Inlägg från: Juronjaure |Visa alla inlägg
  • Juronjaure

7 månaden med försök.. Fler?

Jullebulle skrev 2013-03-05 00:04:18 följande:
    Hej, jag hoppar in här lite smått!
    Jag är en tjej från Stockholm som har legat hårt i bebisverkstaden i nu 16 månader. 

Jag sitter i den sitsen att jag är för ung för att få hjälp eller utredning. Jag har besökt gynekologer som inte vill ta tag i min situation och en förklarade efter ett vaginalt ultraljud att jag var helt frisk men hade en konstig livmoder(!?) Hon gav dock ingen information till mig som besitter denna "konstiga" livmoder.. 

Alla runt om mig vet att jag försökt få barn ett bra tag och det var ett stooort misstag att berätta! Så fort ämnen som bebis, gravid, barn, framtid eller till och med om man passerar en barnvagn får jag ledsna blickar, som om de tycker synd om mig. Innerst inne blir jag självklart ledsen men jag vill inte att någon jag känner ska tycka synd om mig.

Jag söker mig i alla fall hit till andra som sitter i liknande situationer eller i alla fall försöker få barn utan framgång  , så jag kan prata med någon som förstår och som kanske till och med kan ge råd och tips?

Jag har inte läst alla 83 sidor men jag har förstått att vi jobbar över i bebisvekstaden?  
    Välkommen hit! 16 månader lät väldigt jobbigt :( Får man ingen utredning om man är för ung...? Vart går gränsen...? Jag tycker du ska kontakta gyn igen och få en förklaring på vad en "konstig" livmoder innebär...
  • Juronjaure
    Anonym (tvålen) skrev 2013-03-21 22:55:56 följande:
    Godnatt alla kämpar därute. Ni kan väl hålla en tumme för mig imorgon?! Kanske berättar mer här senare. Viktig dag för mig imorgon. Borde ha sovit för länge sedan. Kram
    Håller tummar!
  • Juronjaure
    Thotis90 skrev 2013-04-09 13:50:40 följande:
    Jag har inte gett upp ännu. När jag var gravid senast testade jag negativt på dag 30 och plussade på dag 33. Jag är på dag 28 idag.
    Oj! Jamen då finns det ju hopp :) Håller tummarna! :)
  • Juronjaure
    Anonym (samma.) skrev 2013-04-12 19:16:45 följande:
    Jag tror att du hade ägglossning den 18. 

Jag är på Äl+5 nu. Känner mig som vanligt. Har börjat ge upp lite om att få ett plus nu.  
    Äl +5 är ju ingenting :) De flesta känner väl inget förrän ett par dar innan BiM? Utom de skengravida då, som känner sig gravida några dar efter ägglossning VARJE månad ;)
  • Juronjaure
    Anonym (samma.) skrev 2013-04-21 12:40:18 följande:
    Tack. Känns så skönt. Har ju varit med i denna tråden sen den startades, trodde aldrig att det skulle ta sig.
    Nu ger du hopp till oss andra också att det kan ta sig även om det dröjer....:)
  • Juronjaure

Sida 2?! Det kan vi inte gå med på! Är på äl+8 och har inga stora förhoppningar denna månad. Men lite finns allt kvar...

• Juronjaure
    Anonym (tvålen) skrev 2013-04-28 22:05:36 följande:
    Jag hoppas på dig!!! <3
    Åh tack :) Skönt att någon annan hoppas när jag inte orkar <3
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?