• Pommac

7 månaden med försök.. Fler?

Thotis90 skrev 2014-02-17 16:18:41 följande:
    Jag fick mens för 10 dagar sedan, så nu är vi inne på 26:e försöket. Jag skiter snart i det här...
    Oförklarligt barnlös - hedblom.blogg.se

Förstår det. Vi är "bara" på försök 22. Grrr...
  • Pommac

I morgon ska jag till sjukhuset och ta ett nytt blodprov för att kolla prolaktinet i blodet. Är det högt ska jag få tabletter mot det. På ett sätt hoppas jag inte att det är högt men på ett annat sätt så hoppas jag det för om det är det här som är problemet så kanske vi kan bli gravida på egen hand till sist. En gnista hopp skulle tändas igen! Just nu känner jag ytters lite hopp. Hoppas på något sätt att nästa cykel ska bli annorlunda om jag får medicin. Kanske kan ÄL komma tidigare? Och förhoppningsvis kan min lutealfas bli fyra dagar längre?

• Pommac

Helt plötsligt gick dagarna rackarns fort! Är mindre än en vecka kvar till mens. Funderar just nu på mitt blodprov som togs igår på dag 22. Ska prolaktinet forfarande vara för högt? Är medicinen min changs att bli gravid? Med träningen och viktnedgången är det sisådär då jag lyckas bli förkyld för tredje gången detta år!!! Helt otroligt. Men vågen visar minus och det är ju bra! 😄

• Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-02-21 14:24:44 följande:
    Hur gick det med prolaktinet?

Inget svar än. Brukar ta ca en vecka innan man får svar.
  • Pommac

Är så sugen på att ta ett gravtest i morgon. Jag har slutat helt med det men jag har köpt hem tio stickor för om jag får medicin så måste jag troligen sluta så fort som möjligt. Men jag tror det är för tidigt att testa i morgon är bara på ÄL + 7 i morgon. Men jag har ju bara 10 dagar i min lutealfas. Jag tror dessutom inte att jag är gravid då jag har de vanliga symtomen.

• Pommac

Mens idag en dag sen. Haft ont i magen i tre dagar (dock inte idag) så det var rätt väntat. Dock har jag aldrig haft ont i magen så här länge innan mens tidigare. Men den ena gången är inte lik den andra. Jag hoppas jag får svar från min läkare snart och att jag kan få medicin mot mitt prolaktinvärde. Jag antar att det är därför jag inte blir gravid (då kroppen redan tror att den är det). När jag får medicin kommer det finnas mer hopp!

• Pommac
    Calqyl skrev 2014-03-06 12:28:20 följande:
    Pommac: har du hört något från läkaren?

Nej, riktigt dåligt! Jag ska ta och ringa dem i morgon och höra. På tisdag har det gått tre veckor sedan senaste blodprovet! Vore ju bra om man kunde börja med medicinen på helgen (då man kan må dåligt av den). Om jag nu ska få några tabletter. Hur går det för dig?
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-03-07 13:59:23 följande:
    Halloj! Har hållit mig lite ifrån FL. Känt att jag behövt distansera mig lite. Så mycket tankar som far runt och så ska man hantera att det "bara är att vänta och se". Orkar inte tänka för mycket utan "kör bara på". Tycker det funkar bäst så för mig. Finns ju egentligen inget man kan göra så jag försöker att bara koppla bort. Jo förresten, jag har inte vågat bada. Kanske inte har någon betydelse men jag vill inte få någon infektion. Mycket på jobbet också men det kanske är bra. Vill att tiden ska gå och jag förhoppningsvis snart får se ett pickande hjärta :)  Bara 2 veckor kvar till det nu! Längtar!

I övrigt har jag börjat få lite vårkänslor. Ska köpa tulpaner idag. Önskar jag hade en man som gjorde det men det får jag nog göra själv. Det är jag värd :)

Följer er kamp samtidigt som jag inte vet hur mycket av mina "graviditetsnojor" ni vill höra om. Funderar kring ev NUPP/KUB etc etc. Men jag vet att jag själv tyckt att det känts jobbigt att höra "gravidsnack" så jag tror jag besparar er det och ev ansluter till någon gravidgrupp. Eller så startar vi en gemensam nu när ni snart plussar ;)

Kram på er och trevlig helg!

Pommac; hört något mer idag??

Calqyl; de bättre dagarna kommer. Lita på det!! Heja!

Längtans; Härligt med försvunnen cysta. Femte gången gillt.
    Hej! Jag hade inte tid att ringa i fredags. Men idag fick jag svar på posten! Alla mina värden är helt normala nu! Känns så underbart! Provet visade också att jag hade ägglossning. Så skönt att veta att jag inte bara inbillar mig! =) 

Vad roligt att det går bra för dig. =) Det ska nog gå fint! Härligt med vår! Njut! 
  • Pommac
    Calqyl skrev 2014-03-12 21:49:21 följande:
    Lite gravidsnack från en som kämpat så länge tål vi nog ;) Vi vill ju veta så allt går bra!

Jag brukar också köpa tulpaner till mig själv, andra blommor också för den delen ;)

I måndags kom det efterlängtade brevet men jag är inte så glad som jag trodde jag skulle vara.. Känner mig lite frustrerad över att man väntat så länge och så skickar dom ut det med två veckors framförhållning! Självklart har jag ett viktigt möte den dagen så nu kan jag inte bestämma mig om jag ska försöka ändra tiden eller strunta i mötet.. Sen stod det även i brevet att det är många som behandlas nu så vi kan tyvärr få vänta innan vår ivf kan påbörjas! Vänta, vänta, vänta... 
    Så skönt med lite goda nyheter! Vad är nästa steg nu?

IVF så fort som möjligt. Vi har tagit kontakt med ivf kliniken i Umeå men inte fått svar från dem än. Vi bekostar den själv. Känns så jobbigt att vänta. Det blir ett spännande år! 
  • Pommac

Hej hej alla!
    Här har jag ägglossning just nu. Nästa gång vi försöker blir det två år för oss. Känns tragiskt då jag faktiskt trodde att det skulle ta sig i början. Men, men. På måndag ska min man ringa ivfkliniken och sedan planerar vi att börja ivf så fort som möjligt. 👍😄

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?