Inlägg från: Thotis90 |Visa alla inlägg
  • Thotis90

7 månaden med försök.. Fler?

Anonym (samma.) skrev 2013-03-22 18:13:46 följande:
    Håller tummarna. Hade du gjort något speciellt nu för att få det?
    Jag har slutat med bidrottninggelén och rosenroten (nu tar jag bara Apoteket kvinna, zink och D-vitamin). I måndags tog jag cellprov också, men det behöver inte ha med saken att göra... 
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Thotis90
    Anonym (Man) skrev 2013-03-27 09:41:22 följande:
    Nånstans har jag läst att varannan - var trejde dag är det optimala. Att det inte är någon idé att försöka oftare, för det blir bara mindre sperma per gång. Men kanske två gånger pe dag funkar bäst för just er, inget som hindrar att ni försöker. Om mannen har kapacitet bara...

Jag såg en dokumentär om spermiernas väg till ägget förra veckan och fertilitetsexpertera sade att det är optimalt att ha samlag varannan - var tredje dag. Om man har samlag oftare eller mer sällan än så är det inte bra för spermierna. Det påverkar hur många spermier som följer med vid utlösningen. En av fertilitetsexperterna sade också att ju mer upphetsade mannen är desto fler spermier följer med vid utlösningen och att det är bra om kvinnan får orgasm då det ger spermierna en extra skjuts
  • Thotis90
    Anonym (samma.) skrev 2013-04-01 10:31:39 följande:
    Hur går det för er? 
    BIM-8 idag. Jag känner mig inte gravid för fem öre... Om mensen kommer börjar jag med munkpeppar och grapefruktjuice.
  • Thotis90
    Anonym (samma.) skrev 2013-04-01 13:54:18 följande:
    Jag har äntligen hittat vit grapejuice här. Har druckit det nu sen mensens första dag. Jag börjar redan få mkt ägglossningsflytningar. Ganska enkelt naturpreparat. Bara att byta ut apelsinjuicen på morgonen till grape. Börjar till och med gilla den nu. :)

Jag har bara haft klassiska ägglossningsflytningar (som liknar äggvita) en gång sedan vi började försöka och jag skulle göra vad som helst för att få sådana flytningar innan varje ägglossning. Jag har hört att grapefruktjuice kan göra så att man får det, så jag kör på det fr.o.m. nästa mens
  • Thotis90
    Anonym (samma.) skrev 2013-04-01 17:16:36 följande:
    Det ska tydligen vara vit juice. Jag hittade bara röd här innan så jag drack det. Märkte inget. Nu med en vecka med vit så händer det fantamig något. 
    Jag har Tropicanas Golden grapefruit hemma Den är inte röd i alla fall. 
  • Thotis90
    Anonym (J) skrev 2013-04-03 14:24:43 följande:
    Vad hjälper grapefruktjuice till? Aldrig hört talas om att det kan hjälpa att bli gravid så berätta gärna
    Grapefruktjuicen ger immunförsvaret en extra kick (en positiv sådan, såklart) Jag har hört/läst om kvinnor som har fått mer fertila flytningar av juicen (flytningar som liknar äggvita. Det är dessa som spermierna föredrar).
  • Thotis90
    Anonym (samma.) skrev 2013-04-04 12:38:56 följande:
    Har läst att munkpeppar är som typ naturens pergo. Kan kicka igång ägglossningar. Kan ju vara värt att prova. 
    Jag klickade hem en flaska med munkpeppar i helgen. Nu väntar jag bara på att mensen skall komma (BIM-4 idag) så att jag får börja med det.
  • Thotis90
    Juronjaure skrev 2013-04-09 13:37:40 följande:
    :(
    Jag har inte gett upp ännu. När jag var gravid senast testade jag negativt på dag 30 och plussade på dag 33. Jag är på dag 28 idag.
  • Thotis90
    Anonym (tvålen) skrev 2013-04-13 12:43:39 följande:
    Hur har det gått Thotis??
    Jag fick min mens i torsdags och slutade blöda igår (jag brukar ha mens 2-3 dagar). Jag har precis börjat med Agnus Castus, Jättenattljusolja och grapefruktjuice då det inte blir någon spolning den här cykeln (pratade med en barnmorska på kvinnokliniken torsdag eftermiddag)... Det kund dröja upp till tre cykler innan jag får en tid. Det här är första mensen sedan läkarbesöket, så spolningen blir väl av i maj eller juni.
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?