• Pommac

7 månaden med försök.. Fler?

Calqyl skrev 2013-11-05 20:17:18 följande:

Oj! och här har vi suttit och gnällt att dom aldrig hittar något på utredningen men det kan dom tydligen! Förstår att det låter läskigt med en tumör men säkert samtidigt skönt att förhoppningsvis hittat en anledning till att det inte tar sig.
    Ja, det är ju tydligen fel på oss båda. Men vi ska lyckas! Är helt inne på att det ska gå! denna eviga väntan på att få svar bara! Vaknar flera gånger/ natt har dock inte svårt att somna. Men sömnen blir orolig. Rätt jobbigt när man inget vet. Vi har inte berättat för våra föräldrar än heller och jag vet inte om det är bäst att vänta. Jag har alltid kunnat prata med min mamma så det känns väldigt konstigt att inte säga något. Men finner de en tumör så får de naturligtvis veta. Samtidigt som jag inte vill att någon ska tycka synd om mig. 

• Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2013-11-05 22:53:03 följande:
    Om jag lugnar dig eller inte vet jag inte men mitt prolaktin var också för högt men det sa de berodde på att vi stressar så mycket idag (eller nåt sånt) och referensvärdena inte var uppdaterade eller något. De gjorde någon extra centrifugering (eller nåt?) och då såg de att det var okej ändå. Flummigt försök att förklara vad som hände. Inser vad dålig koll jag hade på det där provet. Jag som haft stenkoll på de andra.. Får hoppas att allt är "hyfsat normalt" för dig med. Lycka till med röntgenundersökningen om du till slut måste göra den!! Jag har hört de som blivit gravida eftr medicinering mot högt prolaktin så om det är högt kanske du kan glädjas åt det. Då kanske de slöa spermierna inte är av betydelse. Hoppas!

Tack för din kommentar. Så det var därför hon frågade om jag stressade mycket. Jag är en väldigt lugn person men som vill få saker gjort fort! Ibland blir det stressigt på jobbet och då. Hemma är det ingen stress. Jag får vänta och se. Hoppas på medicin hur som helst.
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2013-11-25 16:15:41 följande:
    Hej därute! Nu har tråden passerat 1-årsgränsen. Tragiskt och trevligt på samma gång... Har haft en liten paus härifrån delvis medvetet och delvis omedvetet. Har varit så mycket ändå. Testade tyvärr negativt även denna gång:( men det hade jag på känn. Efter det negativa testet har jag dock fortsatt ha massa biverkningar med svettningar, huvudvärk mm. Så har det inte varit de tidigare gångerna så det känns lite jobbigt på flera sätt. Hoppas kroppen snart ställer tillbaka till hur den var innan. Eller rättare sagt att den i alla fall gör det någon gång. Orkar inte gå runt så här. Visst har de varit lite tufft med sprutor, negativa tester och så innan men att vara så nedsatt fysiskt känns nytt för mig. Det som känns lite bra i sammanhanget är att vi fick en liten knatte till frysen så vill vi kan vi försöka med den i stället för att köra en helt ny omgång. Vi har inte funderat på detta ännu. FET blir tidigast efter jul och har vi otur måste vi vänta en cykel till om ÄL blir precis under julen (pga julledigheterna). Hur går det för er andra?? Hur går det med bröllopsplanerna Calqyl? Utredningen och proverna Pommac?? Tänker på er i mörkret. Fattar inte att det snart är jul. Känns tråkigt att det blir en till jul utan plus. Men ska bli trevligt med lite ledigt och blir det som jag tror blir det ÄL under julen för mig/oss vilket innebär längre tid till ev IVF eller FET men samtidigt ett "egenförsök" vilket vi inte haft på ett tag nu. Hoppas alla konstiga biverkningar har försvunnit till dess så det går att njuta lite. Har haft en fin vecka på den fronten annars. Njuter av det även om jag innerst inne önskar plusset mest av allt!

