• Ninni87

BF mars 2013 - Skåningar?

Väntar mitt och sambons första barn, BF 24 mars.

Någon mer som ska ha barn runt mars och vill disskutera lite?
    Ni får gärna bo i Skåne. Själv bor jag i södra Skåne (mellan Malmö och Ystad).

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-29 07:59
    BF LISTA

Viktoria123 4 mars
    Sol01 4 mars
    Mirandabear 7 mars
    kuukke 26 mars
    lofeem 15 april
    jennifa 28 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-11 20:01
    BF LISTA

Viktoria123 4 mars
    Sol01 4 mars
    Mirandabear 7 mars
    Ninni87 23 mars
    kuukke 26 mars
    lofeem 15 april

• Svar på tråden BF mars 2013 - Skåningar?
  • kuukke

Jag kan inte säga att det gick jättebra då bebis sov och med både händer och fötter i ansiktet inte ALLS ville vara med. Fick liten glimt över en bit av ansiktet men inte alls så som jag önskat. Och ju mer vi bråkade med henne så vred hon sig bara mer in mot min rygg. Men kan ändå säga att jag är nöjd med tanke på vilken skillnad det va att verkligen se en bebis och inte bara konturer och "skuggor " som på vanliga. Blev även mycket mer verkligt för pappan. Bm kollade och sa att hon va 100 på att de va en flicka, fanns inte en chans att de är en pojke medtanke på hur tydligt hon såg de yttre blygläpparna. Och i min vecka (29+2) växer dom jättemycket och hon kunde inte alls säga nån slutvikt, men just nu låg bebis på 1721 gram och de va 18% mer än genomsnittsvikten men det behövde inte betyda att hon föds stor. Så allmänt va det en mysig upplevelse och en bra start på helgen

• Mirandabear

Hejhej.... Kul att du redan har hunnit med tul kuuke. Jag är v 32+1 nu och väntar fortfarande på kallelse från kvinnokliniken. De verkar vara sent med det, får ringa dem nästa vecka om jag fortfarande inte har fått någon tid .......

• Viktoria123

Mirandabear: ja ta och ring dem. Jag fick ingen kallelse till rul. Så när jag ringde och fråga sa hon i telefonen "hur kommer det sig att din bm inte boka? Va du inte säker på om du ville göra ett ultraljud?" Så det är ju mycket troligt att du blivit bortglömd..

• Mirandabear

Jag frågade BM häromdagen om jag skulle ringa dit men då ville hon inte det. Hon sa i alla fall att hon har skickat remissen. Men det är ju bättre att ta det i egna händer, så kommer att ringa dit på måndag.

• kuukke

Detta jag va på beställde jag själv på Emmas ultraljudsklinik i Malmö! 1200 kosta det.

• Tekla Maräng
    Ninni87 skrev 2013-01-10 09:48:52 följande:
    Hej Tekla Maräng!
    Du får gärna vara med här.
    Är inte så mycket ös just nu men vi kanske kan få igång träden igen :)

Hur mår du såhär långt?
    Hej igen och tack!

Jag mår sådär. Är sjukskriven sen mitten av december 3/4 av min arbetstid på 80%. Har alltså jobbat ca 8 h/veckan sen dess - mest  hemifrån. Är gymnasielärare och har rättat en massa prov, svarat på jobbmail osv. Var inne på jobbet för överlämning och några muntliga examinationer (eftersläntrare...) mån-ons, och det märktes stor skillnad från att ha varit hemma i lägenheten och lunkat på jämfört med att åka in till Malmö och jobba. Ska jobba hemifrån fram t o m onsdag då jag ska in och lämna lite papper och ha sista muntliga examinationen (i spanska). Samma morgon ska jag till läkaren igen och blir förmodligen sjukskriven på heltid (pga. foglosning och *harkel*, ändtarmsbesvär...).

Har en dotter på 6 år som nu ska få en lillasyster - BF den 3 mars. Hoppas hon kommer lite tidigare - är ganska less på detta nu... SÅ annorlunda från förra graviditeten! 
  • Tekla Maräng
    jennifa skrev 2013-01-11 09:30:22 följande:
    Hej! Ni kan ta bort mig från BF listan för jag gjorde abort i måndags på grund av att fostret saknade stora delar av hjärnan, hade ryggmärgsbråck och hade kromosomfel som är 100% dödligt. Kommer igen om någon månad förhoppningsvis. Lycka till med era bebisar!
    Usch, så fruktansvärt hemskt! Jag beklagar verkligen! Ta hand om er och låt det ta sin tid att komma tillbaka.
  • Tekla Maräng

Jag är i v 33 (32+5) och ska på TUL först den 21/2. De är sena i Lund tydligen. Ringde och kollade för en vecka sen, och då hade de precis skickat ut kallelsen.

Svar på tråden BF mars 2013 - Skåningar?