• ploten

Hur mycket betalar man en 15-åring som sitter barnvakt?

Vi har två barn, 5 och 3 år, och har precis hittat en bekants bekant som har en 15-åring som gärna vill sitta barnvakt. Vi har aldrig haft någon som kunnat ta barnen en kväll för att vi ska kunna gå ut och äta tillsammans eller gå på bio eller göra något annat kul, så vi ser jättemycket fram emot detta!

Frågan är bara hur mycket man betalar en 15-åring för att sitta barnvakt? Hur har ni gjort? 

• Svar på tråden Hur mycket betalar man en 15-åring som sitter barnvakt?
  • Miss P71

70 kr/timme tycker jag. eller ca 300kr för en hel kväll samt om hon/han ska sova över oxå.

• Dixxi

Karro 50 spänn? De fick jag när jag satt barnvakt 1995 och va 15 år.

500 för en kväll kan jag tycka, snålar man ser man inte röken av barnvakten sen!

• Aria

500?? Tjänar fan inte en utbildad sjuksköterska som jobbar natt en kväll efter skatt så ska en 15 åring få det?
    två hundra är alldeles lagomt att få direkt i handen för att ha suttit hemma hos någon annan en kväll och kollapå tv plus kanske lite smått och gott

• Miss P71
    Dixxi skrev 2012-11-03 23:14:48 följande:
    Karro 50 spänn? De fick jag när jag satt barnvakt 1995 och va 15 år.

500 för en kväll kan jag tycka, snålar man ser man inte röken av barnvakten sen!

Jag fick 50 kr / timmer när jag satt barnvakt på slutet av 80 talet...hahahahahaha
  • ploten

Oj, vad många olika bud! 50 kr/tim lät väldigt lite. Jag trodde kanske 100/tim. FInns det fler som har haft barnvakt?

• Aria

herregud med tanke på att en normal vuxen människa tjänar ca 70-90kr i timmen efter skatt och på det ska det ska alla utgifter betalas så tycker jag att 50 kronor SVART i timmen är mer än nog

när jag satt barnvakt så fick jag 120 kronor ibland lite mer för tre-4 timmar och det var alldeles utmärkt för mig som 15 åring.

Jag sitter gärna barnvakt åt dina barn en hel dag för 500 kronor rent i handen

• Makrame

Min 17-åring får 75-/h. Men det är aldrig mer än två timmar.

• pontus1992

100 i timmen, det blir väl inte så många timmar så man måste ju betala rätt högt timpris så att barnvakten verkligen tycker att det är värt det.. speciellt om ni nu verkligen vill ha tillgång till henne/honom igen, då ska ni absolut inte vara snåla.

Svar på tråden Hur mycket betalar man en 15-åring som sitter barnvakt?