Vad trist att höra att du ännu inte fått ett plus. Här går det inge bra heller. Mannen hade mindre rörliga spermier (men det ska gå att bli gravid ändå) och själv har jag för högt värde av prolaktin i blodet vilket kan innebära att man har en godartad tumör i huvudet som stör signalen till hypofysen. Dock har jag haft ägglossning varje månad. Men denna månad har jag ingen aning om hur det blir. Startade om min fertilitetsmonitor utan att nollställa den först och denna månad har den bara visat hög. Men hag hade rejäl ägglossningsvärk i helgen så ja? Jag har ingen aning om den uteblev eller vad som hände. Önskade att jag hade testat med vanliga tester också. Men men. Just nu väntar jag på en remiss till röntgen.
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2013-11-25 19:05:39 följande:
    Ja jättetrist att bara få dessa minus.  Börjar mer och mer fundera på om vi har gett det här de chanser vi borde men i samma stund känner jag att liiite till måste vi väl kämpa på... Har väl säkert bara någon liten svacka. Vore mannen min inte så emot spermiedonation eller adoption hade jag nog gett mig snart nu. Hur lång väntetid har de på röntgen och vilket sjukhus?? Vore jag du skulle jag höra av mig och be att de ringer med kort varsel så du blir av med det innan jul. Hoppas sedan att allt ser bra ut och att ni kan fortsätta mot målet! Själv har ja numera skippat stickor och allt sånt. Kör på när vi är i "faggorna" och så får det bära eller brista. Kanske dumt men jag kände att det blev så mycket meck och vi (främst mannen min) orkade inte med det. Förstörde samlivet särskilt för mannen min som inte fixar att göra något "på beställning". Där är vi nu. Inte till närmelsevis ett litet plus. Men samtidigt vet jag att denna man kan bära mig över eld och vatten och det är värt en hel del. Tröstar mig med det i svåra stunder. Fast vi vill ju gärna bli fler...

Jag fick rådet att testa då vi inte ska ha sex så ofta vid ägglossning och då vi har störst chans att bli gravida före ÄL. Ja, ska ringa på torsdag om jag inte hört nåt.
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2013-11-26 18:42:22 följande:
    Hm. Det där stämmer ju för oss också. Vi har ju också lite få simmare (och vi vet ju efter provtagning att de var allra bäst då de fått vara ostörda ett tag...) Kanske borde börja testa igen. Fast samtidigt, hur ofta får vi till det vid ÄL. Svårt veta om det är bra eller ej att testa för oss men jag ska kanske ge det ett nytt försök i nästa cykel. Måste hursomhelst beställa nya stickor. De billiga jag beställde på nätet ger inget utslag. Om det är fel på dem eller mig vet jag ju ej men med de gamla blev utslaget tydligare... Måste ju dessutom ha bra stickor inför FET.

Ja, det beror ju på lite hur ofta man har sex i vanliga fall och så. Vi har sex rätt ofta så vi fick rådet att ha det mer sällan just vid ÄL. Dock har mannen inte få simmare utan mindre rörliga. Så egentligen fattar jag inte varför vi ska det lugnt.
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2013-12-06 21:39:21 följande:
    Hej alla! Hur går det med livet? Hoppas du njuter i Australien Calqyl och att du snart får din undersökningstid Pommac. Själv har jag nog precis passerat ÄL och tror ni inte att jag hoppas denna månad igen?? Kommer säkert dimpa lika hårt som vanligt... Man ska inte hoppas för mycket. Mer att det kommer som det kommer känns det som för min del. Blir så lätt hoppfull och då blir allt så mycket tyngre. Ska till IVF-kliniken i januari och bestämma om/när vi ska sätta in vår lille fryslort eller om vi ska köra en ny IVF. Som tur är blev ÄL försenad tack vare medicinerna vid förra IVFn så nu blir nästa ÄL efter julledigheten, vilket innebär att vi inte "missar" en månad om vi inte medvetet vill. Känner mig ganska lugn i barnplanerna nu. Lite avtrubbad och mer fokuserad på jul, jobbet och annat. Trevlig Andra advent brudar!!

