• ploten

Hur mycket betalar man en 15-åring som sitter barnvakt?

Vi har två barn, 5 och 3 år, och har precis hittat en bekants bekant som har en 15-åring som gärna vill sitta barnvakt. Vi har aldrig haft någon som kunnat ta barnen en kväll för att vi ska kunna gå ut och äta tillsammans eller gå på bio eller göra något annat kul, så vi ser jättemycket fram emot detta!

Frågan är bara hur mycket man betalar en 15-åring för att sitta barnvakt? Hur har ni gjort? 

• Svar på tråden Hur mycket betalar man en 15-åring som sitter barnvakt?
  • ploten

Oj, vad många olika bud! 50 kr/tim lät väldigt lite. Jag trodde kanske 100/tim. FInns det fler som har haft barnvakt?

• ploten
    pontus1992 skrev 2012-11-04 05:36:54 följande:
    100 i timmen, det blir väl inte så många timmar så man måste ju betala rätt högt timpris så att barnvakten verkligen tycker att det är värt det.. speciellt om ni nu verkligen vill ha tillgång till henne/honom igen, då ska ni absolut inte vara snåla.

Ja, det var lite så jag tänkte också. Det blir inte så många timmar, men hon har ju ändå bundit upp sig den kvällen.
  • ploten

Oj, vilka upprörda känslor - jag tyckte att jag bara ställde en enkel fråga... Jag har svårt att förstå varför det skulle vara så upprörande om vi skulle råka ge vår barnvakt mer än vad vissa andra gör. Mitt största bekymmer är att vi skulle ge för lite och att det skulle bli känsligt med tanke på att hon är dotter till en bekants bekant men ändå inte så nära att de skulle våga säga ifrån om vi gav för lite. Då ger jag hellre lite mer så blir alla nöjda och glada (förutom vissa här). Vi är två arbetande vuxna med bra lön, så jag ser inte problemet.

Svar på tråden Hur mycket betalar man en 15-åring som sitter barnvakt?