Inlägg från: Thotis90 |Visa alla inlägg
  • Thotis90

7 månaden med försök.. Fler?

Anonym (tvålen) skrev 2013-05-05 20:39:03 följande:
    Förstår er till fullo. Ni har ju lite mer tid att vinka på jämfört med oss också med tanke på åldern såklart, men jag förstår samtidigt hur frustrerande det är att vänta på nästa "steg" och nästa för det verkar ta lite längre då landstinget är inblandat. Håller mina tummar att det blir innan sommaren!
    Jag har läst någonstans att det inte får dröja mer än 3 månader innan man får en tid när man utreds inom landstinget. Om det stämmer skall jag ha fått en tid innan slutet av juni.
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Thotis90
    Anonym (tvålen) skrev 2013-05-05 21:08:49 följande:
    Ringa och höra, är det ett alternativ?! Du måste ju vara på rätt tid i cykeln, annars går det inte/ gör de det inte... Hur ska de kunna veta vilken CD du är på efter 7 veckor?? Fördelen med landstinget är ju samtidigt att de inte har lika lång sommarstängning. Alltid något!
    Jag fick hem ett brev i slutet av mars där det står att jag skall ringa på mensens första dag. 
  • Thotis90
    Pommac skrev 2013-05-09 17:36:08 följande:
    Hur går det för er alla?

Jag är på BIM-1 idag. Jag tror mig kunna ana svag mensvärk. Om mensen kommer blir det att ringa till kvinnokliniken och se någon ledig tid för spolning.
  • Thotis90
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-05-10 13:49:49 följande:
    Här går vi in i den åttonde månaden utan resultat. Jag undrar hur ni doserar den vita grapefruktjuicen? När drack ni den och hur mycket?
    Jag drack 2-2.5 dl varje morgon mellan dag 1-15. Det återstår att se om det gav resultat. BIM (dag 30) idag.
  • Thotis90
    Dracarys skrev 2013-05-10 17:05:22 följande:
    Jag kollade lite när jag handlade idag eftersom ni har pratat så mycket om vit grape, men jag hittade bara röd. Det kanske inte är säsong för vit grape?
    Det är inte alla butiker som har den vita. Cirtygross här där vi bor har t.ex. inte det, men Hemköp har så jag köper där
  • Thotis90

BIM-1 idag och inga indikationer på att mensen är på väg. Det är sällan som min cykel är så här lång (31 dagar) så det blir att knata iväg till apoteket senare idag

• Thotis90

Vi misslyckades återigen... På vägen till apoteket fick jag mensvärk och när jag gick på toaletten efter att jag kom hem upptäckte jag den ljusbruna flytningen som kommer precis innan mensen. På måndag ringer jag till kvinnokliniken och hör om det finns en ledig tid för spolning. Nu är jag trött på att vänta!

• Thotis90
    Pommac skrev 2013-05-11 17:59:37 följande:
    Thotis90: nu gör jag dig sällskap. Fick nyss mens jag också. Hur lång cykel har du?
    Jag brukar ha en cykel på 28-30 dagar (har haft längre någon enstaka gång). Den här cykeln blir 31 eller 32 dagar beroende på om blödningen startar idag eller imorgon.
  • Thotis90
    Pommac skrev 2013-05-11 18:54:17 följande:

Okej. Min är 29.e dagar. Jag har bestämt att testa munkpeppar denna månad. Ska åka till hälsokostbuiken och fråga i morgon. Då går vi in på försök 13.
    Jag testade munkpeppar och det verkade rubba min cykel (den blev  32 dagar då mensen kom nu under morgonen), så munkpepparn kommer jag inte fortsätta med.
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?