• Anonym

Min pojkvän vill inte att jag hör av mig :(

Jag och min pojkvän bor 10 mil ifrån varandra, under veckorna så är våran enda kontakt genom telefon och dator, jag tycker att kontakten är viktig, man vill väl höras av om man älskar varandra?
    Nu tror jag att han har hittat någon annan, han sade igår att han vill "tagga" ner på kontakten, jag blev jätteledsen och försökte ringa men han skrev att han måste sova.. såhär ser en vanlig dag ut i våran kontakt :

SMS ( skriver rätt av telefonloggen )

Jag 06.30 - God morgon älskling :) Har du vaknat? Jag älskar dig <3
    Jag 07.00  - Har du sovmorgon idag ?:)<3
    Han 07.25 - Godmorgon sötnos, jag vaknade inte av larmet på mobilen, måste skynda mig nu ringer dig på lunchen,puss.

Jag 07.27 - Okej, ring sen då :) Älskar dig <3
    Jag 09.00 - Jag saknar dig :( snart ses vi, puss <3
    Jag 09:45 - Har du inte tid att skriva idag?:)<3

11.30 Han ringer, vi pratar i en halvtimme

Jag 12.10- saknar redan din röst<3 puss älskar dig hjärtat
    Han 12:34- Love you too
    Jag 12:50 - Ringer du när du har slutat ?:)
    Jag 13:00 - hoho?
    Jag 13:30 - Saknar dig:)<3

Han 16.34 -Jag ringer dig ikväll, ska byta däck på bilarna med Jonne, love you!
    Jag 16:37 - Okej, tar det lång tid ?:) Älskar dig
    Han 16:42 - Någon timme eller två
    Jag 16:45 - Okej, vad glad jag blir när du säger att du älskar mig tillbaka..:/
    Han 16.47 - Men jag skrev ju det tidigare, ringer sen:)

Jag 18:00 - Är ni klara? :) puss
    Jag 18:20 - hoho ?

Provar ringa 18:30, utan svar.

Han ringer upp 19:02 och vi pratar i en timme ungefär.

Jag 20:30 - ska du sova tidigt idag ?:)
    Han 20:43 - Jao :) Ska upp tidigt ju-
    Jag 20:44 - Ringer du och säger godnatt då ?:) Puss
    Han 20:46 - Japp älskling :)

Sen skrev vi lite på facebook sen skulle han fixa något att äta.

Jag 22:14 - Ska du sova snart ?:)puss
    Jag 22.18 - Hoho ?:)

Provar ringa vid 23 utan svar, ringer tio minuter senare och han har somnat i soffan säger han , vi pratar en stund och säger Godnatt.

Sen mitt sista sms 23:55 - Godnatt, jag älskar dig mest, pussar, saknar dig <3 <3 :)

Som ni ser så är han ju knappt intresserad av att prata med mig, tror ni att han har träffat någon annan`?:/ 

• Svar på tråden Min pojkvän vill inte att jag hör av mig :(
  • ardath bey

Nu vet jag inte hur lätt- eller svårsövd TS pojkvän är men om han har tydligt sagt till TS att han ska sova tidigt så är det ju väldigt dålig stil av TS att ringa honom kl 23 och väcka honom. TS, du saboterar kanske hans nästa arbetsdag!

• Anonym (tagganer)

om varje dag ser ut sådär så låter du i mina öron som en väldigt osäker person. varför jag skriver så är för att jag varit som dig och det är ett under att min man valde att stanna. du kanske skulle behöva prata med någon på riktigt och inte här på familjeliv, försök umgås med vänner och hitta på andra saker annars kan jag nästan lova att detta inte kommer att hålla.

• Rockelina

Såg att du är sjukskriven. Men ingen människa orkar vara någon annans kanal för allt hela dagen. Snälla försök låta honom kontakta dig lite så att ni gör varannan gång ett tag- hör inte av dig till honom med krav på att han ska höra av sig tillbaka på en gång. Om du smsar är det väl för att du vill berätta för honom att du tänker på honom.

