Inlägg från: Happyfeet8 |Visa alla inlägg
  • Happyfeet8

- bf juli 2013 -

Hej alla! Jag hoppar också gärna in här. Bf 7 juli, första barnet. Ni får gärna lägga till mig på listan.

Mår inte tip-top och kände långt innan testerna visade positivt att jag var gravid. Kräks var och varannan dag, (ngn annan som kan må bra ena dagen och jättedåligt andra?) Har försökt klura på om viss mat gör att jag mår sämre, men inte hittat ngt mönster.

Har varit hemma från jobbet en dag för att jag kräktes hela morgonen, känns som att det kan bli fler dagar. hur gör ni andra/har ni gjort vid tidigare graviditeter? har ni berättat tidigt för arbetsgivaren? Jag vill ju egentligen inte behöva säga något än eftersom det fortfarande är så tidigt... men kan ju te sig ganska konstigt om man är hemma för magsjuka ngn gång i veckan?  

• Happyfeet8
    Laconian skrev 2012-11-08 19:05:51 följande:
    Någon mer som smörjer magen? Jag gjorde det sist med Weledas olja för att förebygga bristningar. Vet inte om jag till 100% tror på att det hjälper men peppar, peppar- fick inte en enda bristning sist (dock fick jag på lår och bröst men där smörjde jag inte...! )

Det tillhör min lilla kvällsritual nu så jag får köra på och se hur det blir denna gången. Kan ju variera från gång till gång säkert hur man drabbas.
    var köper du sån olja? jag har redan bristningar på lår sedan tidigare.. fick det redan när jag var 11.. är inte överviktig, men gissar att det är ärftligt.. min mamma har massor också, men inga på magen fast hon genomgått tre grav. Min fasa är att jag ska få även där då jag har på lår, höfter och bröst (mamma har bara låren). Om olja "kanske" kan hjälpa är det lätt värt ett försök! :)
  • Happyfeet8
    MalinTherese skrev 2012-11-08 23:52:50 följande:
    Bruna flytningar nu... Börjar känna att jag inte vill vara med mer..
    Det behöver inte betyda ngnting. Jag hade också det under 1-2 dagen när jag eg skulle haft min mens... inget konstigt alls.... sen står det ju överallt att man kan ha småblödningar under första delen av grav. Min kompis är i v 16 och tok-blödde i v 10.. åkte in för hon trodde d va missfall, men lillen/an hängde kvar.. nu är hon i v 21. 
    Håller tummarna för dig att det inte ska vara ngn fara! 
  • Happyfeet8

oj va knasigt det blev.. hon blödde både i v 10 och 16 och är nu i v 21 skulle det stå! vid ena tillfället när hon blödde, blödde hon jätte mkt.. de vet inte riktigt varför... men hon och lilla livet mår bra!

Svar på tråden - bf juli 2013 -