7 månaden med försök.. Fler?
Förstår det. Vi är "bara" på försök 22. Grrr...
I morgon ska jag till sjukhuset och ta ett nytt blodprov för att kolla prolaktinet i blodet. Är det högt ska jag få tabletter mot det. På ett sätt hoppas jag inte att det är högt men på ett annat sätt så hoppas jag det för om det är det här som är problemet så kanske vi kan bli gravida på egen hand till sist. En gnista hopp skulle tändas igen! Just nu känner jag ytters lite hopp. Hoppas på något sätt att nästa cykel ska bli annorlunda om jag får medicin. Kanske kan ÄL komma tidigare? Och förhoppningsvis kan min lutealfas bli fyra dagar längre?
Helt plötsligt gick dagarna rackarns fort! Är mindre än en vecka kvar till mens. Funderar just nu på mitt blodprov som togs igår på dag 22. Ska prolaktinet forfarande vara för högt? Är medicinen min changs att bli gravid? Med träningen och viktnedgången är det sisådär då jag lyckas bli förkyld för tredje gången detta år!!! Helt otroligt. Men vågen visar minus och det är ju bra! 😄
Är så sugen på att ta ett gravtest i morgon. Jag har slutat helt med det men jag har köpt hem tio stickor för om jag får medicin så måste jag troligen sluta så fort som möjligt. Men jag tror det är för tidigt att testa i morgon är bara på ÄL + 7 i morgon. Men jag har ju bara 10 dagar i min lutealfas. Jag tror dessutom inte att jag är gravid då jag har de vanliga symtomen.
Mens idag en dag sen. Haft ont i magen i tre dagar (dock inte idag) så det var rätt väntat. Dock har jag aldrig haft ont i magen så här länge innan mens tidigare. Men den ena gången är inte lik den andra. Jag hoppas jag får svar från min läkare snart och att jag kan få medicin mot mitt prolaktinvärde. Jag antar att det är därför jag inte blir gravid (då kroppen redan tror att den är det). När jag får medicin kommer det finnas mer hopp!
Hej hej alla!
Här har jag ägglossning just nu. Nästa gång vi försöker blir det två år för oss. Känns tragiskt då jag faktiskt trodde att det skulle ta sig i början. Men, men. På måndag ska min man ringa ivfkliniken och sedan planerar vi att börja ivf så fort som möjligt. 👍😄