• Toja

- bf juli 2013 -

Hejsan :) Jag har aldrig varit med i forum och sånt men känner att det är dags då jag fick reda på 31 oktober att jag är gravid :D Blir mitt första om allt går som det ska, jag vågar inte hoppas alldeles för mycket heller !

• Toja

Vi har planerat William och Wilma :)

Sambon vill så klart ha en Wilma men jag vill ha en William :)

Namn får det att kännas ännu mer verkligt.

Anakin låter jätte häftigt :D

• Toja

Laconian: BF 26 juni 2013 (Andra barnet)

MarieOlisan85: BF 1 Juli 2013 (Tredje barnet ) 

MalinTherese: BF 1 Juli 2013 (Andra barnet ) 

Rebban: BF 29 Juni - 1 Juli 2013 ( Första barnet ) 

BillieJean91: Bf 1 Juli 2013 (Tredje barnet )

Jane Doe: Bf 1 Juli 2013 (Första barnet )

Lillasyster82: BF 1 Juli 2013 (Första barnet ) 

hönapöna77: BF1 Juli2013 (Andra barnet ) 

Jes55: BF 2 Juli 2013 ( Första barnet )

Lizan: BF 2 juli 2013 (Första barnet) 

smööla: BF 2 juli 2013 (första barnet) 

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet ) 

Fåret :BF 3 Juli 2013 (Fjärde barnet) 

smulanss: BF 4 Juli 2013 (andra barnet)

Jelu: BF 5 juli 2013 (andra barnet) 

Jeeeenny: BF 6 Juli 2013 (andra barnet) 

Chelley: BF 6 juli 2013 (första barnet) 

Saga09: BF 6 Juli 2013 (andra barnet)

Lillan82: BF 8 Juli 2013 (andra barnet) 

Brumma: BF 11 Juli 2013 (andra barnet)

Toja: BF 5 Juli 2013 (första barnet)

• Toja

Jag har också mått illa, fick stå ute och klökas i några minuter men kom inget eftersom jag hade tom mage. Men jag har fått i mig en halv banan och en risifrutti i alla fall ! :)

Börjar min praktik idag och jag vet absolut inte hur det ska gå !

• Toja

Jag är 20 :)

Jag spyr lite varje dag haha. Vågar knappt äta

• Toja

Fick "mensvärk" och ont i brösten precis som vanligt innan min mens kommer, 2-3 dagar innan mensen skulle kommit. Jag trodde verkligen inte att jag var gravid !

Fast skillnaden på smärtan i brösten var att den var värre o hade mest ont i bröstvårtorna.

• Toja

Jag måste nog vara yngst här. Hoppas ingen dömer mig !

• Toja

Jag har fått sånna konstiga reaktioner från några nära. 3 stycken kände för att fråga om jag skulle behålla det "eftersom jag är så ung" . Jag har alltid velat vara en ung mamma och alltid egentligen velat ha unga föräldrar då min mamma precis fyllt 59 o min pappa fyller 70 i december, så han var 50 när jag föddes. Han hade en stroke för ca 7,8 år sen och jag vill bara att mina föräldrar ska få ett barnbarn !

• Toja
    MalinTherese skrev 2012-11-07 14:13:00 följande:
    Jag var 19 när jag fick min son :) skulle aldrig dömma någon vare sig dom var gammal eller ung!

det är inte åldern som bestämmer hurvida man är mamma till sitt barn :)

Tycker det är ett superhärligt gäng i denna tråd =) 

Verkligen skönt att höra ! Jag är väldigt nojjig av mig, men är så glad att jag gick med i denna gruppen.

Någon mer som har finnar så in i h****** ?
  • Toja
    Laconian skrev 2012-11-07 15:44:00 följande:
    Skogsälva: Vad tråkigt :( Vi håller tummarna att det går bättre nästa gång.

Brumma: oj vad gott det där lät. Det ska jag också göra! Kom ihåg att använda hela linfrön, tydligen är krossade linfrön farliga för att de innehåller vätecyanid.

