Gravid efter IVF i september 2012
25/10 har jag tid för vul, bara två veckor kvar! :)
25/10 har jag tid för vul, bara två veckor kvar! :)
Det här med klumpigheten fick jag nyss smaka på.. Igen. Skulle plocka fram en tårta ur kylen på jobbet och ställde den på bordet. Börjar ta av locket som sitter rätt hårt och råkar ta i lite för hårt och har ner tårtan på golvet, upp och ner! Som tur var va den 2 dagar gammal och halvt uppäten. Men fy vad jag skämdes.
Mina bröstvårtor har börjat klia, blir tokig. Men det är härligt med lite symtom :) 13 dagar kvar till vul.
Enligt dom flesta ska du räkna äp som ägglossning. Men bm på min klinik räknade från et.. Av någon konstig anledning. Men som sagt, 95% säger att man ska räkna från äp. Enligt familjelivs uträknade är du isf i vecka 4+3, antog att du menade äp 25/9 och att du har normal menscykel.
Jag tycker det är tråkigt att de flesta på mvc verkar vara så ouppdaterade på vad ivf innebär. Typ "jag har alltid räknat en graviditet från senaste mens och tänker inte ändra mig". Skulle dom veta mer om vad det är skulle dom kanske vara mer lyhörda till hur man ska tänka då. Tycker överlag att det flesta bm är lite speciella, "Såhär har jag gjort i alla år och ingen kan ändra på det" ungefär. Tänker mycket på vid min X graviditet, ingen lyssnade för det är helt normalt med blödningar och att man har ont i magen, tack och adjö. Ja då trodde man ju att det var ok att blöda från dag 1 till vecka 8 när det brast och att få ilande smärta i magen så man vek sig dubbel av och till. Jaja, ville mest gnälla. :)
Har haft beiga flytningar idag :( och massa molvärk i ryggen. Hoppas allt står rätt till där inne. Tycker magen bara smällde till igår, är hur stor som helst hela dagen och Inte bara på kvällen.. Svullen och gasig i magen var namnet.
Jag känner inget illamående alls. Känner mig bara lite äcklad av vissa lukter. Inte för att jag vill vara illamående men det känns som att det är bättre att må illa. Har idag haft lite rosa flytningar, fy vill bara se så att fostret lever. Har jättesvårt att tänka positivt. Men om 11 dagar är det VUL, känns som en evighet.
Härligt glida! Spännande med vul. Vilken härlig reaktion du kommer få av dottern den dagen du berättar, jag var 10 år när jag fick en lillebror ( på min namnsdag dessutom) han har varit min ögonsten sedan dess. Man är så gammal att man förstår mycket mer vad en bebis innebär vid den åldern och hon kan vara så otroligt delaktig. :) synd att hon inte fyllde senare då hade du kunnat ge det i födelsedagspresent, eller varför inte i julklapp. :)
Och jag känner fortfarande ingenting :( kan inte riktigt slappna av på grund av det. 10 dagar till vul
Baby lei: jo hade 70b från början nu har jag 70d. Sportbh är den bästa uppfinningen som finns, inget som skaver, så det kan jag rekommendera.