Om du gör det bara för att få höra det tillbaka blir det jobbigt.

Du vill nog inte riskera att kväva relationen.

Hade jag varit dig hade jag tagit ett öppet samtal med killen, bett om ursäkt för att jag varit så kvävande och sagt till honom att nu tar vi nya tag - fråga honom lite hur HAN vill ha det också - allt för att göra relationen bättre.

Kan bara gå till mig själv och jag blir vanisnning  på folk som själv vill ha kontakt på sekunden DE vill nånting och inte tänker på att jag kan ha annat att göra - t ex fortsätter ringa när de hör det är upptaget i min lur så att mitt pågående samtal störs av pip i luren och så.

Jag har också haft långtråkiga ensamma perioder hemma - men ta det osm en läxa i att lära dig sysselsätta dig själv. Det är man tvungen att klara av här i livet. Skapa, läs, ut och gå - hitta på kul saker att göra som du kan göra när du vill själv . Lycka till!   

• Anonym

Har bara läst trådstart... Jag förstår om din kille tycker ni ska dra ned på kontakten.
    Det är helt okej att skriva mycket till sin älskling. Men att hela tiden göra hjärtan, skriva puss femtielva ggr om dagen och söka bekräftelse på om han älskar dig och nästan få panik när han inte svarar på dina mess på en gång ...DET är tröttsamt.

Jag tror faktiskt han börjar känna sig kvävd och kontrollerad.

• Spacefrog
    Anonym skrev 2012-10-22 01:35:51 följande:
    Jag och min pojkvän bor 10 mil ifrån varandra, under veckorna så är våran enda kontakt genom telefon och dator, jag tycker att kontakten är viktig, man vill väl höras av om man älskar varandra?
    Nu tror jag att han har hittat någon annan, han sade igår att han vill "tagga" ner på kontakten, jag blev jätteledsen och försökte ringa men han skrev att han måste sova.. såhär ser en vanlig dag ut i våran kontakt :

SMS ( skriver rätt av telefonloggen )

Jag 06.30 - God morgon älskling :) Har du vaknat? Jag älskar dig <3
    Jag 07.00  - Har du sovmorgon idag ?:)<3
    Han 07.25 - Godmorgon sötnos, jag vaknade inte av larmet på mobilen, måste skynda mig nu ringer dig på lunchen,puss.

Jag 07.27 - Okej, ring sen då :) Älskar dig <3
    Jag 09.00 - Jag saknar dig :( snart ses vi, puss <3
    Jag 09:45 - Har du inte tid att skriva idag?:)<3

11.30 Han ringer, vi pratar i en halvtimme

Jag 12.10- saknar redan din röst<3 puss älskar dig hjärtat
    Han 12:34- Love you too
    Jag 12:50 - Ringer du när du har slutat ?:)
    Jag 13:00 - hoho?
    Jag 13:30 - Saknar dig:)<3

Han 16.34 -Jag ringer dig ikväll, ska byta däck på bilarna med Jonne, love you!
    Jag 16:37 - Okej, tar det lång tid ?:) Älskar dig
    Han 16:42 - Någon timme eller två
    Jag 16:45 - Okej, vad glad jag blir när du säger att du älskar mig tillbaka..:/
    Han 16.47 - Men jag skrev ju det tidigare, ringer sen:)

Jag 18:00 - Är ni klara? :) puss
    Jag 18:20 - hoho ?

Provar ringa 18:30, utan svar.

Han ringer upp 19:02 och vi pratar i en timme ungefär.

Jag 20:30 - ska du sova tidigt idag ?:)
    Han 20:43 - Jao :) Ska upp tidigt ju-
    Jag 20:44 - Ringer du och säger godnatt då ?:) Puss
    Han 20:46 - Japp älskling :)

Sen skrev vi lite på facebook sen skulle han fixa något att äta.

