Inlägg från: pontus1992 |Visa alla inlägg
  • pontus1992

Hur mycket betalar man en 15-åring som sitter barnvakt?

100 i timmen, det blir väl inte så många timmar så man måste ju betala rätt högt timpris så att barnvakten verkligen tycker att det är värt det.. speciellt om ni nu verkligen vill ha tillgång till henne/honom igen, då ska ni absolut inte vara snåla.

• pontus1992
    WickanD skrev 2012-11-04 10:14:21 följande:
    Jag får 500kr varje gång jag är barnvakt och det är jag cirka 3-4 timmar åt gången om det inte är fredag kväll då kan det hända att jag är det lite längre. Detta är mina små syskon som är 9,5 och 1år. Dock är jag inte 15 utan 21år. Men att uppskatta sin barnvakt är viktigt. Annars kan man vara utan. Dock vet jag inte hur mycket ni tjänar men mina föräldrar tjänar ganska bra!

tar du betalt för att passa dina syskon???? herregud antar du bor hemma? en liten fråga drar de av barnpassningspengarna du tjänar på hyran och maten du betalar till dina föräldrar???
  • pontus1992
    Aria skrev 2012-11-05 01:34:06 följande:
    Hon är 15 år gammal!!!!!!!
    vad ska en 15 åring göra på fredagkvällarna då?? sitta hemma och hålla mamma och pappa i hand?
    det är självklart att uppetar man någons tid så ska de ha betalt för det..
  • pontus1992
    Aria skrev 2012-11-05 02:14:00 följande:
    nej för all del hon ska ut och ränna på kvällarna och supa sig full bakom ica........
    oavsett så är det eller bör det vara något positivt att få sitta, hyra en film och äta gott hos någon annan när man dessutom får betalt för det. Att betala 500 kronor svart till en 15 åring för ett par timmars i princip filmtittande och snaskätande är helt absurt och då tillhör jag ändå de som tjänar bra, riktigt bra hur är det tänkt att en normal familj där mamman eller pappan kanske får ut en 500 rent för enhel arbetsdag ska kunna lägga ut en 500 för att något barn ska sitta hemma i deras soffa och kolla på film med deras barn etc......

TS bor du i närheten så sitter jag gärna gratis så du och killen din kan få rå om varandra
    vilken syn du har på en 15 åring sitter man inte barnvakt så är man ute och super bakom ICA?  man kanske har en pojk/flickvän som man vill umgås med och det finns faktiskt de 15 åringar som inte super så fort de får chansen utan de kanske bara umgås med varandra nyktra. Man ska tänka på att en 15 åring har ett heltidsjobb som han/hon inte får betalt något för överhuvudtaget och jobbar de extra då så ska det väl uppskattas att de slösar den lilla fritid de har.. 
  • pontus1992
    2211 skrev 2012-11-04 12:36:23 följande:
    100 kr i timmen är inte rimligt någonstans eftersom det är många vuxna som inte ens får det när de arbetar. Bortskämda snorungar kanske kräver mer än 50 kr men ungdomar med normala hjärnor och en vettig uppfostran gör det inte.
    som jag sa en 15 årig snorunge har ett helt obetalt heltidsarbete och då ska de väl kunna tjäna lite då deras fritid utnyttjas av vuxna som faktiskt har skaffat barnen.
  • pontus1992
    Aria skrev 2012-11-05 10:07:08 följande:
    vilken syn du själv har på en 15 åring må jag då säga. Det är fortfarande ett barn vi pratar om, och relativt ansvarsfulla föräldrar skulle inte låta sin 15 åring vara ute hur länge som helst en fredagskväll om det tex inte är ett undantag pga tex tjejmiddag, födelsedagsfest etc men i sådana fall finns det ingen 15 åring som skulle avböja detta för att sitta barnvakt så går 15 åringen med på att sitta barnvakt=hon hade ändå inget bättre för sig och precis som glada frun skrev så finns det ingen anledning att de ska ha mer än när det handlar om ett sommarjobb....

rena rama överdriften här, funderar på att lägga ner min byrå nu och börja jobba som barnvakt när folk har denna inställning
    men vilken tid BÖRJAR  man som barnvakt knappast efter 11 el 12  vilket är väl en rätt naturlig tid för en 15 åring att senast vara hemma en fredag. Antar inte din 15 åring måste vara hemma kl 19 en fredag kväll

Svar på tråden Hur mycket betalar man en 15-åring som sitter barnvakt?