• Helhjärtat

Gravid efter IVF i september 2012

Imorse började jag och karln tjafsa om barnvagnar. Jag vill ha en vagn med rejäla svängbara framhjul och ett bra märke av kvalitet, inget man måste byta efter ett år för att delar går sönder. Och karln som aldrig tagit i en barnvagn fattar inte varför jag vill ha svängbara framhjul, han tycker att har det funkat för alla andra förut funkar det väl för oss också och han bryr sig inte ett skit om märket och tycker alla vagnar över 2000kr är snordyra, han tycker jag är fjantig som jämför egenskaper mellan vagnarna. Men då blir jag sur, för det är väl samma sak som att han vägrar köpa ett skitmärke på reservdelar till sin bil eller båtmotorn osv. Hur tusan ska vi komma överens. Som tur är har vi lång tid på oss att bestämma, förhoppningsvis blir vi båda nöjda. Jag har iaf fastnat för kronan duo s, någon annan här som börjat spåna i barnvagnsdjungeln?

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Precis det är nog mest jag som kommer köra ändå så han får nog vara glad med vad som helst, men samtidigt vill man ju att han också ska bli nöjd. Idag har förresten magen smällt till, har varit stor hela dagen. Vet inte vart den kom ifrån. Känns som jag har ätit alldeles för mycket samtidigt som jag är hungrig. Men kan fortfarande dra in magen så är väl bara gaser hehe :)

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Har varit utslagen med vinterkräksjuka ett par dagar men nu är jag tillbaka. Läser att många av er fått se era små liv, blir så avundsjuk. Kommer inte ha något ul förens rul.. Känns som en evighet. Plus att mina bröst slutat ömma så det enda symtomet jag har är ömma bröstvårtor och att jag känner livmodern. Glömmer hela tiden att jag är gravid. Är så jävla orolig för att den inte lever. :( men får inget ul om jag inte blöder eller har smärtor. Suck

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Fick också se att det levde i vecka 7+6 men man inbillar sig så mycket. :) skulle ringa och boka rul idag men dom hade telefontid mellan 9-10 och det hade jag missat, får väl ringa en annan dag då.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Ni som varit på kub och sett bebisen sprattla. Har ni känt något av dom rörelserna? Typ fladder eller fisksprattel eller så? Vill så gärna känna något och går snart in i vecka 14, 12+5 idag. Men antar att det är på tok för tidigt. :) men ändå.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Ok, konstigt egentligen hur den kan sprattla där inne utan att vi känner något :) så sjukt overkligt och häftigt att det kan växa något inom oss. Kommer nog aldrig sluta fascineras av det.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Vecka 14 idag :) Woho! Idag ska jag ringa och boka tid för rul och imorgon kanske jag och karln åker till Sthlm över dagen och shoppar. Då kanske man vågar köpa någon liten bebisgrej. :)

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

9:e januari kl 8 är det min tur för RUL! :) herregud vad jag längtar! Bara 40 dagar kvar, men dom kommer snigla fram.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Ja iofs det är ju jul och nyår emellan. :) sitter och laddar nu för att gå ut och skotta snö, har kommit typ 1,5dm och det snöar än. Killen är bortrest och jag måste komma ut med bilen för att handla. Suck, vet inte ens om jag har några täckbyxor som går på nu. Man blir så lycklig när plogbilen gör en vall bakom bilen på ca 1m också. Rosa fjäril: hoppas du får må bättre snart! Inge kul att vara inlagd.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Nickie: det blev på sjukhuset närmast oss. Men vi har bestämt att om vi inte känner oss nöjda med ultraljudet ska vi boka in ett privat efter det för att vara på säkra sidan. Man vill ju kunna lita på dom, det är ju ändå deras jobb.

Följ dina drömmar
Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012