Jag 22:14 - Ska du sova snart ?:)puss
    Jag 22.18 - Hoho ?:)

Provar ringa vid 23 utan svar, ringer tio minuter senare och han har somnat i soffan säger han , vi pratar en stund och säger Godnatt.

Sen mitt sista sms 23:55 - Godnatt, jag älskar dig mest, pussar, saknar dig <3 <3 :)

Som ni ser så är han ju knappt intresserad av att prata med mig, tror ni att han har träffat någon annan`?:/ 
    Gud vad skönt. För en gångs skull ska jag tillåta mig att vara med i, eh, masspsykosen

TS. Min första tanke: vad håller du på med?

1. Skriv inte glada smileys om du egentligen är besviken och frustrerad. Det skapar bara avstånd och fjärmande.
    2. Är du rädd för att att vara ensam, för att du längtar efter trygghet och gemenskap? I så fall behöver du hitta flera partners. Med den intensitet du har kommer en enda person inte att orka med. Tyvärr lever vi i ett samhälle där monogami är norm, och en enda person förväntas kunna tillgodose alla våra behov. I ditt fall är det uppenbart otillräckligt. Kanske kan polyamori / relationsanarki vara något för dig? Så kan du ha tre partners, och de kan alla tre slappna av utan att få skuldkänslor och dåligt samvete av dina "hoho?"-SMS.

• Anonym

Jisses! Han har nog annat för sig än att sitta med telefonen i handen och smsa varannan minut!

Så jag säger som han, tagga ner.
    Jag och min man hade distansförhållande första året, och det räckte med ett sms om dagen och sen ett telefonsamtal varje kväll.  

• Anonym

På riktigt?

han skriver att han ringer på lunchen. Sen håller du på & SMS-terrar halva förmiddagen?

Ge karln lite utrymme, annars lär han nog dumpa dig..

• LeaveMeAlone
    Anonym skrev 2012-10-22 12:49:41 följande:

Du: Hoho? :)

Du: Hoho? :)

Du: Hoho? Älskade pussgurkilurk? :)

Du: HOHO!? :)

Du: HOHO!?!?!?!?!?!? :)

Du: Äääälskling!?!?! HOHO ?? :)

Du: HOHO !?!??!  :(

Du: HOHO!? HOHO!??! HOHO!?!?!?!?!? >:(

Du: ÄÄÄÄÄLSKLIIIING!?! HOHO :'(

Han: 

hahaha..

• Anonym (inga frågor)

Jag och min sambo skickar massvis med gulliga sms till varandra men det är ytterst sällan som vi ifrågasatt den andra när vi inte får svar. Man svarar helt enkelt när man har sett meddelandet och har tid att svara. Tar det några timmar så gör det. Vi har båda annat för oss än att passa mobilen hela dagen.

Mitt råd till TS är att undvika att ställa frågor i smsen. Inget "har du sovmorgon?", "hoho?" eller "hur lång tid tar det?" om det inte verkligen är viktigt att du vet. I måttliga mängder är det för all del ingen fara, men jag tror att han har fått en liten överdos nu och behöver känna att du inte kontrollerar honom utan bara älskar honom.

• Anonym (Oj)

TS Om din kille inte svarar på 10 minuter blir du orolig och undrar om något hänt: Lugna ner dig, han kanske bara gick på toa eller har ett viktigt möte, eller inte hörde mobilen? Varför känner du att du måste skriva om dina känslor i varje SMS? Varför blir du osäker när inte han skriver exakt som du tillbaka? Du ger honom dåligt samvete och får honom att må dåligt när han inte kan vara sig själv och du kväver honom. Ta ett steg tillbaka annars kommer du kanske förlora honom. Som andra sagt: Sätt på en film. Vänta tills han kommer hem, ge honom då en kram, skit i att SMSa så mycket!

Svar på tråden Min pojkvän vill inte att jag hör av mig :(