Inlägg från: Juronjaure |Visa alla inlägg
  • Juronjaure

7 månaden med försök.. Fler?

Thotis90 skrev 2013-02-06 14:15:47 följande:
    Nu har vi fått en tid för utredning! Torsdagen den 28/2 kl.08 skall vi få komma på första besöket.
    Vad skönt Thotis! Har ni försökt ganska precis ett år eller?
  • Juronjaure
    Ebba skrev 2013-02-22 11:50:26 följande:
    Åh tvålen och Dracarys, tråkigaste mensen kom! Hur känner ni, är ni redo för att ladda om?

Själv har jag sjuk PMS och känner mig jättedeppig! :( Har haft en konstig känsla i magen den senaste veckan som fått mig att misstänka att det kan vara nåt där inne men testade tokblankt i morse på ÄL+11 eller12 så det känns helkört... Två försök från att ha försökt i ett år och vi har idag bestämt oss för att om det inte blir plus den här månaden så ska vi kontakta fertilitetsläkaren och bestämma tid för ett första ivf-försök till i maj. Då har vi hunnit med två försök till och därmed försökt i ett år. Vi kommer visserligen öppna plånboken och göra det privat eftersom det är ca 9 månaders väntetid i landstingskön... Självklart ställer vi oss i kön också, men kör igång direkt. Känns bra att ha tagit ett beslut men ändå sjukt jobbigt! Förstår egentligen inte varför det tar emot så mycket, det blir ju ett barn oavsett hur det blev gjort...

Vad är era tankar kring ivf etc? Och tror ni att det är kört för mig den här månaden? BIM är tisdag eller onsdag och alltså ÄL + 11 eller 12 idag.

Kram på er!
    9 månaders väntetid??? Vilket län bor du i, det låter ju helt sjukt!
  • Juronjaure
    Ebba skrev 2013-02-22 12:16:44 följande:
    Stockholm... Vissa sjukhus är det upp till1,5 års väntetid.
    Herregud! Jag bor också i Sthlms län! Menar du att det kan ta 1,5 år EFTER att man har försökt att bli gravid i ett år, att ens få komma på en utredning...?
  • Juronjaure

Aha! Hehe, jag vill inte heller ha en julbebis, vilken dag som helst utom julafton! Blir jag gravid och den vill ut på julafton så tänker jag KNIPA!

• Juronjaure
    Ebba skrev 2013-02-25 19:41:58 följande:
    Men oj vad det är tyst här inne! Var håller ni hus?

Jag som har lite längre cykel än er andra har ju halkat lite efter och har BIM imorgon. Känns tyvärr precis som det brukar göra varje månad och jag testade negativt i morse så hoppet är inte så stort den här månaden heller.

Hur ligger ni andra till?
    Här är jag! :)

Har bim de närmsta dagarna. Mörka flytningar och inget tecken på graviditet. Blir nog mens snart. Trååååååkiiiiiigt! Försök 10 nästa månad.
  • Juronjaure
    Ebba skrev 2013-02-26 17:14:44 följande:
    Juronjaure, hur har det gått?
    Måste nog tolka det som att jag fick mens idag...:( Hade hoppats att mörka flytningar i en vecka skulle vara tecken på graviditet (avviker ju från hur det BRUKAR vara!), men nej...

Jäkla skit.
  • Juronjaure
    Pommac skrev 2013-02-28 13:28:33 följande:

Ojoj! Hoppas inte!! Det är ju trots allt rätt vanligt att man blöder så för i början utan att det behöver betyda nåt. Har du ringt någon?
    Själv har jag också bim idag men ingen mens än. Fick ett blödning igår efter sex. Men inget idag. Jag tänkte igår att den skulle starta igång men det verkar segt. Får vänts och se...
    Blöder så mycket, så det måste vara mf :( Tror inte man blöder så mkt om allt är som det ska. Kommer tydligen aldrig få vara glad över ett plus :(
  • Juronjaure
    Anonym (J) skrev 2013-02-28 19:49:09 följande:
    Men nej! Vad ledsamt att läsa Håller tummarna stenhårt att du slutar blöda och du får behålla lillkotten! Haft MF innan?
    Ja, hade ett i oktober...:(
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?