• Ninni87

BF mars 2013 - Skåningar?

Väntar mitt och sambons första barn, BF 24 mars.

Någon mer som ska ha barn runt mars och vill disskutera lite?
    Ni får gärna bo i Skåne. Själv bor jag i södra Skåne (mellan Malmö och Ystad).

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-29 07:59
    BF LISTA

Viktoria123 4 mars
    Sol01 4 mars
    Mirandabear 7 mars
    kuukke 26 mars
    lofeem 15 april
    jennifa 28 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-11 20:01
    BF LISTA

Viktoria123 4 mars
    Sol01 4 mars
    Mirandabear 7 mars
    Ninni87 23 mars
    kuukke 26 mars
    lofeem 15 april

• Svar på tråden BF mars 2013 - Skåningar?
  • LurvensFrö

Hej tjejer! :) En Skåning till här från Malmö. Får jag vara med? :) Är beräknad 21 mars med andra barnet. Första är född 28 sep 2010.

Blogg - www.sojka.se
  • Ninni87

LurvensFrö: du får gärna vara med här :) allt bra så här långt? Eller du har haft en del besvär?

• Tekla Maräng

Hej och välkommen hit, Lurvens Frö! Dig känner jag igen.

Idag har vi fått hjälp av mina föräldrar med att flytta lite möbler och sätta ihop/skruva ihop spjälsäng och skötbord. Har beställt fler gravidkläder (toppar och linnen) då inget passar längre + amningströjor. Mina föräldrar ska köpa babysitter och blöjhink i morgon och av en kollega ska jag få en bärsjal i morgon!

Det börjar kännas på riktigt nu, hörni!

Imorgon får vi besök från Argentina som stannar en vecka, men SEN får lillasyster gärna komma ut!   

• LurvensFrö

Ninni87: Jag har haft kraftig foglossning men precis som med sonen så nästan försvann det när dem vände sig och tryckte ner huvudet. :) Jätte märkligt men skönt. Har lite foglossning fram men bara jag är försiktig så är det ju inte i närheten av den smärtan jag hade tidigare.

Nu är jag mest trött och har ont av att det trycker. Båda mina små har sparkat på samma ställe på mitt revben och där har jag mest problem som om det inte läkte från första graviditet. Bränner liksom och ibland trycker det och gör ont enda in i ryggen. Men nu är jag hemma och ledig så då kan man vara mest på soffan  och slappa. Eller ja några timmar måste man ändå aktivera sonen först iofs men han är ganska lätt.

Mest har man väl lite dåligt samvete att man liksom inte orkar  göra så mycket och att man är lättirriterad hela tiden. Lite avis på dem jag känner som jag träffat som inte verkar ha några som helst besvär under graviditeten. Men men nu närmar det sig iaf. :)

Tekla Maräng: Känner igen dig med! ;)

Blogg - www.sojka.se
  • Mirandabear

Grattis Viktoria!!! Hur går det med amningen? Själv är jag ledigt från jobbet och njuter verkligen av ledigheten. Jag kan mer förbereda mig och se till att promenerar varje dag. Men nu börjar jag känna någon sorts mensvärk o är lite nervös om det är i gång ..... :p.

• Viktoria123
    Mirandabear skrev 2013-02-18 00:01:10 följande:
    Grattis Viktoria!!! Hur går det med amningen? Själv är jag ledigt från jobbet och njuter verkligen av ledigheten. Jag kan mer förbereda mig och se till att promenerar varje dag. Men nu börjar jag känna någon sorts mensvärk o är lite nervös om det är i gång ..... :p.

Tack :) amningen går jätte bra. Vi fick ligga på neo en vecka först eftersom det tog ett innan han klarade av att få i sig tillräckligt själv. Jag hann vara hemma en vecka. Hade skrivit en lång lista på saker jag skulle göra fram till mars. En grej tror jag att jag hann göra och det va att tvätta bebiskläderna. Hade inte ens packat bb väskan. Annars kände inte jag av någonting innan utan åkte in för att jag blödde. Men jag håller tummarna för att din lilla stannar inne någon vecka till så du får njuta lite till av ledigheten ;) skönt att du kan promenera, får du inte foglossning av det?
    Anton - 130127
  • Ninni87

Viktoria123: grattis till pojken :) startade det av sig själv så tidigt?

Jag ska till bm idag och få reda på om jag blir sjukskriven eller kan börja jobba igen. Tänkt jobba tre veckor till.
    Vi har i stort sett allt färdigt. Behöver lite apoteksprylar och hygiensaker till bebis.

• Viktoria123
    Ninni87 skrev 2013-02-18 11:04:59 följande:
    Viktoria123: grattis till pojken :) startade det av sig själv så tidigt?

Jag ska till bm idag och få reda på om jag blir sjukskriven eller kan börja jobba igen. Tänkt jobba tre veckor till.
    Vi har i stort sett allt färdigt. Behöver lite apoteksprylar och hygiensaker till bebis.
    Ja, vattnet gick på kvällen. De tog tester sen för att se om de hitta nån orsak men har inte hört nått så antar att de inte fann någon orsak.

Mår du bra och så så du orkar jobba? 
    Anton - 130127
Svar på tråden BF mars 2013 - Skåningar?