• Gramma

Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!

Hej!

Jag heter Johan och är en kille på 27 år. Är du liksom jag trött på näthatet och all den rasism som flödar överallt på nätet och speciellt på forum som Familjeliv? Är du trött på att ständigt läsa rasistiska kommentarer med hat och osanningar? Det är känt sedan tidigare att det finns en grupp rasistiska aktörer som i grupp går in på forum och trollar i trådar och i kommentarsfält så många gånger när rasismen känns överväldigande så har det varit dessa trollaktörer som har legat bakom. Har det känts som att rasisterna är så många och de rasistiska kommentarerna bara väller in? Ja då kan det vara trollaktörerna som är i farten. Det här har fått pågå allt för länge MEN NU ÄR DET STOPP, NU SKA VI TILLSAMMANS ÅTERTA INTERNET! Jag har idén om ett vänligare forum med respekt för människor där ingen ska känna sig hatat eller kränkt och därför inleds Nätfighten Familjeliv med start idag.

Projekt Nätfighten Familjeliv går ut på följande:

* Att aktivt bekämpa rasismen och hatet som sprids på Familjeliv
    * Att aldrig låta en rasistisk kommentar stå oemotsagd
    * Att anmäla rasistiska och hatiska kommentarer och trådar till Familjelivssajten
    * Att vänligt men bestämt sprida sanningen när felaktiga påståenden och fördomar dyker upp

Ett liknande projekt Nätfight kommer också att inledas på Flashback den 25 November 2012.

Tillsammans ska vi utrota rasismen från forumen! NU ÄR DET STOPP!
    Familjeliv ska inte längre vara en sandlåda för rasistiska troll!

Tack för visat intresse!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-20 17:26
    Eftersom tråden ska fungera så ber jag er att hålla er till följande spelregler INNAN ni hoppar in i tråden och skriver:

1. LÄS hela tråden så gott du kan för att undvika att samma frågor med samma svar ska dyka upp.

2. Visa respekt och undvik personliga påhopp

3. I tråden är alla åsikter välkomna så länge de inte är rasistiska eller på andra vis kränkande.

4. Trådens är INTE riktade till Sverigedemokrater utan här pratar vi om rasism. Det är alltså fritt fram att diskutera både invandrarpolitiken så som Sverigedemokraternas politik så länge det sker på ett bra vis utan rasistiska utfall.

5. Rasism betyder inte bara hat mot invandrare och mörkhyade utan rasism kan också vara hat mot vita osv. ALL typ av rasism tas upp här.

6. Här är platsen där vi äntligen får möjlighet att reda ut problemen så här kommer ingen att bli tystad så länge reglerna följs. Låt allt komma upp till ytan så vi kan diskutera på en normal och sansad nivå.

Vänligen håll er till spelreglerna! Tack!

• Svar på tråden Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!
  • GangsterKermit
    brodeur skrev 2012-11-20 23:41:08 följande:
    Vad trött man blir på sådana här spammande vänsterelement.

Du gillar inte andras åsikter, då kommer det löjliga "rasistkortet" fram.

Håll käften och dra åt helvette idiot! 
    Ska jag ta dig på allvar så kan du faktiskt prata med lite finare ord. Jag kan inte diskutera med någon som använder svordomar när vi försöker hålla en god ton här!
    We are free, where everything?s allowed and love comes first ♥
  • GangsterKermit
    CMM skrev 2012-11-20 23:21:39 följande:
    Jag tycker det verkar kontraproduktivt att förneka att det finns olikheter mellan människotyper. Det behöver som sagt inte innebära att man rangordnar någon typ som sämre än någon annan. Inte heller innebär det att man bortser från att det finns stora variationer även inom grupperna.
    Människan är en art. Det är som att säga att en fågel är något annat när vi vet att en fågel är en fågel. Är ju befängt att säga något annat om en art som bara definieras som det är.
  • Mattias 81
    Akademiskrealist skrev 2012-11-20 23:42:58 följande:
    Bra att du kommer med källa, jag menade den anatomiska uppbyggnaden men skrev istället den genetiska och kunde inte redigera det.

På sätt och vis hade jag fel, eftersom avstötningsreaktionen har man inte lyckats lösa än. Kan man tackla det hindret så är det fullt möjligt för en människa att få organ från grisar och överleva. Annars så vore det fullt möjligt och vi använder ju faktiskt blodet från grisar. Hur mycket av den här informationen som är officiell kan ju också diskuteras men fortfarande så är den anatomiska uppbyggnaden mellan människor och grisen väldigt lika.

