• Ninni87

BF mars 2013 - Skåningar?

Väntar mitt och sambons första barn, BF 24 mars.

Någon mer som ska ha barn runt mars och vill disskutera lite?
    Ni får gärna bo i Skåne. Själv bor jag i södra Skåne (mellan Malmö och Ystad).

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-29 07:59
    BF LISTA

Viktoria123 4 mars
    Sol01 4 mars
    Mirandabear 7 mars
    kuukke 26 mars
    lofeem 15 april
    jennifa 28 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-11 20:01
    BF LISTA

Viktoria123 4 mars
    Sol01 4 mars
    Mirandabear 7 mars
    Ninni87 23 mars
    kuukke 26 mars
    lofeem 15 april

• Svar på tråden BF mars 2013 - Skåningar?
  • kuukke

Måste fråga en sak bara. Jag fick redan på första ultraljudet veta att jag har moderkakan i framvägg men igår på 3Dultraljudet sa BM att moderkakan ligger i bakvägg. Förlåt om jag låter dum i huvet (haha) men paff som jag blev glömde jag påpeka de. Nu till min fråga moderkakan sitter ju fast i livmodern så den kan väl inte flytta sig, eller är det nån av bm som sett fel?

• Tekla Maräng
    kuukke skrev 2013-01-12 22:11:08 följande:
    Måste fråga en sak bara. Jag fick redan på första ultraljudet veta att jag har moderkakan i framvägg men igår på 3Dultraljudet sa BM att moderkakan ligger i bakvägg. Förlåt om jag låter dum i huvet (haha) men paff som jag blev glömde jag påpeka de. Nu till min fråga moderkakan sitter ju fast i livmodern så den kan väl inte flytta sig, eller är det nån av bm som sett fel?
    Intressant! Kan inte svara på din fråga, men jag hade också moderkakan i framvägg och ska på TULdrygt en vecka. Ska passa på att fråga då om den inte ligger i framvägg längre. 

Kan det vara så att eftersom livmodern växer i takt med barnet så "hamnar" moderkakan i bakvägg i slutet av grav.? Bara spekulerar - har ingen aning.  
  • Ninni87

Har också funderat på det med moderkakan. På Mitt första UL sa hon att jag hade den fram, andra UL hade jag den bak och senaste UL låg den fram.
    Antingen kan den flytta på sig eller så var hon som gjorde andra UL lite förvirrad.

• Mirandabear

Ja... Jag fick också olika info varje gång om var moderkakan ligger. För min del har jag två veckor kvar tills ledighet. Men förra vecka frågade min chef om jag kan jobba lite till i feb. Får väl se, jag är faktiskt inte så sugen.....

• Ninni87

Vad skönt att bara jobba tvåveckor till.
    Jag jobbar nog 7-8 veckor till. Än så länge orkar jag :)

• kuukke

Haha va märkligt att alla får olika haha. Nä jag vet inte om det är viktigt å veta, men dom brukar kolla de så den inte ligger i vägen för förlossningen. Ska på tillväxtul på tisdag på sjukhuset så får se vad dom säger. Jag blev sjukskriven i början av december, och har nu fått förlängd sjukskrivning till bebisen är född, pga av alla mina komplikationer. Kan säga att det är inte så kul å bara gå hemma när alla jobbar.

• älskarlivet81
    kuukke skrev 2013-01-13 13:18:04 följande:
    Haha va märkligt att alla får olika haha. Nä jag vet inte om det är viktigt å veta, men dom brukar kolla de så den inte ligger i vägen för förlossningen. Ska på tillväxtul på tisdag på sjukhuset så får se vad dom säger. Jag blev sjukskriven i början av december, och har nu fått förlängd sjukskrivning till bebisen är född, pga av alla mina komplikationer. Kan säga att det är inte så kul å bara gå hemma när alla jobbar.
    Vad är du sjukskriven för? Du kanske har skrivit det förr men jag har missat det i så fall!

Jag är sjukskriven sen i september, men 50 resp 75% fram till för en vecka sen då det blev 100%.
  • Tekla Maräng
    kuukke skrev 2013-01-13 13:18:04 följande:
    Håller med dig - inte så kul att gå hemma alltid, eftersom ingen annan gör det. Hade man varit frisk kunde man ju hitta på hur mkt som helst så klart, men nu är det som det är. 

V 34 idag (enligt vissa uträkningar, men enligt UL i morgon). Det går framåt, men saaaaakta. Blir inte ledsen om bebis kommer v 37 - om allt är bra så klart.  
Svar på tråden BF mars 2013 - Skåningar?