Anonym (mirakel) skrev 2013-05-08 11:47:01 följande:
Hej på er!
Tänkte bara kanske tipsa om en sak... Det var så att jag aldrig blev gravid med min kille under 7 års oskyddat sex, även när han kom i mig under ägglossning så hände det aldrig något...
Jag kollade upp värdena på min sköldkörtel, det man kallar TSH-värde...som styr hela ämnesomsättningen i kroppen. Det visade sig att jag hade en liten underaktiv sköldkörtel!
Då föll en tung sten från mitt bröst kändes det som och jag kände att det var därför som jag aldrig blivit gravid antagligen...så mycket i kroppen som ska vara bra.
Jag började ta levaxin (minsta dosen) som ersätter det sköldkörtelhormon jag hade för lite av....
Två månader senare så blev jag gravid med min kille, äntligen! Är nu gravid i vecka 25.
Nu vet jag vad som hjälpte och vad felet var!
Kram på er !
Grattis! Jag fattar inte att ni orkat vänta så länge... Jag kollade TSH-värdet nyligen eftersom jag haft ett par missfall, men här såg det normalt ut. vet inte om jag ska vara glad eller besviken över det. Är det något fel så vill man ju veta det NU... Samtidigt är det ju alltid bra att värdena är normala :P Kluven...
Lycka till med bebisen när den tittar ut! :)