-
Vi skall utredas. Vi väntar på att få hem information och en kallelse till första besöket (som är beräknad senast 28/2).Blomma skrev 2013-01-14 11:14:48 följande:Är äggledarspolning något man bara kan be om? Eller är det något som endast görs vid utredning?
-
Jag är osäker, men jag tror att äggledarspolning är någonting som görs när man utreds och inte annars.
-
Vi går numera in på 13:e försöket då mensen kom under morgonen (det visste jag redan att den skulle göra då jag får en brun flytning 1-2 dagar innan). När jag har BIM kan jag inte svara på förrän jag har ägglossning (jag har en lutealfas på 15 dagar).
-
Mensen försvann idag, så nu blir det åka av (tog faktiskt en tur idag)Ebba skrev 2013-01-17 23:40:06 följande:Tråkigt Tvålen! Kram till dig!
Dracarys: Hur går det? Har mensen hållt sig borta?
Själv är jag på ÄL+7 idag så det är lite tidigt att känna efter. Tiden seeeeegar ju verkligen sig fram. :)
Hur går det för er andra? -
Någon som vet om man måste ha genomskinliga/trådiga flytningar för att kunna bli gravid? Vi är inne på 13:e försöket och jag har ALDRIG haft sådana flytningar. Kan det vara det som är problemet? Att jag har flytningar som inte är bra för spermierna... Jag har vid något tillfälle haft flytningar tjocka som yoghurt, men jag minns inte om det har varit innan eller efter ägglossning. Kring ägglossning brukar jag få vattniga flytningar i alla fall
-
Jag brukar ha vattniga flytningar någon dag innan ägglossning, men annars är de gula (ibland kladdiga). Jag testar med ägglossningstester och har fått positivt varje försök det senaste halvåret. Jag äter bidrottninggelé och rosenrot (andra försöket med bidrottninggelén och första med rosenroten).Anonym (J) skrev 2013-01-24 17:10:52 följande:Har för mig att just ägglossningsflytningar ska vara vattniga och trådiga för att göra slemmet mer lättflytande för spermier att ta sig igenom. Tempar du eller testar med äl-test?
-
Jag misstänker att jag har bakterier i underlivet igen (hade det -09) som gör det omöjligt för spermierna att överleva, men det är inte säkert. Vi får se vad de säker på utredningen.Anonym (J) skrev 2013-01-25 16:36:09 följande:
Hmm vad konstigt att du inte blivit gravid än då...? Men då bör du iaf ha ägglossning så det är då inte det som krånglar. -
Om det bara är det så är det ju lätt att åtgärdaAnonym (J) skrev 2013-01-26 09:41:10 följande:Ja just ja nu kommer jag ihåg du skrivit det innan. Hoppas ni får komma på undersökning snart!
-
Jag fick världens bästa födelsedagspresent av min sambo idag: vi föräldrars stora bok om barn (från Bonnier). Nu önskar jag bara att vi kommer att få användning för den snart.
-
Det blir medicin i så fall.Anonym (J) skrev 2013-01-28 10:52:36 följande:
Hur åtgärdas det?
Fin present du fick av din sambo det bevisar ju hur mycket även han vill, fint gjort tycker jag!