• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • MalinTherese
    Toja skrev 2012-11-07 16:12:00 följande:

Ja ! Jag ska göra allt för att få njuta p inte tänka så mycket !
    Det roliga var några dagar innan jag visste att jag var gravid så var jag och min sambo i min lägenhet o skulle hämta räkningar (måste ha kvar min lägenhet, annars kan jag inte fortsätta gå i skola i den kommunen) och jag kollade i min garderob o fick någon instinkt att ta med bebistäckena som jag fick av min mamma när jag flyttade hemifrån. Två var mina o ett var min storebrors som vi hade när vi var bebisar. Så varje gång jag tycker allt känns så overkligt och är "too good to be true" så tar jag fram dom o kollar på dom numera :)
    Gör det, det tycker jag låter utmärkt! =) 
    Ta de bara lugnt, stressa inget, bry dig inte om andra utan sköt ditt å ro om dig rejält nu =) 
  • Toja
    MalinTherese skrev 2012-11-07 16:15:49 följande:
    Gör det, det tycker jag låter utmärkt! =) 

Ta de bara lugnt, stressa inget, bry dig inte om andra utan sköt ditt å ro om dig rejält nu =) 

Jag ska göra det, absolut ! :) tack så mycket !
  • Lillan82
    foglossning i v 6 redan... Hur kommer detta gå? Förra graviditeten Hade ja inga symptom alls. Kluven om jag ska ringa barnmorskan redan nu. Vad hade ni gjort?
  • Illes

Laconian: jag blev också lite besviken att jag först ska få komma dit i v 12. Tycker att man borde få komma så snart man vill för att prata om den första tiden, mat, hälsa mm. Men dem gör väl detta för att missfallsrisken har minskat då... Känns trist att det är så mycket fokus på det i början. Nu när jag precis plussat har jag miljoner frågor som jag redan kommer veta i v 12. Tur att jag har mamma, syster, svärmor, svägerskor och vänner som fått barn haha.... Och Google såklart! ;)

Toja: jag har också fått finnar! Små små fula på brösten!! Jätteirriterande och även sånna som gör ont i ansiktet. Har aldrig finnar annars förutom precis innan mens så hoppas dessa försvinner lika fort :)

• Fåret Shaun
    Lillan82 skrev 2012-11-07 16:33:25 följande:
    foglossning i v 6 redan... Hur kommer detta gå? Förra graviditeten Hade ja inga symptom alls. Kluven om jag ska ringa barnmorskan redan nu. Vad hade ni gjort?

De gör inget, bälte är det som gäller, jag börjar leta kläder som inte visar bältet. Ska imorgon fråga min sjukgymnast om hon kan sätta nålar för att minska smärtan
    Det är fint att peka
  • Brumma

Inskrivning imorgon för mig - bara i vecka 5+0 om min utträkning stämmer...

• Älskadelillaliv

Hej!
    Undrar om jag fick vara med här. Plussade den 23/10 och har BF antingen den 1 eller 2 juli.
    Ska på VUL den 15/11 som jag längtar som en tok till då jag har haft ett MF förut i vecka 10.
    Så denna gång är man lite mera rädd. 

Har tok ömma bröst, trött kan bli som yr ibland. Känt av ibland svagt illamående som åksjuka. Flytningar vita som lotion och halsbränna. Är någon av er svullen i magen också? Kan inte knäppa mina byxor längre då det gör ont     

• sassi89

Hej Alla!

Tänkte också hoppa på denna tråd om det är ok. Jag är 23 år och plussade i söndags den 5/11  =) Enl uträkningen här på FL så är BF 15/7-13. Det är första barnet för mig och min sambo så allt känns otroligt spännande och nytt.

Mina symtom är: väldigt ömma bröst samt att jag fått tydligare blodådror över brösten. Blir illamående så fort jag blir det minsta hungrig. Har även en molande /mensvärk i magen till och från. Har även en konstig känsla ner mot ljumskarna, svårt att beskriva men känns som det drar/ träningsvärk, är det någon mer som känt/känner något liknande? 

• Lillan82

[quote=67452001][quote-nick]Fåret Shaun skrev 2012-11-07 19:13:33 följande:[/quote-nick]

Lillan82 skrev 2012-11-07 16:33:25 följande:
    De gör inget, bälte är det som gäller, jag börjar leta kläder som inte visar bältet. Ska imorgon fråga min sjukgymnast om hon kan sätta nålar för att minska smärtan
    Det är fint att peka
    [/quote Ok tack för tipset. Hoppas det inte blir värre bara..
Svar på tråden - bf juli 2013 -