• Aria

Hur mycket betalar man en 15-åring som sitter barnvakt?

500?? Tjänar fan inte en utbildad sjuksköterska som jobbar natt en kväll efter skatt så ska en 15 åring få det?
    två hundra är alldeles lagomt att få direkt i handen för att ha suttit hemma hos någon annan en kväll och kollapå tv plus kanske lite smått och gott

• Aria

herregud med tanke på att en normal vuxen människa tjänar ca 70-90kr i timmen efter skatt och på det ska det ska alla utgifter betalas så tycker jag att 50 kronor SVART i timmen är mer än nog

när jag satt barnvakt så fick jag 120 kronor ibland lite mer för tre-4 timmar och det var alldeles utmärkt för mig som 15 åring.

Jag sitter gärna barnvakt åt dina barn en hel dag för 500 kronor rent i handen

• Aria
    Loojsen skrev 2012-11-04 11:03:16 följande:
    100:- i timmen tycker jag känns rimligt. Först och främst är hon 15, och är säkert ute på äventyr på helgerna. Så då måste de ju endå locka lite att sitta barnvakt tex en fredagskväll :) kanske kan ha lägre timpris om de är en veckodag ;)
    Vad är det för 15 åringar som är ute och ränner på kvällar och nätter? Sådana 15 åringar skulle jag då inte vilja ha 15 åringar som är ute och ränner som barnvakt man måste välja de som passar ens barn väldigt noga
    och betala 500-700 för en hel kväll är alldeles för mycket för att bara sova den mesta av tiden
    min kompis osm jobbar på ett boende för barn då pratar vi 10 barn får 50 kronor i timmen efter kl 12 om det är sovjour och på det skattar han och betalar sina utgifter,

jag skulle aldrig betala sådana priser för en barnvakt men tack gode gud så behöver jag inte det då jag har stor släkt och alla ställer upp för varandra men vissa här inne föreslår drömpriser
  • Aria
    ploten skrev 2012-11-04 23:16:48 följande:

Ja, det var lite så jag tänkte också. Det blir inte så många timmar, men hon har ju ändå bundit upp sig den kvällen.
    Hon är 15 år gammal!!!!!!!
  • Aria
    pontus1992 skrev 2012-11-05 01:51:01 följande:
    vad ska en 15 åring göra på fredagkvällarna då?? sitta hemma och hålla mamma och pappa i hand?
    det är självklart att uppetar man någons tid så ska de ha betalt för det..
    nej för all del hon ska ut och ränna på kvällarna och supa sig full bakom ica........
    oavsett så är det eller bör det vara något positivt att få sitta, hyra en film och äta gott hos någon annan när man dessutom får betalt för det. Att betala 500 kronor svart till en 15 åring för ett par timmars i princip filmtittande och snaskätande är helt absurt och då tillhör jag ändå de som tjänar bra, riktigt bra hur är det tänkt att en normal familj där mamman eller pappan kanske får ut en 500 rent för enhel arbetsdag ska kunna lägga ut en 500 för att något barn ska sitta hemma i deras soffa och kolla på film med deras barn etc......

TS bor du i närheten så sitter jag gärna gratis så du och killen din kan få rå om varandra
  • Aria
    pontus1992 skrev 2012-11-05 02:40:24 följande:
    vilken syn du har på en 15 åring sitter man inte barnvakt så är man ute och super bakom ICA?  man kanske har en pojk/flickvän som man vill umgås med och det finns faktiskt de 15 åringar som inte super så fort de får chansen utan de kanske bara umgås med varandra nyktra. Man ska tänka på att en 15 åring har ett heltidsjobb som han/hon inte får betalt något för överhuvudtaget och jobbar de extra då så ska det väl uppskattas att de slösar den lilla fritid de har.. 
    vilken syn du själv har på en 15 åring må jag då säga. Det är fortfarande ett barn vi pratar om, och relativt ansvarsfulla föräldrar skulle inte låta sin 15 åring vara ute hur länge som helst en fredagskväll om det tex inte är ett undantag pga tex tjejmiddag, födelsedagsfest etc men i sådana fall finns det ingen 15 åring som skulle avböja detta för att sitta barnvakt så går 15 åringen med på att sitta barnvakt=hon hade ändå inget bättre för sig och precis som glada frun skrev så finns det ingen anledning att de ska ha mer än när det handlar om ett sommarjobb....

rena rama överdriften här, funderar på att lägga ner min byrå nu och börja jobba som barnvakt när folk har denna inställning
  • Aria
    ploten skrev 2012-11-06 21:54:24 följande:
    Oj, vilka upprörda känslor - jag tyckte att jag bara ställde en enkel fråga... Jag har svårt att förstå varför det skulle vara så upprörande om vi skulle råka ge vår barnvakt mer än vad vissa andra gör. Mitt största bekymmer är att vi skulle ge för lite och att det skulle bli känsligt med tanke på att hon är dotter till en bekants bekant men ändå inte så nära att de skulle våga säga ifrån om vi gav för lite. Då ger jag hellre lite mer så blir alla nöjda och glada (förutom vissa här). Vi är två arbetande vuxna med bra lön, så jag ser inte problemet.
    då var det väl en ganska onödig tråd du startade om du  nu h ar det så bra och gärna ger lite extra så använd bara sunt förnuft och ge så mycket du vill, trodde saken handla om att du själv inte hade så bra ställt och inte ville göra bort dig.

Om du nu har råd så ge henne 1500 kronor för en kväll, du har ju råd och så slipper du oroas över att hon eller hennes föräldrar tar illa upp och sen har du barnvakt stand by för resten av livet om du så önskar
Svar på tråden Hur mycket betalar man en 15-åring som sitter barnvakt?