Ett hjärta eller en njure från en gris skulle därför rent fysiskt kunna opereras in i en människa. Problemet är att människans immunförsvar omedelbart skulle uppfatta grisorganet som något främmande och angripa det, något som kallas för avstötningsreaktion.

Ett befruktat ägg från en människa borde teoretiskt sätt kunna planteras i en gris. Huruvida det är möjligt idag kan jag inte svara på.
    Det handlar ju mest om storleken då vi är båda däggdjur med likartad uppbyggnad. Vi skulle kunna använda apors organ lättare men risken för retrovirus är enormt stor samtidigt som den etiska biten är svår att överbrygga då vi är så pass olika. Blir lite som att ta organ från människor med grav utvecklingsstörning.

Problemet med havandeskap är att det är en hel del som ändå överförs mellan foster och barn så det krävs troligen även här stora genetiska förändringar. 
  • overdose
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-20 21:23:27 följande:
    Ditt tänk är extremt onyanserat. Du vet heller inte i vilka sammanhang detta skett.

Både du och jag vet att det inte finns någon statistik på hudfärg i relation till sexualbrott.
    Sedan råder det en nolltolerans på FL vad gäller ordet "neger". 
    Det finns sådan statistik från USA.

• CMM
    GangsterKermit skrev 2012-11-20 23:50:41 följande:
    Människan är en art. Det är som att säga att en fågel är något annat när vi vet att en fågel är en fågel. Är ju befängt att säga något annat om en art som bara definieras som det är.
    Är det bara en slump att nästan alla framstående långdistanslöpare är östafrikaner, för att ta ett exempel?

Liknelsen med fåglar förstår jag inte alls. Fågelarter finns det väl gott om? 
  • overdose
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-20 21:57:19 följande:

Västerländska IQ-test utformade av västerlänningar, med västerländska referensramar är ett kul samtalsämne.
    Detta skulle för övrigt också vara kul med en seriös källa på (helst inte Affe).
    En kritik är just den jag är inne på;

"IQ tests have been criticized by researchers and educators for not taking into consideration race, gender, class and culture, the APA says. The tests appear geared toward white, upper-class males--who tend to score better on certain tests. Other criticisms include a minimization within the tests of practical everyday know-how, the importance of creativity and having a well-rounded character, according to the APA."
    Det är därför som en mycket fattig östasiatisk diktatur har en befolkning som anses vara en av de mest intelligenta som finns.

• overdose
    GangsterKermit skrev 2012-11-20 23:19:36 följande:
    Jag värderar ingen på grund av vad man är. Utan på grund av vad man säger. För grunden i sig så kan man inte dela in människor i olika fack då det finns så otaligt med olika människor på denna planet att det slår ut varandra. Att dela in i olika fack gör ju att olikheter bli större befängt än vad det egentligen är. Det är därför vi som driver politiskt att vi vill skrapa bort denna stämpeln att man delar in människor i olika fack. För det är därför det blir skillnader och klassklyftor om man ser det på detta sättet. Jag anser att raser inte finns. För vi alla är en och samma art på jorden. Därför går det inte att spela ut och säga att man är så olika. För grund och botten är vi av samma kött och blod rent genetiskt.
    Var det inte så i en annan tråd att du delade in folk i olika fack? Om jag minns rätt tyckte du mycket illa om vissa människor i Karlskrona-trakten.

• GangsterKermit
    CMM skrev 2012-11-21 00:23:01 följande:
    Är det bara en slump att nästan alla framstående långdistanslöpare är östafrikaner, för att ta ett exempel?

Precis. Människoarten kan man inte dela in i olika fack. Att en Östafrikansk så bra på  på att springa är på grund av de jagar mycket till fots. Det handlar inte om genetik i detta fallet, nu handlar det om hur man lever också. Det har inget med att göra om vart man är ifrån. Det har med att göra vilken miljö man lever i!
  • GangsterKermit
    overdose skrev 2012-11-21 00:28:29 följande:
    Var det inte så i en annan tråd att du delade in folk i olika fack? Om jag minns rätt tyckte du mycket illa om vissa människor i Karlskrona-trakten.

Att dela in människor i olika fack gjorde jag på grund av beteende. Inte av etnicitet. Att du tar det bokstavligt är en annan femma. Just kanske för att jag var arg då? jag brukar inte lägga in folk i olika fack.
  • GangsterKermit
    CMM skrev 2012-11-21 00:23:01 följande:

Om vi inte Sverige hade varit tvungna att jaga efter vår mat hade vi ökat vår kondition och sätt på att springa. Men vi har ju en affär att gå till.
Svar på tråden Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!