• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Rebban
    Brumma skrev 2012-11-07 11:06:45 följande:
    Tips till alla som börjat må illa. Ha några osötade kex i handväskan att knapra på när det behövs. Förra graviditeten köpte jag med kanelsmak, men det kände jag inte för denna gången. Köp ingefära och blanda i tet. Jag köpte pulver i en hälsokostbutik sist o hade i en påse medans tet drog sig. Det finns torkad ingefära att tugga på oxå. Det hjälpte - nackdelen var att jag tillslut fick svårt för ren ingefära :)

Osötade kex? Kommer du ihåg vilket märke? Jag letade i matbutiken men kunde inte hitta några som var osötade...
    Ska absolut testa om ingerfära fungera mot illamåndet.
  • MalinTherese
    Toja skrev 2012-11-06 18:44:59 följande:
    Jag måste nog vara yngst här. Hoppas ingen dömer mig !
    Jag var 19 när jag fick min son :) skulle aldrig dömma någon vare sig dom var gammal eller ung!
    det är inte åldern som bestämmer hurvida man är mamma till sitt barn :)

Tycker det är ett superhärligt gäng i denna tråd =) 
  • Brumma
    Rebban skrev 2012-11-07 13:45:59 följande:
    Osötade kex? Kommer du ihåg vilket märke? Jag letade i matbutiken men kunde inte hitta några som var osötade... Ska absolut testa om ingerfära fungera mot illamåndet.

Haha, nä helt osötat går nog tyvärr inte att hitta idag :( Jag köpte ngt som är mellanting mellan kex o knäckebröd. Jag fastnade för Wasas runda kanelknäcke. Det är en hel del socker i men den "smakar" inte sött - om du förstår vad jag menar... Jag klarade inte av sötsaker alls de första månaderna förra gången, faktum är att jag knappt ätit ngt sött på två veckor nu heller :) Men denna gång har jag köpt hem tunt fiberknäcke att ha i väskan. Knepet, för mig, var att tugga på ngt som inte smakade sött varje gång jag kände hunger. För blev jag hungrig mådde jag illa... En kompis till mig kräktes direkt om hon blev hungrig. Hon hade mackor med sig jämt. Minns att hon vaknade mitt i natten, hungrig - hann bara tänka. - fan oxå, o så kräktes hon... Men så illa är det ovanligt att det blir :)
  • Toja
    MalinTherese skrev 2012-11-07 14:13:00 följande:
    Jag var 19 när jag fick min son :) skulle aldrig dömma någon vare sig dom var gammal eller ung!

det är inte åldern som bestämmer hurvida man är mamma till sitt barn :)

Tycker det är ett superhärligt gäng i denna tråd =) 

Verkligen skönt att höra ! Jag är väldigt nojjig av mig, men är så glad att jag gick med i denna gruppen.

Någon mer som har finnar så in i h****** ?
  • Happyfeet8

Hej alla! Jag hoppar också gärna in här. Bf 7 juli, första barnet. Ni får gärna lägga till mig på listan.

Mår inte tip-top och kände långt innan testerna visade positivt att jag var gravid. Kräks var och varannan dag, (ngn annan som kan må bra ena dagen och jättedåligt andra?) Har försökt klura på om viss mat gör att jag mår sämre, men inte hittat ngt mönster.

Har varit hemma från jobbet en dag för att jag kräktes hela morgonen, känns som att det kan bli fler dagar. hur gör ni andra/har ni gjort vid tidigare graviditeter? har ni berättat tidigt för arbetsgivaren? Jag vill ju egentligen inte behöva säga något än eftersom det fortfarande är så tidigt... men kan ju te sig ganska konstigt om man är hemma för magsjuka ngn gång i veckan?  

• Laconian

Skogsälva: Vad tråkigt :( Vi håller tummarna att det går bättre nästa gång.

Brumma: oj vad gott det där lät. Det ska jag också göra! Kom ihåg att använda hela linfrön, tydligen är krossade linfrön farliga för att de innehåller vätecyanid.

Illes: jag ringde också om inskrivning- ska in i min graviditetsvecka 12. Kändes sent, eller blir det senare med andra barnet?

Toja: JAG! Fy fan hur jag ser ut i ansiktet! Jag sminkade mig t.o.m när vi skulle till soptippen med massa skräp för att jag skäms! Hahhahahahaha

• MalinTherese
    Toja skrev 2012-11-07 15:22:33 följande:

Verkligen skönt att höra ! Jag är väldigt nojjig av mig, men är så glad att jag gick med i denna gruppen.

Någon mer som har finnar så in i h****** ?
    det tycker jag inte att du ska vara, du ska bli mamma och har en riktigt härlig tid framför dig :) Var dig själv bara och njut njut njut :)

Ja finnarna ploppar upp lite nu å då, nästan så de känns som om de är en j*vla koloni utav dom ibland! 
  • Toja
    Laconian skrev 2012-11-07 15:44:00 följande:
    Skogsälva: Vad tråkigt :( Vi håller tummarna att det går bättre nästa gång.

Brumma: oj vad gott det där lät. Det ska jag också göra! Kom ihåg att använda hela linfrön, tydligen är krossade linfrön farliga för att de innehåller vätecyanid.

Illes: jag ringde också om inskrivning- ska in i min graviditetsvecka 12. Kändes sent, eller blir det senare med andra barnet?

Toja: JAG! Fy fan hur jag ser ut i ansiktet! Jag sminkade mig t.o.m när vi skulle till soptippen med massa skräp för att jag skäms! Hahhahahahaha

Haha Ojdå ! Jag har fått mellan brösten o troskanten och massa ställen jag aldrig haft finnar på eller sällan får. Pormaskar också !
  • Fåret Shaun
    Laconian skrev 2012-11-07 15:44:00 följande:
    Här har de gjort om, istället för inskrivning i v10-12 är det i v6-7 nu
    Det är fint att peka
  • Toja
    MalinTherese skrev 2012-11-07 15:51:19 följande:
    det tycker jag inte att du ska vara, du ska bli mamma och har en riktigt härlig tid framför dig :) Var dig själv bara och njut njut njut :)

Ja finnarna ploppar upp lite nu å då, nästan så de känns som om de är en j*vla koloni utav dom ibland! 

Ja ! Jag ska göra allt för att få njuta p inte tänka så mycket !

Det roliga var några dagar innan jag visste att jag var gravid så var jag och min sambo i min lägenhet o skulle hämta räkningar (måste ha kvar min lägenhet, annars kan jag inte fortsätta gå i skola i den kommunen) och jag kollade i min garderob o fick någon instinkt att ta med bebistäckena som jag fick av min mamma när jag flyttade hemifrån. Två var mina o ett var min storebrors som vi hade när vi var bebisar. Så varje gång jag tycker allt känns så overkligt och är "too good to be true" så tar jag fram dom o kollar på dom numera :)
Svar på tråden - bf juli 2013 -