Hej! Jag kontaktade gyn förra veckan och jag skulle få en tid inom tre veckor. Alltså är det bara två veckor kvar nu. Men ingen kallelse har setts till. Hoppas den kommer i början på nästa vecka. Jag vet. Jag hoppas också varje månad fast jag vet att mensen kommer. Men hoppet är ju det man lever på. Man hoppas ju på ett under. Här flödar mensen just nu. Nästa ÄL blir förhoppningsvis på julafton.
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2013-12-20 10:24:36 följande:
    Hej alla!

Har du fått någon kallelse än Pommac?? Själva har vi bestämt oss för att sätta in vårt frysta embryo i nästnästa cykel. Tyvärr "missar" vi en cykel nu med julledigheterna men jag har intalat mig att det är bra för kroppen att vila och samla kraft. Är rätt utmattad nu av allt på jobbet...
    Har slutet på mensen just nu. Inbillade mig att det skulle ta sig och bli en julklapp den här cykeln då jag var 3 dagar sen (mycket för mig) men det togs snabbt ur mig så nu är jag "nollställd" igen. Ska försöka att ta dagen som den kommer och varken vara för upp eller ner så kanske vi till slut lyckas. Har pratat med mannen min en hel del om äggdonation men han är helt anti och dessutom är ju alla mina värden bra. Det är ju hans simmare som är lite få och slöa. Ja vi får väl se vad som händer.

Tänker av och till på dig och de andra här i tråden som lyckats plussa J. Låter härligt med bebis snart. Det är du väl förunnad!! Gissar att du redan börjat längta efter att slippa vara gravid och få se underverket. Lovar på heder och samvete att jag inte ska klaga för mycket på graviditetskrämpor om vi lyckas plussa. Vet att det kan vara jobbigt på slutet men nu känns det nästan som de skulle kunna få ta en kroppsdel av mig i utbyte mot ett barn.

LängtansBlåa blomma: All väntan är jobbig och den efter ett barn verkar vara en av de värre. Vi får peppa varandra. Nu kör vi på 2014!

God Jul alla!
    Heja er! Hoppas verkligen att det ska lyckas!!! Här går det dåligt. Ingen kallelse men har äl på G nu runt julen. Jag blev ju lovad att få en tid innan jul men icke det. Ska höra av mig till dem efter nyår (för nu finns det väl ändå ingen tid) igen och klaga! Skulle vilja byta län för här går det så segt. Nu har jag nästan slutat tänka på att jag har en tumör så lika bra att vänta ett tag till. Fast jag vill ju ha medicin helst igår. Men jaja... Hoppas vi kan bli gravida ändå. 

God Jul på dig själv! 
  • Pommac
    PyssIce skrev 2014-01-02 17:06:05 följande:
    Fick mens igår... Bara börja om igen då :)

Fick mens på nyårsafton. Suck! Det är bara att kämpa vidare. Nu ska jag ge allt för att gå ner de här 12 kilorna så vi får göra ivf sedan. Hoppas det går fort bara så man inte ytterligare behöver vänta i ett halvår.
  • Pommac
    Anonym (samma.) skrev 2014-01-03 08:41:42 följande:
    Hej alla. Blir så ledsen när jag läser att vissa av er fortfarande kämpar. Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni får era plus snart. Min pojke har äntligen kommit. En liten plutt. Va beräknad att väga 4 kg men ut kom en liten kille på 3. Han hade gjort en knut på navelsträngen så det hade varit lite dåligt flöde i navelsträngen. Men allt gick bra och han är den vackraste pojke  på denna jord.

Grattis! Det hoppas jag också.
  • Pommac

Nu har min kallelse kommit. Magnetröntgen den 14 januari. Spännande fast även skrämmande.

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?