• Anonym

Min pojkvän vill inte att jag hör av mig :(

Jag och min pojkvän bor 10 mil ifrån varandra, under veckorna så är våran enda kontakt genom telefon och dator, jag tycker att kontakten är viktig, man vill väl höras av om man älskar varandra?
    Nu tror jag att han har hittat någon annan, han sade igår att han vill "tagga" ner på kontakten, jag blev jätteledsen och försökte ringa men han skrev att han måste sova.. såhär ser en vanlig dag ut i våran kontakt :

SMS ( skriver rätt av telefonloggen )

Jag 06.30 - God morgon älskling :) Har du vaknat? Jag älskar dig <3
    Jag 07.00  - Har du sovmorgon idag ?:)<3
    Han 07.25 - Godmorgon sötnos, jag vaknade inte av larmet på mobilen, måste skynda mig nu ringer dig på lunchen,puss.

Jag 07.27 - Okej, ring sen då :) Älskar dig <3
    Jag 09.00 - Jag saknar dig :( snart ses vi, puss <3
    Jag 09:45 - Har du inte tid att skriva idag?:)<3

11.30 Han ringer, vi pratar i en halvtimme

Jag 12.10- saknar redan din röst<3 puss älskar dig hjärtat
    Han 12:34- Love you too
    Jag 12:50 - Ringer du när du har slutat ?:)
    Jag 13:00 - hoho?
    Jag 13:30 - Saknar dig:)<3

Han 16.34 -Jag ringer dig ikväll, ska byta däck på bilarna med Jonne, love you!
    Jag 16:37 - Okej, tar det lång tid ?:) Älskar dig
    Han 16:42 - Någon timme eller två
    Jag 16:45 - Okej, vad glad jag blir när du säger att du älskar mig tillbaka..:/
    Han 16.47 - Men jag skrev ju det tidigare, ringer sen:)

Jag 18:00 - Är ni klara? :) puss
    Jag 18:20 - hoho ?

Provar ringa 18:30, utan svar.

Han ringer upp 19:02 och vi pratar i en timme ungefär.

Jag 20:30 - ska du sova tidigt idag ?:)
    Han 20:43 - Jao :) Ska upp tidigt ju-
    Jag 20:44 - Ringer du och säger godnatt då ?:) Puss
    Han 20:46 - Japp älskling :)

Sen skrev vi lite på facebook sen skulle han fixa något att äta.

Jag 22:14 - Ska du sova snart ?:)puss
    Jag 22.18 - Hoho ?:)

Provar ringa vid 23 utan svar, ringer tio minuter senare och han har somnat i soffan säger han , vi pratar en stund och säger Godnatt.

Sen mitt sista sms 23:55 - Godnatt, jag älskar dig mest, pussar, saknar dig <3 <3 :)

Som ni ser så är han ju knappt intresserad av att prata med mig, tror ni att han har träffat någon annan`?:/ 

• Svar på tråden Min pojkvän vill inte att jag hör av mig :(
  • Anonym

jag höll mig från att morgonsmsa men han gjorde det inte heller:(
    Tänkte se om han skulle skriva, så jag smsade vid 11

Jag 11.00 - vad tyst du är :/ Vill du inte vara med mig så kan du väl säga det istället för att låtsas och sakta sudda ut mig ur ditt liv??:(

Han ringde upp 11:30 och sa att han tänkt ringa på lunchen, att han tänkte att jag sov och inte ville väcka mig med signalen av smset.. dålig ursäkt ./ vi pratade en halvtimme iallafall.

Jag 12:25 - är du säker på att du älskar mig?
    han 12.34 - JA!:) Jag måste jobba nu, ringer dig senare.Puss

sen har jag inet smsat något mer 

• Anonym (?)

Jag kan inte läsa smskonversationen i TS. Är det bara jag eller?

• Anonym (Men snälla)

Men snälla nån, så där höll jag på med med min första pojkvän och då var jag 17 år.
    Du är 22 år och sjukskriven (uppenbarligen har tråkigt och tycker synd om dig själv), lägg ner! Eller så kommer du att inte ha någon pojkvän alls snart! Och det har inte med att han är kille och kan inte visa sin kärlek för han är nog säkert en schysst kille, men vem orkar med en stalker? För stalka kallar jag detta beteende.

Självmedömkan spyr jag på! Ta dig samman, ut på en promenad (om inte det går, sätt igång en film) och rensa tankarna från detta och sluta bete dig som du vore den som är mest synd om i hela världen.

• Anonym
    ardath bey skrev 2012-10-22 15:58:28 följande:
    TS - där slog du nog spiken i kistan.
    ?
  • Marionettdocka
    Anonym skrev 2012-10-22 15:56:06 följande:

Jag 11.00 - vad tyst du är :/ Vill du inte vara med mig så kan du väl säga det istället för att låtsas och sakta sudda ut mig ur ditt liv??:(

Han ringde upp 11:30 och sa att han tänkt ringa på lunchen, att han tänkte att jag sov och inte ville väcka mig med signalen av smset.. dålig ursäkt ./ vi pratade en halvtimme iallafall.

