa borde teoretiskt sätt kunna planteras i en gris. Huruvida det är möjligt idag kan jag inte svara på.
  • overdose
    alynda skrev 2012-11-20 17:34:07 följande:
    Jag vill rekommendera den här debattartikeln till ALLA :

www.dn.se/debatt/sverigedemokraterna-ar-ett-f...

Det är så mycket snack här på FL om SD är ett rasistiskt parti eller inte, och då fastnar man så på en nivå där tjafs om begreppet rasism tar fokus från den viktigaste frågan: vilket sorts samhälle vill vi ha?
    De blir inte fascister bara för att Arnstad tycker så, eller för att de i vissa fall tycker något som även fascister tycker. Man kan lägga märke till att de faktiskt heter något med demokrater. Mussolini, Hitler, Franco och andra fascister var inte riktigt på det viset :)

Men det är förståeligt att Arnstad skriver så, för han livnär sig nämligen på att finna fascister och nazister överallt, när det inte handlar om mystiska konspirationsteorier.

Läs gärna hans artikel om the Pacific i DN, där han spekulerar i varför serien gjordes. I artikeln tycker han sig se att naturen på de små söderhavsatollerna är mycket lik naturen i Afghanistan :D Det är ganska talande för hans tankeförmåga.

Svar på tråden Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!