• Pommac

7 månaden med försök.. Fler?

[quote=69592512][quote-nick]Anonym (tvålen) skrev 2013-04-18 21:55:08 följande:[/quote-nick]

Pommac skrev 2013-04-18 21:38:01 följande:
    Nu måste jag få vara lite ego och skriva lite om mig själv. I fredags förra veckan märkte jag att jag blödde. Fick blod på papperet. Blödningen fortsatte hela helgen. Sedan stannade den av på måndag. Men sedan startade den igång igen i tisdags kväll. Får använda troskydd nu. Hoppas den slutar snart. Skulle haft ägglossning i tisdags-onsdags men har inte känt av den ännu. Hoppas den dyker upp i morgon. Dock blir jag lite orolig att det inte ger nåt att ha ägglossning då jag ändå blöder? Jag menar att då kanske ägget åker ut med blodet? Jag pratade med gyn idag men de sa att det nog inte behövdes kollas upp. Humm... Vad tror ni om min chanser?
    Hm. Låter konstigt. Du är inte skör i slemhinnorna i slidan bara så att blodet ej kommer högre uppifrån?! Kan du ha haft en "kortcykel"?? Har du regelbundna cykler annars?? Tror inte du får ÄL om du blöder. Tror inte kroppen kan vara båda av och på på en gång. Är hormonerna så låga att slemhinna stöts ut kan du inte få någon LH-peak. Ett ägg kan ju dessutom ej fästa om det inte finns en mogen slemhinna. Varför skulle det inte kollas upp förresten? Du kanske inte behöver kasta dig iväg dit men om det håller i sig länge får du ju blodbrist om du blöder mycket och något är ju fel liksom Hoppas verkligen det löser sig!! *håller tummarna*[/ Ja du jag vet inte. Det kanske är slemhinnorna som blöder. Man kan ju få ägglossningsblödning och det har jag fått tidigare någon enstaka gång. Jag blöder inte mensblod. Det ser inte likadant ut och det luktar inte. Hon jag pratade med trodde inte det var någon fara då jag inte hade ont och då min mens är väldigt regelbunden. Jag hoppas ändå på ägglossning. Snyft! Jag har testat med min fertilitetsmonitor och fått hög (alltså hög fertilitet) men sedan tog testerna slut.
  • Pommac

Här är svaret: Ja du jag vet inte. Det kanske är slemhinnorna som blöder. Man kan ju få ägglossningsblödning och det har jag fått tidigare någon enstaka gång. Jag blöder inte mensblod. Det ser inte likadant ut och det luktar inte. Hon jag pratade med trodde inte det var någon fara då jag inte hade ont och då min mens är väldigt regelbunden. Jag hoppas ändå på ägglossning. Snyft! Jag har testat med min fertilitetsmonitor och fått hög (alltså hög fertilitet) men sedan tog testerna slut.

• Pommac

[quote=69592525][quote-nick]Anonym (J) skrev 2013-04-18 21:55:47 följande:[/quote-nick]

Pommac skrev 2013-04-18 21:38:01 följande:
    Nu måste jag få vara lite ego och skriva lite om mig själv. I fredags förra veckan märkte jag att jag blödde. Fick blod på papperet. Blödningen fortsatte hela helgen. Sedan stannade den av på måndag. Men sedan startade den igång igen i tisdags kväll. Får använda troskydd nu. Hoppas den slutar snart. Skulle haft ägglossning i tisdags-onsdags men har inte känt av den ännu. Hoppas den dyker upp i morgon. Dock blir jag lite orolig att det inte ger nåt att ha ägglossning då jag ändå blöder? Jag menar att då kanske ägget åker ut med blodet? Jag pratade med gyn idag men de sa att det nog inte behövdes kollas upp. Humm... Vad tror ni om min chanser?
    Har du alltså fått en blödning mitt i cykeln när du egentligen skulle ha äl? Och du har normalt regelbundna cykler med äl? Lät ju lagomt skumt, men mensen lever ju sitt egna konstiga liv :-S jag skulle iaf fortsatt vänta på äl med stickor och sett om det kommer någon. Ja precis så är det. Det är alltså ingen mens och det är inte så jättemycket. Hmm.. Får avvakta och fortsätta testa. Detta är också vårt 12.e försök. Om det nu blir nåt?
  • Pommac

Men det är nåt fel på iPhonen. Blir helt konstigt när jag ska citera. Ursäkta! Hoppas det går att läsa ändå.

• Pommac

Nä jag är inte gravid. Har inte haft ägglossning än. Får avvakta lite till och se om ägglossningen tänkte komma igång eller ej. Är på dag 19 idag. Men cykeln kanske blir längre nu när det blev så här struligt. Får hoppas på det. Tror jag blöder lite mindre nu. Ja den vanligaste är väl att ägglossningen sker mellan 24-48 timmar beroende på test. Du får kika i bruksanvisningen.

• Pommac

Det går seeeegt! Vet inte om jag haft ägglossning eller inte. Testen tog slut mitt i allt och det är två dagar jag inte har kunnat testa.. Plus att jag har haft en mellanblödning precis då som varade i 6 dagar. Jag tempade mig i morse innan jag klev ur sängen och tempen låg på 36.3 i vanliga fall brukar jag ha 35,9. Så jag får väl anta att jag har haft ägglossning då? Eller? Blir helt galen snart! Ska ha mens den 29.e men det återstår väl att se... Testade i morse och jag får fortfarande Hög fertilitet på min monitor. 

• Pommac
    Anonym (samma.) skrev 2013-04-21 09:42:47 följande:
    Innan ägglossning på mig kan tempen hoppa upp och ner. Fortsätt att tempa, det är ju inte först efter 3 dagar med förhöjd temp som man kan utläsa om man haft ägglossning.

Men om du ska ha mens den 29 så borde du väl haft ägglossning?  Annars blir det ju en väldigt kort lutealfas.

Min tempkurva denna månaden var vad som fick mig att tro att jag var gravid. Den brukar vara väldigt hoppig upp och ner efter ägglossning. Nu låg den på stadiga 36,7. Varje dag samma temp. Är tydligen vanligt när man blir gravid, jämna hormoner.
    Jag skulle haft ägglossning den 17.e men jag kunde inte testa den dagen och inte dagen efter heller då mina tester tog slut. Mitt i allt hade jag ju även en mellanblödning från den 12.e - 18.e april. Så frågan är ju om jag verkligen kommer få någon ägglossning eller om den varit? Min cykel brukar vara väldigt regelbunden och jag brukar ha en lutealfas på 10-12 dagar. Har alltså sen ägglossning. Men nu när jag blödde så funderar jag på om ägglossningen kanske uteblev. Men jag får fortsätta tempa några dagar till så kanske jag får veta. Tack för upplysningen! =)
  • Pommac
    Anonym (samma.) skrev 2013-04-21 10:01:44 följande:
    Tack. Äntligen tog det sig. Ett år sen vi började försöka. Trodde aldrig att det skulle gå vägen, nu ska den lille bara stanna med. Men det är positivt att vi blev gravida...
    Ja vad härligt! Här är vi på försök 12 också. 
  • Pommac

Ja, väldigt dött i vissa perioder. Hoppas du plussar! Här har jag bim i morgon. Men troligen så hade jag ingen ägglossning denna månad. Så jag förväntar mig inget.

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?