Jag vet inte hur man ska kunna hjälpa dig för du verkar helt sakna sjukdomsinsikt.

Det där är en jättebra strategi om du vill bli av med honom.

Om du vill behålla honom:
    SMS:a BARA när han SMS:at dig
    Skriv aldrig någonsin mer hoho
    Skriv jag älskar dig högst en gång per dag, gärna mycket mer sällan
    Fråga aldrig varför han inte hört av sig
    Skaffa dig ett eget liv
  • NadiaMi

Men snälla TS.
    Att han inte skickar sms flera gånger om dagen är INTE samma sak som att han vill göra slut.

Pratar ni överhuvudtaget om något annat än ditt behov av bekräftelse?
    Och sedan när är det en dålig ursäkt att inte vilja väcka någon som sover?
    Snarare är det en antydan om att han skulle uppskatta att få den vänligheten själv, så han får en chans att vakna av väckarklockan istället för av tre sms tätt inpå varandra som frågar om han har vaknat, vad han håller på med och varför han inte svarar...

Du måste göra något åt detdär bekräftelsebehovet, annars kommer han tids nog att tröttna.

Bra iallafall att du har fått ner mängden sms idag. Fortsätt så, och sätt en gräns för hur många du tillåter dig själv att skicka.
    Nästa steg blir att skriva något annat än begäran om bekräftelse för hans känslor i varenda meddelande. Som t.ex. "Hoppas du fick sova bra inatt och att allt funkar som det ska på jobbet. <3"
    Meddelanden UTAN krav på att han måste svara i kärleksfulla termer helt enkelt.

Och så en fråga till dig TS;
    Vad skulle krävas för att du skulle kunna lita på att han älskar dig utan att han säger orden "jag älskar dig"?

• slemtorsk i din bralla
    Anonym skrev 2012-10-22 15:58:56 följande:
    ?
    ja genom att pressa honom ytterligare... och kräva bekräftelse.. "om du inte vill vara med mig...."

JAG LOVAR... om han inte vill vara med dig så säger han det.. du pressar fram det genom att tjata....

Prata med honom om några dagar och förklara att du VET att du gått till överdrift och att du ska försöka skärpa dig (om det är din plan) så kan ni göra upp en plan att ni tex messar och säger god morgon och sen att ni ringer på kvällen och pratar...OM inte någon av er har andra planer, tänk tex om han ska gå på bio med några polare, gå o träna eller åka till sina föräldrar för att ge några exempel.. då kanske han inte kan ringa dig just den kvällen och prata bort en halvtimma...jag förstår inte ens vad ni pratar om ifall ni rings varje dag plus alla dessa sms....

Det kan ju inte finnas något kvar att prata om när ni väl ses!?!?!?

OCH om du är sjukskriven, kan inte du åka till honom i veckan och sova över någon natt istället för att trackasera honom med sms????
  • Anonym (Kråkes mamma)

Inte för att vara elak eller så men stilla dig en aning, lägg ifrån dig mobilen och gör något annat. Att ständigt söka bekräftelse på att han älskar dig tillsammans att du tror att han ljuger/kommer med dåliga ursäkter om varför han inte svarat gör dig väldigt oattraktiv.

• Anonym
    jag höll mig från att morgonsmsa men han gjorde det inte heller:( Tänkte se om han skulle skriva, så jag smsade vid 11 Jag 11.00 - vad tyst du är :/ Vill du inte vara med mig så kan du väl säga det istället för att låtsas och sakta sudda ut mig ur ditt liv??:( Han ringde upp 11:30 och sa att han tänkt ringa på lunchen, att han tänkte att jag sov och inte ville väcka mig med signalen av smset.. dålig ursäkt ./ vi pratade en halvtimme iallafall. Jag 12:25 - är du säker på att du älskar mig? han 12.34 - JA!:) Jag måste jobba nu, ringer dig senare.Puss sen har jag inet smsat något mer 

Vilket tålamod han har! Jag hade gjort processen kort med dig för länge sedan. Jag har oerhört svårt för folk som inte kan klara av att hålla minsta frustration inom sig. Det är inte roligt när allt handlar om relationen. Du känner dig utsuddad ur din partners liv om han inte svarar på ditt hoande inom av dig stipulerad tid (knappa fem minuter), det är att ställa alltför långtgående krav på bekräftelse. Du kommer att holka ur det han känner för dig så till den grad att han förmodligen efter att er tid tillsammans är över kommer att se tillbaka på detta som något av det värsta han varit med om.
Svar på tråden Min pojkvän vill inte att jag hör av mig :(