Inlägg från: Thotis90 |Visa alla inlägg
  • Thotis90

7 månaden med försök.. Fler?

Anonym (tvålen) skrev 2013-04-13 15:00:59 följande:
    Låter ändå som du är vid gott mod. Det viktigaste är väl att den blir av även om du såklart vill ha den gjort snarast möjligt! Väntan kan vara lååång... Hoppas den nya "brygden" ger god effekt. Vore väl hemskt kul om du plussade innan spolningen? Tänkte på en sak. Du skrev förut om att även din syster hade ganska lång väntan på plusset. Är ni helsyskon? Hade er mamma också "problem"?  I min släkt blir alla gravida mycket lätt - utom jag då, men jag är ju rätt "gammal":( Men jag har flera väninnor som tagit lite längre tid på sig och där det varit likartat för deras systrar och mammor. Tycker aspekten är intressant. Du behöver självfallet inte svara om du tycker det är för långt in i den privata sfären!
    Vi är helsyskon. Hon försökte i nästan 18 månader innan hon blev gravid, direkt efter sin spolning. Mamma hade inga problem att bli gravid. Hon försökte som längst i 3 månader (med lillebror). 
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Thotis90
    Thotis90 skrev 2013-04-13 17:10:36 följande:
    Hon försökte som längst i 3 månader (med lillebror). 
    Jag har ett svagt minne av att det var så hon sade. Jag vet i alla fall att det tog tre månader att bli gravid med lillebror och att hon inte hade några problem att bli gravid med mig och syrran.
  • Thotis90
    Anonym (blomman) skrev 2013-04-16 09:55:03 följande:
    Ni kanske kan ge lite tips, läste att nån testat grapejuice å nån munkpeppar. Lät intressant. När ska man börja med detta och var kan man köpa det?
    Det är precis som med andra kosttillskott/tabletter (t.ex. Bisolvon): man börjar med det vid första blödningsdagen och slutar vid ägglossningen. Jag dricker grapefruktjuice och munkpeppar, men tar andra kostillskott också. Grapefruktjuicen kan man köpa på vilken mataffär som helst. Jag köper Tropicanas. Munkpeppar beställde jag på Bodystore.com.
  • Thotis90
    Anonym (blomman) skrev 2013-04-16 09:55:03 följande:
    Jag och min sambo är inne på vårt femte försök. Vet att det finns dom som försökt mycket längre än så men jag börjar redan bli tokig. Det är så frustrerande.
    Du är inte ensam. Vi är inne på 16:e försöket och det började kännas jobbigt redan efter 4:e (jag har varit gravid förut och då tog det sig på 1:a).
  • Thotis90
    Anonym (blomman) skrev 2013-04-18 12:48:05 följande:

Tack, ska nog köpa munkpeppar. Är det i tablettform?

Jag håller på med mina ÄL test, ska ha äl imorgon men testar bara negativt. :( Börjar undra om jag har äl överhuvudtaget. Kanske därför det inte tar sig. Kan man ha mens men ingen äl egentligen? 
    Jag har munkpeppar i form av droppar (man späder ut 15-20 droppar i vatten, gärna upp till 3 ggr/dag). Jag är inte bekant med munkpeppar i tablettform, men det finns säkert  

Vad gäller mens utan ägglossning så kan man ha det, men det brukar bara vara 1-2 ggr/år - inte mer.  
  • Thotis90
    Anonym (blomman) skrev 2013-04-18 12:57:55 följande:

puh, får hoppas det bara är denna månaden som ägglossningen spökar. har dock älkänningar men testar bara neg. Får kanske beställa munkpeppar redan nu så man e redo om mensen kommer.

Vad är det munkpepparn hjälper till med egentligen? 
    Babycenter - "Agnus Castus är ett plantbaserat kosttillskott av hög kvalitet som även är känt som munkpeppar. Det aktiva ämnet har i flera studier visat sig kunna bidra till att minska PMS symptom (premenstrual syndrom) och ge andra positiva effekter på kvinnors hormonella hälsa. Agnus castus har en balanserande effekt på hypofysen, är progesteronstimulerande och kan reglera menstruationen."

bodystore.com står det att Agnus Castus behåller kroppens fertila nivåer.
  • Thotis90
    Anonym (samma.) skrev 2013-04-21 12:57:14 följande:
    Va bra. Rekommenderar verkligen vit grapefruktjuice till er som kanske inte har så mycket ägglossningsflytningar. Mina ökade markant. Tror även att den kan ha påverkat slemhinnan där ägget ska fästa. Mycket bra och billig och ofarlig metod.
    Jag provade grapefruktjuice den här cykeln (bör ha ägglossning idag eller imorgon) och det blev nästan motsatt effekt för min del... Jag har haft väldigt sparsamt med flytningar, annars brukar jag ha ganska mycket. Dock vattniga. Nu har jag inte haft någonting, i princip... Jag ger upp.
  • Thotis90
    Anonym (J) skrev 2013-05-03 14:27:55 följande:
    Hur går det för er? Visst bör väl de flesta närma sig BIM?
    BIM-7 idag. Jag väntar fortfarande på att få en tid för spolning. Har väntat i 7 veckor på måndag... 
  • Thotis90
    Anonym (tvålen) skrev 2013-05-03 16:22:19 följande:
    Så trist!!!

Jag känner lite "nyp" i tjejmagen. Hoppas hoppas det blir ÄL nästa vecka (eller när som helst snart). Nu är frågan om jag ska leva utan träning eller om det är bra att träna. Har ju provat olika varianter. Mina senaste försök att stressa av totalt och bara köra luuuugna pass har ju varit åt helskotta. Vad tror ni?!
    Det är bra att träna :- Jag blir mer avslappnad av att träna hårda pass, men då får man se till att inte träna alltför hårt och för ofta. 
  • Thotis90
    Anonym (tvålen) skrev 2013-05-05 18:38:06 följande:
    Trist väntan... Hoppas hoppas det blir innan sommaren. Du/ni har inte funderat på privata alternativ om du känner dig stressad och vill få det gjort? Fast det blir ju dyrare i och för sig... Vi fick tid samma vecka eftersom jag var i rätt tid i cykeln, privat då..
    Det kostar 2000:- att spolas på privata kliniken här och vi tycker inte att det är värt det (en hel utredning kostar 3200:- )
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?