Illes: jag ringde också om inskrivning- ska in i min graviditetsvecka 12. Kändes sent, eller blir det senare med andra barnet?

Toja: JAG! Fy fan hur jag ser ut i ansiktet! Jag sminkade mig t.o.m när vi skulle till soptippen med massa skräp för att jag skäms! Hahhahahahaha

Haha Ojdå ! Jag har fått mellan brösten o troskanten och massa ställen jag aldrig haft finnar på eller sällan får. Pormaskar också !
  • Toja
    MalinTherese skrev 2012-11-07 15:51:19 följande:
    det tycker jag inte att du ska vara, du ska bli mamma och har en riktigt härlig tid framför dig :) Var dig själv bara och njut njut njut :)

Ja finnarna ploppar upp lite nu å då, nästan så de känns som om de är en j*vla koloni utav dom ibland! 

Ja ! Jag ska göra allt för att få njuta p inte tänka så mycket !

Det roliga var några dagar innan jag visste att jag var gravid så var jag och min sambo i min lägenhet o skulle hämta räkningar (måste ha kvar min lägenhet, annars kan jag inte fortsätta gå i skola i den kommunen) och jag kollade i min garderob o fick någon instinkt att ta med bebistäckena som jag fick av min mamma när jag flyttade hemifrån. Två var mina o ett var min storebrors som vi hade när vi var bebisar. Så varje gång jag tycker allt känns så overkligt och är "too good to be true" så tar jag fram dom o kollar på dom numera :)
  • Toja
    MalinTherese skrev 2012-11-07 16:15:49 följande:
    Gör det, det tycker jag låter utmärkt! =) 

Ta de bara lugnt, stressa inget, bry dig inte om andra utan sköt ditt å ro om dig rejält nu =) 

Jag ska göra det, absolut ! :) tack så mycket !
  • Toja

Vet någon om man får göra vul när det är första graviditeten ?

• Toja

Jag känner mig orolig och vill verkligen se så att det finns något där. Min sambos lilla syster har en liten pojk med down syndrom.

• Toja

Vi vill heller inte veta om de e något med barnen. Man kan blir erbjuden o kolla i vecka 9 eller något sånt

• Toja

Vi vill heller inte veta om de e något med barnen. Man kan blir erbjuden o kolla i vecka 9 eller något sånt

• Toja

Oj nu har det blivit konstigt. Har en gravapp som jag gått efter då skulle bf vara 5 juli och nu har jag skaffat en till, Liberos, som säger att jag ska ha 4 juli. Vilken ska jag gå efter ?

• Toja
    Brumma skrev 2012-11-12 12:08:26 följande:
    Dom olika kalendrarna kan skilja ngn dag emellan. Kolla på en fyra, fem stycken och ta det datumet som väljs flest gånger :) Sen, på inskrivningen kommer BM ge dig ännu ett datum ;) Och på ultraljudet, där de mäter fostret kommer ett uppdaterat datum - igen ;) Själv blev jag bakflyttad till 9 juli av BM, men låter 11 stå kvar tills ultraljudet är gjort :)

Ja jo haha jag vet ;) Men du har inte förslag på flera stycken som jag kan kolla ? :)
  • Toja
    MalinTherese skrev 2012-11-16 21:04:15 följande:
    ja jag blev helt förvånad i morse för igår kunde jag fortfarande ha min vanliga bh men i morse var de omöjligt.. 

dom kändes gigantiska (inte för att jag egentligen klagar ;D) så jag var tvungen att springa in till sambon halvt naken för att visa upp de jag såg för att få det bekräftat att de va sant.. han tyckte de va ett annorlunda och roligt uppvaknande.. medan jag enbart var fascinerad... 

Haha jag gör samma sak med min gubbe fast jag drar in honom till toalettspegeln så får han stå där o dregla. Jag har börjat kalla mina tuttar för alienbröst. Har fått jävligt många ådror som går lite överallt, o min sambo har från och med igår fått klia mina bröstvårtor med sitt skägg !
Svar på tråden - bf juli 2013 -